Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türkçe Öğretmenliği TRAE155 İlk Okuma Yazma Öğretimi Seçmeli 4 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İlk okuma yazma öğretiminin önemini, temel amaçlarını, genel ilkelerini ve ilk okuma yazma öğretiminde izlenebilecek başlıca yöntem ve teknikleri kavratabilmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Okuma ve yazmanın önemi, okuma prensipleri, okuma yazmaya hazırlık, okuma yazma öğretimi, ses temelli cümle yöntemi ve uygulama aşamaları. Kelime hazinesinin önemi ve geliştirilmesi. Görsel okuma ve sunu. Okuma yazma öğretimi açısından çocukların gelişim özellikleri. Okuma yazma materyalleri ve özellikleri. Okuma yazmanın değerlendirilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akyol, H. Türkçe İlk okuma ve Yazma Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2005 Cemaloğlu, N. İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları, 2000 Köksal, K. Okuma Yazmanın Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2001 Çelenk, S. Okuma Yazma ve Öğretimi, Ankara: Artım Yayınları, 1999 Öz, F. Uygulamalı İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Anı Yayınları, 1999 Güneş, F Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Ocak Yayınları, 2002 Güneş, F. Okuma Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ankara: Ocak Yayınları, 1997

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İlk okuma yazma dersinin öğretim planını yapabileceklerdir.
  • İlk okuma yazma dersinin öğrenme-öğretme yöntemlerini uygulayabileceklerdir.
  • İlk okuma dersinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabileceklerdir.
  • İlkokul 1. sınıf öğrencilerine ilk okuma yazma öğretebileceklerdir.
  • Okuma yazma bilen 1. sınıf öğrencilerine okuma ve yazma becerilerini geliştirici öğrenme-öğretme etkinlikleri uygulayabileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amacı ve temel kavramlar
2 İlk okuma ve yazma nedir, öğretimi nasıldır?
3 Dünyada ilk okuma yazma öğretimi
4 Türkiye'de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi
5 İlk okuma yazma öğretim yöntemleri
6 Alfabe yöntemi, Hece yöntemi
7 Öykü-Cümle yöntemi
8 Ara Sınav Haftası
9 Ses Temelli Cümle Yöntemi nedir?
10 Ses Temelli Cümle Yönteminin uygulama aşamaları
11 Ses Temelli Cümle Yönteminin uygulama aşamaları
12 Ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları
13 Ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları
14 İleri sınıflarda okuma yazma öğretimi
15 Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Final ve Hazırlığı 8 8 64

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi