Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7009 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7009 | İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, ülkemizde kullanılan okuma yazma öğretim yöntemlerini incelemek, farklı ülkelerin ana dili öğretim programları ile karşılaştırarak yeni yaklaşımların öğretilmesini sağlamaktır.
-
Ana dili öğretimine ilişkin genel kavramlar ve Ana dili öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
Buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim.
Yok.
Türkçe
Akyol, H.(2005) İlkokuma Yazma Öğretimi,4.baskı, PegemA Yay.Ankara Çelenk, S. (2007) İlkokuma Yazma ve Öğretimi,Maya Akademi Yay., Ankara Doman, G. (2004) Bebeğinize Nasıl Okuma Öğretirsiniz? Aura Yay., İstanbul Güneş, F. (2007) Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yay., Ankara Keskinkılıç,K. (2007) Türkçe ve İlkokuma –Yazma Öğretimi,Pegem A Yay.,Ankara Savaş, B. (2006) Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi,Alfa Yay., İstanbul Nas,R. (2006) İlkokuma ve Yazma Öğretimi, Ezgi Kitabevi, Bursa Öz, F., Çelik, K. (2007) İlkokuma Yazma Öğretimi, Anı Yay., Ankara J. J. Rousseau. (2009). Emile “Bir çocuk büyüyor”. Selis kitaplar. Özgül İnce Samur. (2016). Okuma kültürü nasıl kazandırılır? Anı yayıncılık. Salman Khan (çev: Cem Aktaş). (2016). Dünya okulu (Eğitimi yeniden düşünmek), Yapı Kredi yayınları. İhsan Seyit Ertem. (2014). Okuma Yazma Eğitimi ve Teknoloji, Ankara: Nobel yayıncılık. Havva Yaman (Editör). (2013). Dünyada Ana Dili Öğretimi Program İncelemeleri. Pegem A Yay:Ankara. Krısty Goodwin. Dijital Dünyada Çocuk Büyütmek, Aganta Kitap.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ana dili öğretim kuram ve yaklaşımları |
2 | Ülkemizde kullanılan okuma yazma öğretim yöntemleri |
3 | İlk okuma ve yazmanın anlamı |
4 | İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik |
5 | Ev Okuryazarlık Ortamı: Tanımları ve Boyutları |
6 | Birinci Sınıf Öğrencilerinin Özellikleri |
7 | Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İlk okuma yazma öğretiminde etkili olan değişkenler |
10 | İlk okuma yazma öğretimi ve teknoloji |
11 | Farklı ülkelerin ana dili öğretim programları ile Türkçe öğretim programı |
12 | Farklı ülkelerin ana dili öğretim programları ile Türkçe öğretim programı |
13 | İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan yeni yaklaşımlar |
14 | Yeni yaklaşımlar çerçevesindeki ilkokuma ve yazma uygulamaları |
15 | Yeni yaklaşımlar çerçevesindeki ilkokuma ve yazma uygulamaları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |