Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Sınıf Öğretmenliği SNF8006 İlkokul Fen Bilimleri Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı ilkokul düzeyinde Fen Bilimleri Dersi öğretiminde yaşanan sorunların incelenerek, problemlere çözüm üretme iddiasındaki ulusal ve uluslararası modellerin irdelenmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders ilkokul düzeyinde Fen Bilimleri Dersi öğretiminde kullanılan ulusal ve uluslararası modellerin sorunlara çözüm üretme yönünden etkililiğini incelemeyi içermektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, sunum, tartışma, değerlendirme

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

TIMMS & PIRLS International Study Center (http://timssandpirls.bc.edu/) Bybee, R.W. & McInerney, J. D. (1995, Ed.). Redesigning the Science Curriculum. Colorado Springs, Colorado: Biological Sciences Curriculum Study. M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Öğretim Programları (http://ttkb.meb.gov.tr/www/guncellenen-ogretim-programlari/icerik/151) Science Education for Contemporary Society: Problems, Issues and Dilemmas (http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001248/124824e.pdf) Alanda yazılmış muhtelif makaleler, ülke eğitim departmanlarının raporları ve proje raporları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • İlkokulda fen bilimleri eğitiminde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanılan müfredatları ve kazanımlara dair genel bilgi sahibidir.
  • İlkokulda fen bilimleri öğretiminde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir.
  • İlkokulda fen öğretiminde karşılaşılan temel sorunları kavrar.
  • İlkokulda fen öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri karşılaştırır ve değerlendirir.
  • İlkokulda fen öğretiminde karşılaşılan sorunlara etkili, inovatif ve yaratıcı çözümler üretebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı
2 Fene ve Fen Bilimleri öğretimine genel bakış
3 Türkiyede İlkokul fen bilimleri müfredatının ve kazanımların incelenmesi
4 Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Asya ülkeleri)
5 Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Avrupa ülkeleri)
6 Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Amerika Birleşik Devletleri)
7 Uluslararası düzeyde İlkokul fen bilimleri müfredatlarının ve kazanımlarının incelenmesi (Kanada)
8 Ara Sınav Haftası
9 Uluslararası ve ulusal düzeyde ilkokul öğrencilerinin fen başarılarının irdelenmesi (TIMMS verileri)
10 Türkiyede ilkokul düzeyinde fen bilimleri öğretiminde yaşanan sorunların geçmişten günümüze irdelenmesi
11 Dünyada ilkokul düzeyinde fen bilimleri öğretiminde yaşanan sorunların geçmişten günümüze irdelenmesi
12 Fen öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
13 Fen öğretiminden etkili yöntem ve teknikler
14 Fen öğretiminden etkili yöntem ve teknikler
15 Fen öğretiminden etkili yöntem ve teknikler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 3 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 3 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 15 15
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 20 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 40 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5