Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | ILT3029 | İletişim Felsefesi | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | ILT3029 | İletişim Felsefesi | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
İletişimin doğasını, işlevini ve potansiyellerine dair açık seçik fikirlere ulaşmak; iletişimin ne olduğuna dair alternatif teorilerin farkında olmak
-
İletişim felsefesi dersi; iletişimin temel kavramları ile iletişim ve medyaya dair ana teorileri içerir.
Sunum, anlatım, soru-cevap, model üzerinden öğrenme, ödevlendirme, multimedya içeriklerinin analizi, metin analizleri
yok
Türkçe
1- H.M. Açıköz, İletişim Felsefesi (Kitap) 2- Şevki Işıklı, Mert Küçükvardar, Bilişim Felsefesi (Kitap) 3- İlgili wikipedia sayfaları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İletişimin yaşamsal değeri: Sibernetik sistemlerde veri alışverişi, hemostasis denge, sistem yaşamının devam etmesi, dinamik etkileşim, veri işleme |
2 | İletiden İletişime: İleti, kanal, gönderici, alıcı, kodlama, kanal kapasitesi, kod çözümü, geri besleme, yorumlama ve değerlendirme etkinlikleri-1 |
3 | İletiden İletişime: İleti, kanal, gönderici, alıcı, kodlama, kanal kapasitesi, kod çözümü, geri besleme, yorumlama ve değerlendirme etkinlikleri-2 |
4 | İleti türleri, iletişim türleri: Yüz yüze iletişim, ara yüz iletişimi, uzaktan iletişim-etkileşim, yazı, resim, simgeler, ikonlar, metinler, multi medya içerikler, |
5 | Herbet Schiller’in Medya Emperyalizmi |
6 | Klasik bilişim kuramı vs. Kuantum bilişim kuramı |
7 | Söz edimleri kuramı: Konteks, pragmatik, sentaks, semantik; Festinger’in Bilişsel Uyumsuzluk Modeli |
8 | Ara sınav |
9 | Kitle iletişim modelleri: Laswell'in ilişim modeli (5W) ; Çerçeveleme Kuramı (Framing Theory) |
10 | Kurt Lewin'in Eşik Bekçiliği modeli; Gündem Belirleme Teorisi (Agenda-Setting) |
11 | Schramm Ve Osgood’un Dairesel İletişim Modeli ; - Pasif Izleyiciden Aktif Izleyiciye: Kullanimlar Ve Doyumlar Paradigmasi |
12 | Gerbner’in Kültürel İletişim Modeli; - Eleştirel İletişim Kuramlar: Frankfurt Okulu |
13 | Jurgen Habermas’ın İletişimsel Eylem Kuramı |
14 | Manuel Castells’ın Enformasyon Toplumu |
15 | Marshall Mc Luhan: Guttenberg Galaksisi |
16 | Neil Postman: Televizyon, teknoloji ve teknopoli |
17 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Teorik Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |