Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (II. Öğretim) - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
HIT-Reklamcılık-Tezsiz Yüksek Lisans-2013 HIT7910 İleri Reklam Araştırmaları Seçmeli 2 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, reklam araştırmalarında kullanılan yöntemler ile ilgili teorik ve pratik bilgiler vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlama araştırmaları, pazarlama bilgi sistemi, reklam araştırmasının önemi, reklam araştırma süreci, reklam araştırmalarında kullanılan yöntemler bu ders kapsamında incelenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tosun, N. B., Uraltaş, N. T., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., Dönmez, M., Çerçi, M., Ülker, Y., Cesur, D. K., Varol, E. ve Kiçir, İ. (2018). Reklam yönetimi. İstanbul: Beta. Gegez, E. (2007), Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: Beta. Davis, J. J. (1997), Advertising Research, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, araştırmadan etkin biçimde yararlanmanın yollarını öğrenecekler.
  • Öğrenciler, reklam araştırması sürecinin işleyişini kavrayacaklar.
  • Öğrenciler, reklam araştırmalarının reklam veren, reklam ajansı ve medya açısından önemini anlayacaklar.
  • Öğrenciler, reklam araştırmalarında kullanılan yöntemler arasındaki farkı kavrayacaklar
  • Öğrenciler, reklam araştırmaları ile ilgili kuramsal bilgilerini pratik ile örtüştürmeye çalışacaklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Pazarlama Araştırmaları
2 Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Bilgi Sistemi Pazarlama Bilgi Sistemi
3 Reklam Araştırması ve Önemi
4 Reklam Araştırması Süreci-1
5 Reklam Araştırması Süreci-2
6 Kalitatif Araştırma Yöntemleri
7 Kantitatif Araştırma Yöntemleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Yayın Öncesi Araştırmalar
10 Yayın Sırası Araştırmalar
11 Yayın Sonrası Araştırmalar
12 Örnek Uygulamalar-1
13 Örnek Uygulamalar-2
14 Örnek Uygulamalar-3
15 Genel Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 8 8
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 12 24
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 20 60
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5