Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | SNF7014 | İlkokul Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Sınıf Öğretmenliği | SNF7014 | İlkokul Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Matematik öğretimi alanında kuramsal bilgi birikimine sahip olmaları ve matematik öğretiminde güncel yaklaşımları inceleyebilme ve eleştirel olarak değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.
-
Matematiğin yapısı, matematik öğrenmenin psikolojik temelleri, matematiksel düşüncenin gelişmesinde öğrencilerin doğrudan yaşantılarına dayalı öğrenme-öğretme kuramlarını kavrayabilme; bu kuramların uygulamasını değişik matematiksel etkinlikler üzerinde örneklendirerek derinleşebilme.
Anlatım, Sunum, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay.
Yok.
Türkçe
Altun. Murat. (2005), Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa. Açıkgöz, K. (2005). Aktif Öğrenme. 7. Baskı. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık, Ankara. Senmoğlu, N. (2005), Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitapevi, Ankara. Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi,Maya Akademi Yayıncılık, Ankara. Olkun,S.,Toluk-Uçar, Z.(2006). İlköğretimde Matematik Öğretimine Çağdaş Yaklaşımlar, Ekinoks Yayınları Ankara. Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası , Ankara. Özden, Y. (1999). Eğitimde Yeni Değerler. Pegem Yayıncılık. Ankara. Özden, Y. (2003). Ögrenme ve Ögretme. Besinci baskı. Ankara: Pegema Yayıncılık. MEB.(2005). İlköğretim 1-5. Sınıflar Matematik Programı.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik nedir Matematiksel düşünme ne demektir |
2 | Matematik öğrenmenin psikolojik temelleri: Piaget ve Bruner in zihinsel gelişim kuramları |
3 | Zihinsel gelişim kavramlarının matematiksel örneklerle açıklanması |
4 | R.R. Skemp: Matematik Öğrenmenin Psikolojisi |
5 | Matematik öğrenmenin psikolojik temelleri: Gagné nin Öğretim Etkinlikleri Kuramı |
6 | Hans Freudenthal in Gerçekçi Matematik Eğitimi |
7 | Yapılandırmacılık ve matematik eğitimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Zoltan P. Dienes in Matematik Öğrenme Kuramı |
10 | Bruner'in Buluş Yoluyla Öğrenme Yaklaşımı ve Matematik Öğretimi |
11 | Bloom'un Tam Öğrenme Modeli ve Matematik Öğretimi |
12 | Glaser in Temel Öğrenme Modeli ve Matematik Öğretimi |
13 | Matematik öğretiminde araç-gereç ve materyallerin önemi |
14 | Matematik başarısı ve kültürel etkenler |
15 | Matematik başarısı ve kültürel etkenler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 21 | 63 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |