Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 SNF7018 İlkokulda Değerler Eğitimi Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere değerler eğitimi alanında temel yaklaşımları öğretmek, literatüre hakim olmalarını ve değerler eğitimi alanında bilimsel yayın yapmalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Değerin tanımı ve diğer kavramlarla ilişkisi Değerin özellikleri ve işlevleri Değerler eğitimi yaklaşımları Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalar Ailede değerler eğitimi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru cevap, müzakere, tartışma, sunum yapma, beyin fırtınası,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

H. Ekşi & A. Katılmış, Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel. Yorulmaz, B. (2017). Ailede Değerler Eğitimi, İstanbul: Erkam Lickona, T. (1994). Raising Good Children, New York: Bantam Books.. Leming, J. S. (2000). Teaching values in social studies education, past practices and current trends. (02 01 2008 tarihinde Http://www.usoe.k12.ut.us/curr/ char_ed/ fedproj/hist/ teaching.htm.adresinden elde edilmiştir). Leming, J. S. (2008). Research and practice in moral and character education: Loosely coupled phenomena. Larry P. Nucci, Darcia Narvaez(Eds.). Handbook of Moral and Character Education. New York and London: Routledge Taylor and Francis Group Akbaş, O. (2008). Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. Aktepe, V. (2016). Ailede Değerler Eğitimi ve Program İhtiyacı. R. Turan, & K. Ulusoy içinde, Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi (s. 77-94). Ankara: Pegem Akademi .

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Değerin tanımını, işlevlerini ve özelliklerini bilir.
  • Değerler eğitimi yaklaşım ve yöntemlerini bilir.
  • Değerler eğitimi ile ilgili literatürü bilir.
  • İlkokul seviyesinde değerler eğitimi ile ilgili bilimsel çalışmalar yapar.
  • Ailede değerler eğitiminin temel ilkelerini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Değerin tanımı ve diğer kavramlarla ilişkisi
2 Değerin özellikleri ve işlevleri
3 Değerlerin sınıflandırılması
4 Değer aktarma yaklaşımı
5 Değer geliştirme yaklaşımı
6 Bütüncül yaklaşım
7 Değerler eğitimi dersinin içeriği
8 Ara Sınav Haftası
9 Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi
10 Programlarda değerler
11 Ailede değerler eğitimi
12 Ailede değerler eğitimi
13 Değerler eğitimi alanında okullarda yapılabilecek bilimsel çalışmalar
14 Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
15 Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 3 30
Proje ve Hazırlığı 10 3 30
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 4 40
Seminer ve Hazırlığı 10 4 40
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5