Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih - Lisans - 2014 TAR1009 İlk Müslüman Türk Devletleri Zorunlu 1 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kendilerinden önceki ve sonraki hanedanlar arasında her bakımdan köprü vazifesi yapan bu teşekküllerin tarihi rollerini izah etmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

840-1212 yılları arasında Karahanlı hanedanının tarihi, Gazneliler ve Selçuklular'la ilişkileri; kültür ve teşkilat konuları anlatılacaktır

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersler, Öğrencilerin dersten önce haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanmaları; öğretim üyesinin dersi anlatması, tartışma ve soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi şeklinde işlenecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Erdoğan Merçil, Gazneliler Omelyan Pritsak, "Karahanlılar", İA Ömer Soner Hunkan, Türk Kağanlığı Reşat Genç, "Karahanlılar" DGBİT, 6

Dersin Web Sayfası

https://meobs.marmara.edu.tr/admin/Ders/

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, disiplin kısmını eğitim-öğretim kurumlarında öğretecek bilgi ve donanıma sahip olur. (PÇ:2)
  • Öğrenci Türk Tarihinin farklı dönemleri hakkında bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir.(PÇ:8,9)
  • Mezunlar eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar (PÇ.11)
  • Mezunlar yaşamboyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler (PÇ.12)
  • Öğrenci alana ilişkin tarih bilgisine sahip olur. (PÇ:1,4,5)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Accepting of Islam in Turkish and political situation of Turkish at that same time
2 Established states by Turkish rulers.
3 Primal Turkish-Islam states.
4 Karahans
5 State organizations in Karahans and their contribution to civilization.
6 Gaznes
7 State organization in Gaznes and their contribution to civilization.
8 Midterm
9 Selchuk Turks
10 State organization and Big Selchuk Turks their contribution to civilization.
11 Hazrzemshahs and their contribution to civilization.
12 Anatolian Selchuks.
13 The Crusades
14 Anatolian Selchuks and their contribution to civilization.
15 Established Turkish-Islam states that after attacks of Mogols.
16 Study week
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 16 16
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 14 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 2 14 28
Final ve Hazırlığı 2 14 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5