Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE155 İlkokul Ders Kitapları İncelemesi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çok farklı derslerin öğretimini yapacak olan öğretmen adaylarının, sınıfta kullanacakları ders kitaplarını, bu kitaplardaki konuları tanıma ve öğrenmelerini sağlamak; yeni sistem ile gündeme gelen Öğrenci Çalışma Kitapları ile Öğretmen Kılavuz Kitaplarını amaç, içerik ve etkili kullanma noktalarında bilinçlenmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çok farklı derslerin öğretimini yapacak olan öğretmen adaylarının, sınıfta kullanacakları ders kitaplarını, bu kitaplardaki konuları tanıma ve öğrenmelerini sağlamak; yeni sistem ile gündeme gelen Öğrenci Çalışma Kitapları ile Öğretmen Kılavuz Kitaplarını amaç, içerik ve etkili kullanma noktalarında bilinçlenmektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, soru- cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Milli Eğitim Bakanlığı (2004) İlköğretim Hayat Bilgisi/Matematik/Türkçe Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları Milli Eğitim Bakanlığı (2004) İlköğretim Sosyal Bilgiler/Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları Milli Eğitim Bakanlığı'nın Ders Kitapları, Öğrenci Çalışma Kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitapları Özcan Demirel ve Kasım Kıroğlu (2006) Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme, Ankara, PegemA Yayınları Tarih Vakfı (2006) Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi; İstanbul, Yurt Yayınları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Örnek bir ders kitabı oluşturur.
  • Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolünü açıklar.
  • Ders kitaplarını program, dil ve anlatım, bilimsel içerik ve görsel tasım açısından inceler
  • Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanlarını bilir.
  • Ders kitaplarıyla öğretim programının öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-1
2 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-2
3 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-3
4 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-4
5 Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanları-1
6 Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanları-2
7 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri arasındaki ilişki-1
8 Ara Sınav Haftası
9 Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri arasındaki ilişki-2
10 Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-1
11 Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-2
12 Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-3
13 Örnek bir ders kitabı oluşturma-1
14 Örnek bir ders kitabı oluşturma-2
15 Örnek bir ders kitabı oluşturma-3
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5