Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 ILT3023 İletişimde İkna ve Algı Seçmeli 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere iknaya ilişkin temel kavramları, ikna edici iletişim sürecindeki değişkenleri ve ikna kuramlarını aktaracaktır. İkna endüstrileri olarak adlandırılan halkla ilişkiler ve reklam alanlarında kullanılan ikna kuramlarına ilişkin temel bilgi alt yapısı oluşturulacaktır. Öğrencileri algı, tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek ve tartışabilecek duruma getirmek amaçlanmaktadır..

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders ikna tanımlarını, iknanın benzer kavramlardan farklarını, algı, tutum ve davranışa ilişkin teorileri, ikna teorilerini, kaynağın özelliklerini, ikna edici mesajın özelliklerini, alıcının özelliklerini, halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarında ve günlük yaşamda ikna konularını kapsamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf içi tartışmalar, ödevler

Staj Durumu

YOK

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Nuray Sakallı, Sosyal Etkiler:Kim Kimi Nasıl Etkiler, İstanbul: İmge, 5. Baskı, 2016. Andaç Demirtaş Madran, Tutum, Tutum Değişimi ve İkna, Ankara: Nobel, 2019. Richard M. Perloff, The Dynamics of Persuasion Communication and Attitudes in the 21th Century, New York: Routledge, 2017. Robert B. Cialdini (1), İknanın Psikolojisi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2007. Robert B. Cialdini (2), İknaya Açılan Kapı,İstanbul:Mediacat Yayınları, 2017. Anthony Pratkanis, Eliott Aronson, İkna Çağı, İstanbul: The Kitap, 2018. Paul A. Mongeau, Fear Appeals. The Sage Handbook of Persuasion içinde. Thousand Oaks, CA: Sage 2013.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İkna edici iletişim sürecindeki farklı unsurların aralarındaki etkileşimleri açıklayabilir.
  • Günlük yaşamda karşılaşılan farklı ikna girişimlerini ikna kuramları çerçevesinde analiz edebilir.
  • Algı, tutum ve davranış arasındaki ilişkileri açıklayabilir ve kuramlar bağlamında tartışabilir.
  • Halkla ilişkiler, sağlık, kriz yönetimi ve reklam gibi farklı alanlarda kullanılan ikna tekniklerini tanımlayabilir ve bu ikna girişimlerine karşı direnebilir.
  • 5- Etik olmayan ikna girişimlerini belirleyebilir ve stratejik iletişimin kaynağı olacak bir halkla ilişkiler uzmanı olarak kendi ikna vasıflarının gelişimine katkıda bulunur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş Dersi
2 İkna Tanımları ve Benzer Kavramlar
3 Algı ve tutum
4 Tutum ve davranışa ilişkin temel kuramlar 1
5 Tutum ve davranışa ilişkin temel kuramlar 2
6 Kaynağın özellikleri ve ikna
7 Mesaj özellikleri ve ikna 1
8 Ara Sınav Haftası
9 Mesaj özellikleri ve ikna 2
10 Alıcının özellikleri ve ikna
11 İkna teknikleri 1
12 İkna teknikleri 2: Sağlık iletişimi ve kriz iletişimi alanından örnek olaylar
13 Reklam kampanyaları ve ikna: Detaylandırma Olasılığı
14 İknaya direnç: Aşılama Kuramı
15 Etik ve ikna
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5