Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8012 | İlkokul Türkçe Dersi Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | SNF8012 | İlkokul Türkçe Dersi Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, ana dili öğretim süreçlerini incelemek, İlkokul Türkçe Dersi Öğretimi sürecindeki sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmaktır.
-
Ana dili öğretim süreçlerini ve İlkokul Türkçe dersi öğretimindeki sorunlar
Buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim.
Yok.
Türkçe
Akkaya, Nevin; Emre Ünal (2016). “Sözlü İletişim”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Akyol, Hayati (2014). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: PegemA. Arslan, Derya (2008). “Dinleme”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Develi Kısmet (2008). “Konuşma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Doğan, Birsen (2008). “Türkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Duran, Sema (2010). Yaratıcı Yazma Yaklaşımının Yazılı Anlatım Becerisinin Gelişimine Etkisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Durmuş, Nazlı (2013). İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesinde Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Etkisi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Güneş, Firdevs (2016). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, 4. Baskı, Ankara: PegemA Yay. İşcan, Adem (2015). “İletişim, Konuşma ve Konuşmayla İlgili Temel Kavramlar”, Konuşma Eğitimi, Ed. Aziz Kılınç ve Abdullah Şahin, Ankara: PegemA Yay. Karadağ, Ruhan; İbrahim Halil Yurdakal (2016), “Okuma”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Karadağ, Ruhan (2016), “Yazma”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi, Ankara: Anı Yay. Karakuş, Ertuğrul; Hüseyin Taş (2007). Türkçe Öğretimi Etkinlikleri, Ed. Mualla Murat Nuhoğlu, Ankara: Nobel Yay. Kavcar, Cahit vd. (2016). Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi, Ankara: Anı Yay. Kırmızı, Fatma Susar (2008). “Okuma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, İstanbul: Ekin Yay. Türkel, Ali (2012). “Dinleme Eğitimine İlişkin Teknikler ve Değerlendirilmesi”, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 34. Yaylı, Derya (2008). “Yazma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Yıldız, Cemal vd. (2013). Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Ankara: PegemA Yay. Keskinkılıç,K. (2007) Türkçe ve İlkokuma –Yazma Öğretimi,Pegem A Yay.,Ankara Savaş, B. (2006) Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi,Alfa Yay., İstanbul J. J. Rousseau. (2009). Emile “Bir çocuk büyüyor”. Selis kitaplar. Özgül İnce Samur. (2016). Okuma kültürü nasıl kazandırılır? Anı yayıncılık. Salman Khan (çev: Cem Aktaş). (2016). Dünya okulu (Eğitimi yeniden düşünmek), Yapı Kredi yayınları. İhsan Seyit Ertem. (2014). Okuma Yazma Eğitimi ve Teknoloji, Ankara: Nobel yayıncılık. Krısty Goodwin. Dijital Dünyada Çocuk Büyütmek, Aganta Kitap.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dil öğretim kuramları ve yaklaşımları |
2 | Dil öğretimi ile ilgili sorunlar |
3 | Ana dili öğretimi |
4 | Farklı ülkelerde ana dili öğretim yaklaşımları |
5 | Farklı ülkelerde ana dili öğretim yaklaşımları |
6 | Farklı ülkelerde ana dili öğretiminde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri |
7 | İlkokul Türkçe dersi öğretim yaklaşımları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türkçe dersi öğretimi yöntem ve teknikleri |
10 | Türkçe dersine yönelik ilgi ve motivasyon |
11 | Metin türleri, metinlere yönelik sorular |
12 | Okuduğunu anlama |
13 | Türkçe dersi öğretiminde temel sorunlar |
14 | Türkçe dersi öğretiminde temel sorunlara çözüm önerileri |
15 | Türkçe dersi öğretiminde temel sorunlara çözüm önerileri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 12 | 8 | 96 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |