Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Sınıf Öğretmenliği SNF8012 İlkokul Türkçe Dersi Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ana dili öğretim süreçlerini incelemek, İlkokul Türkçe Dersi Öğretimi sürecindeki sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ana dili öğretim süreçlerini ve İlkokul Türkçe dersi öğretimindeki sorunlar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim.

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akkaya, Nevin; Emre Ünal (2016). “Sözlü İletişim”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Akyol, Hayati (2014). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: PegemA. Arslan, Derya (2008). “Dinleme”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Develi Kısmet (2008). “Konuşma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Doğan, Birsen (2008). “Türkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Duran, Sema (2010). Yaratıcı Yazma Yaklaşımının Yazılı Anlatım Becerisinin Gelişimine Etkisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Durmuş, Nazlı (2013). İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesinde Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Etkisi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Güneş, Firdevs (2016). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, 4. Baskı, Ankara: PegemA Yay. İşcan, Adem (2015). “İletişim, Konuşma ve Konuşmayla İlgili Temel Kavramlar”, Konuşma Eğitimi, Ed. Aziz Kılınç ve Abdullah Şahin, Ankara: PegemA Yay. Karadağ, Ruhan; İbrahim Halil Yurdakal (2016), “Okuma”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Karadağ, Ruhan (2016), “Yazma”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi, Ankara: Anı Yay. Karakuş, Ertuğrul; Hüseyin Taş (2007). Türkçe Öğretimi Etkinlikleri, Ed. Mualla Murat Nuhoğlu, Ankara: Nobel Yay. Kavcar, Cahit vd. (2016). Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi, Ankara: Anı Yay. Kırmızı, Fatma Susar (2008). “Okuma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, İstanbul: Ekin Yay. Türkel, Ali (2012). “Dinleme Eğitimine İlişkin Teknikler ve Değerlendirilmesi”, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 34. Yaylı, Derya (2008). “Yazma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Yıldız, Cemal vd. (2013). Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Ankara: PegemA Yay. Keskinkılıç,K. (2007) Türkçe ve İlkokuma –Yazma Öğretimi,Pegem A Yay.,Ankara Savaş, B. (2006) Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi,Alfa Yay., İstanbul J. J. Rousseau. (2009). Emile “Bir çocuk büyüyor”. Selis kitaplar. Özgül İnce Samur. (2016). Okuma kültürü nasıl kazandırılır? Anı yayıncılık. Salman Khan (çev: Cem Aktaş). (2016). Dünya okulu (Eğitimi yeniden düşünmek), Yapı Kredi yayınları. İhsan Seyit Ertem. (2014). Okuma Yazma Eğitimi ve Teknoloji, Ankara: Nobel yayıncılık. Krısty Goodwin. Dijital Dünyada Çocuk Büyütmek, Aganta Kitap.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Dil öğretim süreçleri hakkında bilgi edinir.
  • Dil öğretimi ile ilgili sorunları tahmin eder.
  • Ana dili öğretiminde karşılaşabilecek sorunlara çözüm önerileri sunar.
  • Türkçe dersi öğretiminde temel sorunları tartışır.
  • Türkçe dersi öğretiminde temel sorunlara çözüm önerileri sunar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dil öğretim kuramları ve yaklaşımları
2 Dil öğretimi ile ilgili sorunlar
3 Ana dili öğretimi
4 Farklı ülkelerde ana dili öğretim yaklaşımları
5 Farklı ülkelerde ana dili öğretim yaklaşımları
6 Farklı ülkelerde ana dili öğretiminde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri
7 İlkokul Türkçe dersi öğretim yaklaşımları
8 Ara Sınav Haftası
9 Türkçe dersi öğretimi yöntem ve teknikleri
10 Türkçe dersine yönelik ilgi ve motivasyon
11 Metin türleri, metinlere yönelik sorular
12 Okuduğunu anlama
13 Türkçe dersi öğretiminde temel sorunlar
14 Türkçe dersi öğretiminde temel sorunlara çözüm önerileri
15 Türkçe dersi öğretiminde temel sorunlara çözüm önerileri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 10 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 12 8 96
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5