Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Sinema ve Televizyon (İ.Ö) - Lisans - 2012 | ILT224 | İletişim Sosyolojisi | Zorunlu | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Sinema ve Televizyon (İ.Ö) - Lisans - 2012 | ILT224 | İletişim Sosyolojisi | Zorunlu | 4 | 5,00 | 3 | 0 |
İletişimin sosyolojik ve toplumsal boyutunu tartışmak.
-
İletişimin toplumsal ve bireysel boyutu; İletişimin kültürel ve teknolojik boyutu, Kitle İletişimi ve Kültür, Kitle kültürü ve Popüler kültür; Bilgi ve Enformasyon toplumuna yaklaşımlar; Modern dönemde kitle iletişim araçları ve toplumsal etkileri; İletişimsel eylem ve kamusal alan; Küreselleşme süreci içinde medya ve yaşanan iletişimsel sorunlar.
İlk haftalarda İletişim Sosyolojisi'nin alan olarak temel kavramları açımlanır. Her hafta değişmek üzere alanın temel literatürü takip edilerek İletişimin toplumsal, teknolojik, bireysel, kültürel ve diğer boyutları işlenir İlerleyen haftalarda ğrencilerin katılımı teşvik edilir. Görüşleri sorulur. Konuları tartışmaları önerilir. Okuma önerileri verilir.
Yok
Türkçe
Kaynakça ve Okuma önerisi: Funda Başaran, İletişim Teknolojileri ve Toplumsal Gelişme; Mukadder Çakır, Medya ve Modernite ile İlgili Makaleler; Ünsal Oskay, Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri; İrfan Erdoğan, İletişim ve Toplum; Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları; Raymond Williams, Anahtar Sözcükler; Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması; Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmaları; Erol Mutlu, İletişim Sözlüğü; Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji; Hüseyin Köse, İletişim Sosyolojisi Temel Kavramlar, Mustafa Sönmez, Medya-Kültür-Para ve İstanbul İktidarı; Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek; Veysel Bozkurt, Değişen Dünyada Sosyoloji, Wright Millis, Sosyolojik İmgelem. Zygmunt Bauman, Küreselleşme.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İletişim sosyolojisinin temel kavramları |
2 | İletişim sosyolojisi alanındaki temel kuramlar |
3 | İletişimin toplumsal ve bireysel boyutu |
4 | İletişimin teknolojik boyutu. |
5 | Kitle iletişimi ve gelişim süreci. |
6 | Kitle iletişimi ve kültürel süreçler |
7 | Kitle iletişimi ve kamusal alan |
8 | Vize haftası |
9 | Vize haftası |
10 | Bilgi-Enformasyon toplumu yaklaşımları |
11 | İletişim sosyolojisinde kitle kültürü ve popüler kültür |
12 | Kültür endüstrisi ve iletişimsel eylem kuramı |
13 | Medyanın toplumsal rolü üzerine yaklaşımlar |
14 | İletişim sosyolojisi açısından yeni medya |
15 | Küreselleşme sürecinde iletişim ve toplum |
16 | Ağ toplumu ve yeni ekonomide iletişim sorunları |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |