Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Radyo, Televizyon ve Sinema (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Radyo, Sinema ve Televizyon (İ.Ö) - Lisans - 2012 ILT224 İletişim Sosyolojisi Zorunlu 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İletişimin sosyolojik ve toplumsal boyutunu tartışmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İletişimin toplumsal ve bireysel boyutu; İletişimin kültürel ve teknolojik boyutu, Kitle İletişimi ve Kültür, Kitle kültürü ve Popüler kültür; Bilgi ve Enformasyon toplumuna yaklaşımlar; Modern dönemde kitle iletişim araçları ve toplumsal etkileri; İletişimsel eylem ve kamusal alan; Küreselleşme süreci içinde medya ve yaşanan iletişimsel sorunlar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İlk haftalarda İletişim Sosyolojisi'nin alan olarak temel kavramları açımlanır. Her hafta değişmek üzere alanın temel literatürü takip edilerek İletişimin toplumsal, teknolojik, bireysel, kültürel ve diğer boyutları işlenir İlerleyen haftalarda ğrencilerin katılımı teşvik edilir. Görüşleri sorulur. Konuları tartışmaları önerilir. Okuma önerileri verilir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kaynakça ve Okuma önerisi: Funda Başaran, İletişim Teknolojileri ve Toplumsal Gelişme; Mukadder Çakır, Medya ve Modernite ile İlgili Makaleler; Ünsal Oskay, Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri; İrfan Erdoğan, İletişim ve Toplum; Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları; Raymond Williams, Anahtar Sözcükler; Armand Mattelart, İletişimin Dünyasallaşması; Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmaları; Erol Mutlu, İletişim Sözlüğü; Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji; Hüseyin Köse, İletişim Sosyolojisi Temel Kavramlar, Mustafa Sönmez, Medya-Kültür-Para ve İstanbul İktidarı; Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek; Veysel Bozkurt, Değişen Dünyada Sosyoloji, Wright Millis, Sosyolojik İmgelem. Zygmunt Bauman, Küreselleşme.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İletişimin sosyolojik ve toplumsal boyutu tartışılır.
  • İletişimin bireysel boyutu tartışılır.
  • İletişimin kültürel ve teknolojik boyutu tartışılır.
  • Kitle İletişim araçları ve toplum etkileşimi değerlendirilir.
  • Günümüz medyasında yaşanan iletişimsel süreçler yorumlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İletişim sosyolojisinin temel kavramları
2 İletişim sosyolojisi alanındaki temel kuramlar
3 İletişimin toplumsal ve bireysel boyutu
4 İletişimin teknolojik boyutu.
5 Kitle iletişimi ve gelişim süreci.
6 Kitle iletişimi ve kültürel süreçler
7 Kitle iletişimi ve kamusal alan
8 Vize haftası
9 Vize haftası
10 Bilgi-Enformasyon toplumu yaklaşımları
11 İletişim sosyolojisinde kitle kültürü ve popüler kültür
12 Kültür endüstrisi ve iletişimsel eylem kuramı
13 Medyanın toplumsal rolü üzerine yaklaşımlar
14 İletişim sosyolojisi açısından yeni medya
15 Küreselleşme sürecinde iletişim ve toplum
16 Ağ toplumu ve yeni ekonomide iletişim sorunları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 6 18
Arasınav ve Hazırlığı 2 10 20
Final ve Hazırlığı 2 10 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi