Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | SNF7013 | İlkokul Hayat Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | SNF7013 | İlkokul Hayat Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Hayat bilgisi dersinin tarihi geçmişini, programlarını, öğrenci gelişim özelliklerini hatırlama. Hayat bilgisi dersinin 1, 2 ve 3. sınıf seviyesinde içeriğini mevcut programdaki kazanımlarını, becerileri ve değerleri inceleme. Hayat bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme, çoklu zeka kuramı, proje/probleme dayalı öğrenme, storyline yaklaşımı ve farklılaştırılmış öğretimin nasıl uygulanacağı bilgisini edinme. Hayat bilgisinin öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirmenin yapılması.
-
Hayat bilgisi dersinin tarihi geçmişi, programlar, öğrenci gelişim özellikleri, mevcut Hayat Bilgisi Öğretim Programı (kazanımlar, beceriler ve değerler), Hayat bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme, çoklu zekâ kuramı, proje/probleme dayalı öğrenme, storyline yaklaşımı ve farklılaştırılmış öğretim, Hayat bilgisinin öğretiminde yeni yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme.
Anlatım, soru-cevap, tartışma
yok
Türkçe
Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Z. Nurdan BAYSAL). Ankara: Lisans Yayıncılık. Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Mehmet GÜLTEKİN). Ankara: Pegem Yayıncılık. Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Semra GÜVEN ve Selahattin KAYMAKCI). Ankara: Pegem Yayıncılık. Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Bayram TAY, Ed. Yard. Şükran UÇUŞ GÜLDALI ve Murat BAŞ). Ankara: Pegem Yayıncılık.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hayat bilgisi dersinin tarihi geçmişi, Cumhuriyet öncesi ve sonrası dersin gelişimi, ilkokul 1, 2 ve 3. sınıf öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri |
2 | Uygulanan hayat bilgisi öğretim programı’nı kazanımlar, beceriler ve değerler |
3 | Hayat bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme modeli ve teknikleri |
4 | Hayat bilgisinde işbirlikli öğrenme modeli ile yapılmış makale ve tezler |
5 | Hayat bilgisi öğretiminde çoklu zeka kuramı |
6 | Hayat bilgisinde çoklu zeka kuramı ile yapılmış makale ve tezler |
7 | Hayat bilgisi öğretiminde proje/probleme dayalı öğrenme |
8 | Ara sınav |
9 | Hayat bilgisinde proje/probleme dayalı öğrenme ile yapılmış makale ve tezler |
10 | Hayat bilgisi öğretiminde storyline ve farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı |
11 | Hayat bilgisinde storyline yaklaşımı ve farklılaştırılmış öğretim ile yapılmış makale ve tezler |
12 | Araştırma tasarlama |
13 | Araştırma tasarlama |
14 | Araştırma tasarlama |
15 | Araştırma tasarlama |
16 | Araştırma tasarlama |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Proje ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Ödev ve Hazırlığı | 8 | 8 | 64 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |