Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017- Sınıf Öğretmenliği SNF7014 İlkokul Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik öğretimi alanında kuramsal bilgi birikimine sahip olmaları ve matematik öğretiminde güncel yaklaşımları inceleyebilme ve eleştirel olarak değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematiğin yapısı, matematik öğrenmenin psikolojik temelleri, matematiksel düşüncenin gelişmesinde öğrencilerin doğrudan yaşantılarına dayalı öğrenme-öğretme kuramlarını kavrayabilme; bu kuramların uygulamasını değişik matematiksel etkinlikler üzerinde örneklendirerek derinleşebilme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Sunum, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Altun. Murat. (2005), Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa. Açıkgöz, K. (2005). Aktif Öğrenme. 7. Baskı. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık, Ankara. Senmoğlu, N. (2005), Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitapevi, Ankara. Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi,Maya Akademi Yayıncılık, Ankara. Olkun,S.,Toluk-Uçar, Z.(2006). İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar, Ekinoks Yayınları Ankara. Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara. Özden, Y. (1999). Eğitimde Yeni Değerler. Pegem Yayıncılık. Ankara. Özden, Y. (2003). Ögrenme ve Ögretme. Besinci baskı. Ankara: Pegema Yayıncılık. MEB.(2005). İlköğretim 1-5. Sınıflar Matematik Programı.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Matematiksel düşünme ve matematiğin yapısını açıklayabilme.
  • Matematik öğrenmenin psikolojik temellerini kavrayabilme.
  • Matematik öğrenmeyi olumlu yönde etkileyen öğrenme- öğretme kuramlarını açıklayabilme
  • Matematiği öğretme ve öğrenmeye ilişkin etkili öğretim yaklaşımlarını kavrayabilme ve örnek ders planları geliştirebilme
  • Etkili matematik öğrenmeyi sağlayıcı ders materyallerini tanıma, geliştirip, kullanabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematik nedir Matematiksel düşünme ne demektir
2 Matematik öğrenmenin psikolojik temelleri: Piaget ve Bruner in zihinsel gelişim kuramları
3 Zihinsel gelişim kavramlarının matematiksel örneklerle açıklanması
4 R.R. Skemp: Matematik Öğrenmenin Psikolojisi
5 Matematik öğrenmenin psikolojik temelleri: Gagné nin Öğretim Etkinlikleri Kuramı
6 Hans Freudenthal in Gerçekçi Matematik Eğitimi
7 Yapılandırmacılık ve matematik eğitimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Zoltan P. Dienes in Matematik Öğrenme Kuramı
10 Bruner'in Buluş Yoluyla Öğrenme Yaklaşımı ve Matematik Öğretimi
11 Bloom'un Tam Öğrenme Modeli ve Matematik Öğretimi
12 Glaser in Temel Öğrenme Modeli ve Matematik Öğretimi
13 Matematik öğretiminde araç-gereç ve materyallerin önemi
14 Matematik başarısı ve kültürel etkenler
15 Matematik başarısı ve kültürel etkenler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 21 63
Proje ve Hazırlığı 1 14 14
Ödev ve Hazırlığı 1 7 7
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 14 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5