Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE155 | İlkokul Ders Kitapları İncelemesi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE155 | İlkokul Ders Kitapları İncelemesi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Çok farklı derslerin öğretimini yapacak olan öğretmen adaylarının, sınıfta kullanacakları ders kitaplarını, bu kitaplardaki konuları tanıma ve öğrenmelerini sağlamak; yeni sistem ile gündeme gelen Öğrenci Çalışma Kitapları ile Öğretmen Kılavuz Kitaplarını amaç, içerik ve etkili kullanma noktalarında bilinçlenmektir.
-
Çok farklı derslerin öğretimini yapacak olan öğretmen adaylarının, sınıfta kullanacakları ders kitaplarını, bu kitaplardaki konuları tanıma ve öğrenmelerini sağlamak; yeni sistem ile gündeme gelen Öğrenci Çalışma Kitapları ile Öğretmen Kılavuz Kitaplarını amaç, içerik ve etkili kullanma noktalarında bilinçlenmektir.
Anlatım, tartışma, bireysel çalışma, soru- cevap
Yok
Türkçe
Milli Eğitim Bakanlığı (2004) İlköğretim Hayat Bilgisi/Matematik/Türkçe Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları Milli Eğitim Bakanlığı (2004) İlköğretim Sosyal Bilgiler/Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları Milli Eğitim Bakanlığı'nın Ders Kitapları, Öğrenci Çalışma Kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitapları Özcan Demirel ve Kasım Kıroğlu (2006) Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme, Ankara, PegemA Yayınları Tarih Vakfı (2006) Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi; İstanbul, Yurt Yayınları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-1 |
2 | Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-2 |
3 | Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-3 |
4 | Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri-4 |
5 | Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanları-1 |
6 | Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanları-2 |
7 | Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri arasındaki ilişki-1 |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ders kitaplarıyla öğretim programının ögeleri arasındaki ilişki-2 |
10 | Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-1 |
11 | Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-2 |
12 | Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolü-3 |
13 | Örnek bir ders kitabı oluşturma-1 |
14 | Örnek bir ders kitabı oluşturma-2 |
15 | Örnek bir ders kitabı oluşturma-3 |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |