Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE156 İlkokul Programı Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sınıf öğretmeni adaylarına günümüze kadar var olan ilkokul programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri hakkında temel bilgiler kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

ödev, anlatım, tartışma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Başaran, İ.E. (1996). Türkiye eğitim sistemi. Ankara:Yargıcı Matbaası. Çelenk, S., Tertemiz, N.& Kalaycı, N. (2000). İlköğretim programları ve gelişmeler, program geliştirme ilke ve teknikleri açısından değerlendirilmesi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara:Pegem A Yayıncılık. Temizyürek, F; Balcı, A (2016). Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları, Nobel Yayınevi, Ankara.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim programının temel kavramlarını bilir
  • Eğitim programının kuramsal temellerini bilir
  • Mesleği için eğitim programının önemini fark eder.
  • Cumhuriyet dönemi ilkokul programlarının geliştirilme sürecini bilir
  • Cumhuriyet dönemi İlkokul programlarının kuramsal temellerini açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim Programları ve Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel
3 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal
4 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Türkçe Öğretim Programlarının İncelenmesi
5 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Türkçe Öğretim Programlarının İncelenmesi
6 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi
7 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Hayat Bilgisi Öğretim Programlarının İncelenmesi
10 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının İncelenmesi
11 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının İncelenmesi
12 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Fen Bilimleri Öğretim Programlarının İncelenmesi
13 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Fen Bilimleri Öğretim Programlarının İncelenmesi
14 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Müzik, Görsel Sanatlar, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programlarının İncelenmesi
15 Günümüze kadar uygulanan İlkokul Müzik, Görsel Sanatlar, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programlarının İncelenmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 20 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 10 10
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 1 14 14
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5