Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 SNF7009 İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ülkemizde kullanılan okuma yazma öğretim yöntemlerini incelemek, farklı ülkelerin ana dili öğretim programları ile karşılaştırarak yeni yaklaşımların öğretilmesini sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ana dili öğretimine ilişkin genel kavramlar ve Ana dili öğretiminde kullanılan yaklaşımlar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akyol, H.(2005) İlkokuma Yazma Öğretimi,4.baskı, PegemA Yay.Ankara Çelenk, S. (2007) İlkokuma Yazma ve Öğretimi,Maya Akademi Yay., Ankara Doman, G. (2004) Bebeğinize Nasıl Okuma Öğretirsiniz? Aura Yay., İstanbul Güneş, F. (2007) Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yay., Ankara Keskinkılıç,K. (2007) Türkçe ve İlkokuma –Yazma Öğretimi,Pegem A Yay.,Ankara Savaş, B. (2006) Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi,Alfa Yay., İstanbul Nas,R. (2006) İlkokuma ve Yazma Öğretimi, Ezgi Kitabevi, Bursa Öz, F., Çelik, K. (2007) İlkokuma Yazma Öğretimi, Anı Yay., Ankara J. J. Rousseau. (2009). Emile “Bir çocuk büyüyor”. Selis kitaplar. Özgül İnce Samur. (2016). Okuma kültürü nasıl kazandırılır? Anı yayıncılık. Salman Khan (çev: Cem Aktaş). (2016). Dünya okulu (Eğitimi yeniden düşünmek), Yapı Kredi yayınları. İhsan Seyit Ertem. (2014). Okuma Yazma Eğitimi ve Teknoloji, Ankara: Nobel yayıncılık. Havva Yaman (Editör). (2013). Dünyada Ana Dili Öğretimi Program İncelemeleri. Pegem A Yay:Ankara. Krısty Goodwin. Dijital Dünyada Çocuk Büyütmek, Aganta Kitap.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Ana dili öğretim kuram ve yaklaşımlarını bilir.
  • Ülkemizde kullanılan okuma yazma öğretim yöntemlerini tartışır.
  • Farklı ülkelerin ana dili öğretim programları ile Türkçe öğretim programını karşılaştırır.
  • İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan yeni yaklaşımları inceler.
  • İlk okuma ve yazma öğretiminde yeni yaklaşımların nasıl olması gerektiğini belirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ana dili öğretim kuram ve yaklaşımları
2 Ülkemizde kullanılan okuma yazma öğretim yöntemleri
3 İlk okuma ve yazmanın anlamı
4 İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik
5 Ev Okuryazarlık Ortamı: Tanımları ve Boyutları
6 Birinci Sınıf Öğrencilerinin Özellikleri
7 Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk
8 Ara Sınav Haftası
9 İlk okuma yazma öğretiminde etkili olan değişkenler
10 İlk okuma yazma öğretimi ve teknoloji
11 Farklı ülkelerin ana dili öğretim programları ile Türkçe öğretim programı
12 Farklı ülkelerin ana dili öğretim programları ile Türkçe öğretim programı
13 İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan yeni yaklaşımlar
14 Yeni yaklaşımlar çerçevesindeki ilkokuma ve yazma uygulamaları
15 Yeni yaklaşımlar çerçevesindeki ilkokuma ve yazma uygulamaları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 8 40
Proje ve Hazırlığı 2 8 16
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 6 12
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 10 5 50
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5