Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT3023 | İletişimde İkna ve Algı | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | ILT3023 | İletişimde İkna ve Algı | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu ders öğrencilere iknaya ilişkin temel kavramları, ikna edici iletişim sürecindeki değişkenleri ve ikna kuramlarını aktaracaktır. İkna endüstrileri olarak adlandırılan halkla ilişkiler ve reklam alanlarında kullanılan ikna kuramlarına ilişkin temel bilgi alt yapısı oluşturulacaktır. Öğrencileri algı, tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek ve tartışabilecek duruma getirmek amaçlanmaktadır..
-
Bu ders ikna tanımlarını, iknanın benzer kavramlardan farklarını, algı, tutum ve davranışa ilişkin teorileri, ikna teorilerini, kaynağın özelliklerini, ikna edici mesajın özelliklerini, alıcının özelliklerini, halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarında ve günlük yaşamda ikna konularını kapsamaktadır.
Sınıf içi tartışmalar, ödevler
YOK
Türkçe
Nuray Sakallı, Sosyal Etkiler:Kim Kimi Nasıl Etkiler, İstanbul: İmge, 5. Baskı, 2016. Andaç Demirtaş Madran, Tutum, Tutum Değişimi ve İkna, Ankara: Nobel, 2019. Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion Communication and Attitudes in the 21th Century, New York: Routledge, 2017. Robert B. Cialdini (1), İknanın Psikolojisi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2007. Robert B. Cialdini (2), İknaya Açılan Kapı,İstanbul:Mediacat Yayınları, 2017. Anthony Pratkanis, Eliott Aronson, İkna Çağı, İstanbul: The Kitap, 2018. Paul A. Mongeau, Fear Appeals. The Sage Handbook of Persuasion içinde. Thousand Oaks, CA: Sage 2013.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş Dersi |
2 | İkna Tanımları ve Benzer Kavramlar |
3 | Algı ve tutum |
4 | Tutum ve davranışa ilişkin temel kuramlar 1 |
5 | Tutum ve davranışa ilişkin temel kuramlar 2 |
6 | Kaynağın özellikleri ve ikna |
7 | Mesaj özellikleri ve ikna 1 |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Mesaj özellikleri ve ikna 2 |
10 | Alıcının özellikleri ve ikna |
11 | İkna teknikleri 1 |
12 | İkna teknikleri 2: Sağlık iletişimi ve kriz iletişimi alanından örnek olaylar |
13 | Reklam kampanyaları ve ikna: Detaylandırma Olasılığı |
14 | İknaya direnç: Aşılama Kuramı |
15 | Etik ve ikna |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |