Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE153 | İlkokul Matematik Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE153 | İlkokul Matematik Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına matematik öğretiminin amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji ve yöntemleri kavratmak
-
İlkokul matematik öğretiminin amaçları, temel ilkeleri; ilkokul matematik dersi öğretim programının amaç, içerik, felsefi yaklaşım, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri açısından incelenmesi; ilkokul öğrencilerinde matematiksel anlama, ka
Sunuş yoluyla öğretim, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
Yok
Türkçe
Gür, Hülya.2006; Matematik öğretimi , Lisans Yayınevi, Baki ,Adnan.2008; Kuramdan Uygulamya Matematik Eğitimi, Harf yayınevi, Ankara Baykul, Yaşar.2005; İlköğretimde Mateamtik Öğretimi, Pegama Yayınevi, Ankara Olkun, Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye.2007; İlöğr
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi |
2 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme öğrenme stratejileri; belli başlı öğrenme teorileri ve matematik öğreniminde kullanımı |
3 | İlköğretim matematik programının kapsamı , amacı ve özellikler; matematik eğitiminde önemli beceriler |
4 | Grup çalışması yoluyla öğrenme; problem çözme yoluyla öğrenme |
5 | Çocukta sayı kavramının gelişimi; doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri; programdaki kazanımlara uygun etkinlik örnekleri |
6 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma; program kazanımlarına uygun doğal sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik etkinlik örnekleri |
7 | Doğal sayılarla çarpma; program kazanımlarına uygun doğal sayılarla çarpma işlemine yönelik etkinlik örnekleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri; kesirlerin farlı anlamları, kesir modelleri; program kazanımlarına uygun örnek kesir etkinlikleri; öğretmen adaylarının öğretme pratikleri |
10 | Denk kesir ve kesirlerin karşılaştırılması ;program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler; öğretmen adaylarının öğretme pratikleri |
11 | Ondalık kesirlerle işlemler; programa uygun ondalık kesirlere işlemlere yönelik etkinlik örnekleri; öğretmen adaylarının öğretme pratikleri |
12 | Ondalık kesirler; program kazanımlarına uygun ondalık kesirlerle ilgili etkinlik örnekleri, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri |
13 | İlkokul matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme |
14 | İlkokul matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme |
15 | Uygulamalar |
16 | Uygulamalar |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |