Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7016 | İlkokul Türkçe Dersi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7016 | İlkokul Türkçe Dersi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, Türkiye’de Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimini, uygulanmakta olan Türkçe dersi öğretim programının dayandığı felsefi, psikolojik temelleri;Türkçe dersi öğretiminde geçmiş, günümüz ve güncel yöntem ve anlayışları değerlendirebilmesi; ana dili eğitiminde ulusal ve uluslar arası düzeyde gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara ilişkin alan yazın incelemeleri yapabilmeleri; ulaştığı çalışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulunabilmesi amaçlanmaktadır.
-
Türkiye’de ilkokul Türkçe öğretiminin tarihsel temelleri (1926’dan günümüze), ilkokul Türkçe dersi öğretim programları, Türkçe öğretiminde dünyada ve ülkemizdeki güncel yaklaşımlar ve Türkçe öğretimi alanında gerçekleştirilmiş yayımlanmış bilimsel çalışmalar.
Sunum, tartışma, anlatım.
Yok.
Türkçe
Akkaya, Nevin; Emre Ünal (2016). “Sözlü İletişim”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Akkaya, Nevin; Emre Ünal (2016). “Dil Bilgisi”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Akyol, Hayati (2014). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ankara: PegemA. Arslan, Derya (2008). “Dinleme”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Bulut, Pınar (2015). İlkokul Öğrencilerine Dil Bilgisi Öğretiminde Bir Yöntem Önerisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, C. 8, S. 37. Deliveli, Kısmet (2008). “Konuşma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Deliveli, Kısmet (2008). “Görsel Okuma ve Yazma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Doğan, Birsen (2008). “Türkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay. Duran, Sema (2010). Yaratıcı Yazma Yaklaşımının Yazılı Anlatım Becerisinin Gelişimine Etkisi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Güneş, Firdevs (2016). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, 4. Baskı, Ankara: PegemA Yay. İşcan, Adem (2015). “İletişim, Konuşma ve Konuşmayla İlgili Temel Kavramlar”, Konuşma Eğitimi, Ed. Aziz Kılınç ve Abdullah Şahin, Ankara: PegemA Yay. Karadağ, Ruhan; İbrahim Halil Yurdakal (2016), “Okuma”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Karadağ, Ruhan (2016), “Yazma”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi, Ankara: Anı Yay. Karakuş, Ertuğrul; Hüseyin Taş (2007). Türkçe Öğretimi Etkinlikleri, Ed. Mualla Murat Nuhoğlu, Ankara: Nobel Yay. Kavcar, Cahit vd. (2016). Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi, Ankara: Anı Yay. Kaya, Dudu (2016), “Dil Bilgisi Öğretimi”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Kırmızı, Fatma Susar (2008). “Okuma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, İstanbul: Ekin Yay. Kırmızı, Fatma Susar, Emel Salgut (2008). “Görsel Okuma ve Görsel Sunu Eğitimi”, İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi (2015 Programına Uygun), Ankara: Anı Yay. Yaylı, Derya (2008). “Yazma”, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Bursa: Ekin Yay.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türkiye’de Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi |
2 | İlkokul Türkçe dersi öğretim programının program ögeleri |
3 | Türkçe öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemler (tanımları, özellikleri, sınıflandırılması, uygulamaları, yöntemlerin üstünlük ve sınırlılıkları) ve bu yöntemlerle ilgili eleştiriler |
4 | 1926-2005 yılları arasındaki Türkçe dersi öğretim programları |
5 | Türkçe öğretim programlarının bilimsel araştırmalara dayalı olarak değerlendirilmesi |
6 | Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ilkelerinin öngördüğü Türkçe öğretiminin özellikleri |
7 | Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ilkelerinin öngördüğü Türkçe öğretimi özelliklerine uygun öğretim etkinliklerinin incelenmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türkçenin özellikleri, bu özelliklere göre Türkçe kitaplarındaki metinlerinin taşıması gereken nitelikler |
10 | Türkçe öğretiminde güncel yaklaşımlar ve Türkçe öğretiminde teknolojinin rolünün bilimsel araştırmalara dayalı olarak değerlendirilmesi |
11 | Ana dili öğretiminde uygulanan güncel yaklaşımların incelenmesi |
12 | Ana dili öğretiminde uygulanan güncel yaklaşımlara uygun öğretim tasarımlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi |
13 | Türkçe öğretimiyle ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış bilimsel araştırmaların taranması ve değerlendirilmesi |
14 | Türkçe öğretimiyle ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış bilimsel araştırmaların taranması ve değerlendirilmesi |
15 | Türkçe öğretiminde yaşanan sorunları bu konuda gerçekleştirilmiş olan araştırmalara dayalı olarak değerlendirilmesi, raporlanması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |