Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE153 İlkokul Matematik Öğretimi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına matematik öğretiminin amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji ve yöntemleri kavratmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İlkokul matematik öğretiminin amaçları, temel ilkeleri; ilkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından incelenmesi; ilkokul öğrencilerinde matematiksel anlama, ka

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gür, Hülya.2006; Matematik öğretimi , Lisans Yayınevi, Baki ,Adnan.2008; Kuramdan Uygulamya Matematik Eğitimi, Harf yayınevi, Ankara Baykul, Yaşar.2005; İlköğretimde Mateamtik Öğretimi, Pegama Yayınevi, Ankara Olkun, Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye.2007; İlöğr

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler, matematik öğretimin amacı ve ilkelerini açıklayabileceklerdir
  • Öğrenciler, matematik öğretirken kullanacağı yöntemler hakkında bilgi ve beceriye sahip olabileceklerdir
  • Öğrenciler, matematik öğretirken bilgi teknolojilerinden yararlanabileceklerdir
  • Öğrenciler, matematik programının içeriği hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir
  • Öğrenciler, ilkokul matematik konularının içeriği hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi
2 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme öğrenme stratejileri; belli başlı öğrenme teorileri ve matematik öğreniminde kullanımı
3 İlköğretim matematik programının kapsamı , amacı ve özellikler; matematik eğitiminde önemli beceriler
4 Grup çalışması yoluyla öğrenme; problem çözme yoluyla öğrenme
5 Çocukta sayı kavramının gelişimi; doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; programdaki kazanımlara uygun etkinlik örnekleri
6 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma; program kazanımlarına uygun doğal sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik etkinlik örnekleri
7 Doğal sayılarla çarpma; program kazanımlarına uygun doğal sayılarla çarpma işlemine yönelik etkinlik örnekleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri; kesirlerin farlı anlamları, kesir modelleri; program kazanımlarına uygun örnek kesir etkinlikleri; öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
10 Denk kesir ve kesirlerin karşılaştırılması ;program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler; öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
11 Ondalık kesirlerle işlemler; programa uygun ondalık kesirlere işlemlere yönelik etkinlik örnekleri; öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
12 Ondalık kesirler; program kazanımlarına uygun ondalık kesirlerle ilgili etkinlik örnekleri, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
13 İlkokul matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme
14 İlkokul matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme
15 Uygulamalar
16 Uygulamalar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5