Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Sınıf Öğretmenliği SNF7013 İlkokul Hayat Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Hayat bilgisi dersinin tarihi geçmişini, programlarını, öğrenci gelişim özelliklerini hatırlama. Hayat bilgisi dersinin 1, 2 ve 3. sınıf seviyesinde içeriğini mevcut programdaki kazanımlarını, becerileri ve değerleri inceleme. Hayat bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme, çoklu zeka kuramı, proje/probleme dayalı öğrenme, storyline yaklaşımı ve farklılaştırılmış öğretimin nasıl uygulanacağı bilgisini edinme. Hayat bilgisinin öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirmenin yapılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Hayat bilgisi dersinin tarihi geçmişi, programlar, öğrenci gelişim özellikleri, mevcut Hayat Bilgisi Öğretim Programı (kazanımlar, beceriler ve değerler), Hayat bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme, çoklu zekâ kuramı, proje/probleme dayalı öğrenme, storyline yaklaşımı ve farklılaştırılmış öğretim, Hayat bilgisinin öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Z. Nurdan BAYSAL). Ankara: Lisans Yayıncılık. Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Mehmet GÜLTEKİN). Ankara: Pegem Yayıncılık. Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Semra GÜVEN ve Selahattin KAYMAKCI). Ankara: Pegem Yayıncılık. Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Bayram TAY, Ed. Yard. Şükran UÇUŞ GÜLDALI ve Murat BAŞ). Ankara: Pegem Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Hayat bilgisi dersinin tarihi geçmişi, Cumhuriyet öncesi ve sonrası dersin gelişimi, ilkokul 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri hakkında bilgi edineceklerdir.
  • Uygulanan hayat bilgisi öğretim programı’nı kazanımlar, beceriler ve değerler başlıklarında açıklayabileceklerdir.
  • Hayat bilgisi öğretiminde kullanılabilecek yeni yaklaşımlardan; işbirlikli öğrenme, çoklu zekâ kuramı, proje/probleme dayalı öğrenme, storyline yaklaşımı ve farklılaştırılmış öğretim hakkında teorik ve uygulamaya dair bilgi edineceklerdir
  • Hayat bilgisinin öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme dair bilgi edineceklerdir.
  • Hayat bilgisi öğretiminde yeni yaklaşımların makale ve tezlerdeki yansımalarına dair bilgi edineceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hayat bilgisi dersinin tarihi geçmişi, Cumhuriyet öncesi ve sonrası dersin gelişimi, ilkokul 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri
2 Uygulanan hayat bilgisi öğretim programı’nı kazanımlar, beceriler ve değerler
3 Hayat bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme modeli ve teknikleri
4 Hayat bilgisinde işbirlikli öğrenme modeli ile yapılmış makale ve tezler
5 Hayat bilgisi öğretiminde çoklu zeka kuramı
6 Hayat bilgisinde çoklu zeka kuramı ile yapılmış makale ve tezler
7 Hayat bilgisi öğretiminde proje/probleme dayalı öğrenme
8 Ara sınav
9 Hayat bilgisinde proje/probleme dayalı öğrenme ile yapılmış makale ve tezler
10 Hayat bilgisi öğretiminde storyline ve farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı
11 Hayat bilgisinde storyline yaklaşımı ve farklılaştırılmış öğretim ile yapılmış makale ve tezler
12 Araştırma tasarlama
13 Araştırma tasarlama
14 Araştırma tasarlama
15 Araştırma tasarlama
16 Araştırma tasarlama
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 6 36
Proje ve Hazırlığı 6 6 36
Ödev ve Hazırlığı 8 8 64
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 4 16
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5