Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mimarlık ve Tasarım Fakültesi - Mimarlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 Mimarlık Şehir Ünv MIM 204 İletişim IV Zorunlu 4 3,00 1 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilgisayar ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim tekniklerini kullanarak mimari temsiller üretmek. Tasarım fikrini bilgisayar desteği ile ortaya koymak, analiz etmek, düzenlemeler yaparak sonuçlandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilgisayar destekli tasarım araçlarının tasarımın farklı evrelerindeki kullanımlarına ait teorik ve teknik altyapının aktarılması; farklı pratikler ile mimari proje temsilinin deneyimlenmesi; dijital araçların proje sürecine entegrasyonunun sağlanması ve geliştirilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Architectural Design with SketchUp: 3D Modeling, Extensions, BIM, Rendering, Making, and Scripting (2nd Edition) - Alex Schreyer Building Blocks of SketchUp - Robert Lang Google SketchUp for Site Design - Daniel Tal CHIAROSCURO WITH V-RAY The Art of Lighting, Materials and exercises to get Photorealistic Rendering - Ciro Sannino

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, AutoCAD, SketchUp, Photoshop, Blender, Vray yazılımlarını mimari çizimlere uygular.
  • Öğrenci, grafik anlatım becerileri kazanır.
  • Öğrenci, tasarım temsili yetisi kazanır.
  • Öğrenci, teknik dökümantasyon sağlamayı ve incelemeyi öğrenir
  • Öğrenci, biçimsel kompozisyon oluşturma konusunda deneyim kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 SketchUp kurulumu hakkında bilgilendirme Yazılım arayüzü ve araçlarının tanıtımı
2 SketchUp basit geometrik biçimler oluşturma. Itme-çekme fonksiyonları, hareket ettirme, döndürme araçları üzerine alıştırmalar.
3 SketchUp araçları ile basit mimari form üretimi.
4 AutoCad dosyasını SketchUp yazılımına aktarma ve 3 boyutlu mimari model üretimi
5 SketchUp ile proje arazisi modelleme, hazır model kullanımı, materyal ayarları.
6 SketchUp Vray ile materyal ve ışık ayarlamaları, ‘render’ sahnesi oluşturma.
7 Vray ile görselleştirme, Photoshop ile düzenleme.
8 Arasınav
9 SketchUp ile diyagram oluşturma, Photoshop ile düzenleme
10 Blender yazılımına giriş, diyagram animasyonu hazırlama.
11 Blender Eevee ve Cycles render motorları ile görselleştirme.
12 SketchUp ile büyük ölçekli proje üretimine giriş.
13 SketchUp-Vray ile gerçekçi sahne, kamera, materyal ayarları.
14 Photoshop ile mimari sunum paftası kompozisyonu.
15 SketchUp ile farklı stillerde ‘2d export’ alma. Farklı yazılımlara dosya aktarma. Dosyalama teknikleri.
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 15 3 45

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5