Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8006 | İlkokul Fen Bilimleri Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8006 | İlkokul Fen Bilimleri Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı ilkokul düzeyinde Fen Bilimleri Dersi öğretiminde yaşanan sorunların incelenerek, problemlere çözüm üretme iddiasındaki ulusal ve uluslararası modellerin irdelenmesidir.
-
Bu ders ilkokul düzeyinde Fen Bilimleri Dersi öğretiminde kullanılan ulusal ve uluslararası modellerin sorunlara çözüm üretme yönünden etkililiğini incelemeyi içermektedir.
Anlatım, sunum, tartışma, değerlendirme
yok
Türkçe
TIMMS & PIRLS International Study Center (http://timssandpirls.bc.edu/) Bybee, R.W. & McInerney, J. D. (1995, Ed.). Redesigning the Science Curriculum. Colorado Springs, Colorado: Biological Sciences Curriculum Study. M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Öğretim Programları (http://ttkb.meb.gov.tr/www/guncellenen-ogretim-programlari/icerik/151) Science Education for Contemporary Society: Problems, Issues and Dilemmas (http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001248/124824e.pdf) Alanda yazılmış muhtelif makaleler, ülke eğitim departmanlarının raporları ve proje raporları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı |
2 | Fene ve Fen Bilimleri öğretimine genel bakış |
3 | Türkiyede İlkokul fen bilimleri müfredatının ve kazanımların incelenmesi |
4 | Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Asya ülkeleri) |
5 | Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Avrupa ülkeleri) |
6 | Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Amerika Birleşik Devletleri) |
7 | Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Kanada) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Uluslararası ve ulusal düzeyde ilkokul öğrencilerinin fen başarılarının irdelenmesi (TIMMS verileri) |
10 | Türkiyede ilkokul düzeyinde fen bilimleri öğretiminde yaşanan sorunların geçmişten günümüze irdelenmesi |
11 | Dünyada ilkokul düzeyinde fen bilimleri öğretiminde yaşanan sorunların geçmişten günümüze irdelenmesi |
12 | Fen öğretiminde etkili yöntem ve teknikler |
13 | Fen öğretiminden etkili yöntem ve teknikler |
14 | Fen öğretiminden etkili yöntem ve teknikler |
15 | Fen öğretiminden etkili yöntem ve teknikler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |