Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE156 | İlkokul Programı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE156 | İlkokul Programı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Sınıf öğretmeni adaylarına günümüze kadar var olan ilkokul programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri hakkında temel bilgiler kazandırmaktır.
-
Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.
ödev, anlatım, tartışma
yok
Türkçe
Başaran, İ.E. (1996). Türkiye eğitim sistemi. Ankara:Yargıcı Matbaası. Çelenk, S., Tertemiz, N.& Kalaycı, N. (2000). İlköğretim programları ve gelişmeler, program geliştirme ilke ve teknikleri açısından değerlendirilmesi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara:Pegem A Yayıncılık. Temizyürek, F; Balcı, A (2016). Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları, Nobel Yayınevi, Ankara.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim Programları ve Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar |
2 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel |
3 | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal |
4 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Türkçe Öğretim Programlarının İncelenmesi |
5 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Türkçe Öğretim Programlarının İncelenmesi |
6 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi |
7 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Hayat Bilgisi Öğretim Programlarının İncelenmesi |
10 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının İncelenmesi |
11 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının İncelenmesi |
12 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Fen Bilimleri Öğretim Programlarının İncelenmesi |
13 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Fen Bilimleri Öğretim Programlarının İncelenmesi |
14 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Müzik, Görsel Sanatlar, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programlarının İncelenmesi |
15 | Günümüze kadar uygulanan İlkokul Müzik, Görsel Sanatlar, Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretim Programlarının İncelenmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |