Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7018 | İlkokulda Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7018 | İlkokulda Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı öğrencilere değerler eğitimi alanında temel yaklaşımları öğretmek, literatüre hakim olmalarını ve değerler eğitimi alanında bilimsel yayın yapmalarını sağlamaktır.
-
Değerin tanımı ve diğer kavramlarla ilişkisi Değerin özellikleri ve işlevleri Değerler eğitimi yaklaşımları Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalar Ailede değerler eğitimi
Soru cevap, müzakere, tartışma, sunum yapma, beyin fırtınası,
Yok
Türkçe
H. Ekşi & A. Katılmış, Uygulama örnekleriyle değerler eğitimi. Ankara: Nobel. Yorulmaz, B. (2017). Ailede Değerler Eğitimi, İstanbul: Erkam Lickona, T. (1994). Raising Good Children, New York: Bantam Books.. Leming, J. S. (2000). Teaching values in social studies education, past practices and current trends. (02 01 2008 tarihinde Http://www.usoe.k12.ut.us/curr/ char_ed/ fedproj/hist/ teaching.htm.adresinden elde edilmiştir). Leming, J. S. (2008). Research and practice in moral and character education: Loosely coupled phenomena. Larry P. Nucci, Darcia Narvaez(Eds.). Handbook of Moral and Character Education. New York and London: Routledge Taylor and Francis Group Akbaş, O. (2008). Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. Aktepe, V. (2016). Ailede Değerler Eğitimi ve Program İhtiyacı. R. Turan, & K. Ulusoy içinde, Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi (s. 77-94). Ankara: Pegem Akademi .
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Değerin tanımı ve diğer kavramlarla ilişkisi |
2 | Değerin özellikleri ve işlevleri |
3 | Değerlerin sınıflandırılması |
4 | Değer aktarma yaklaşımı |
5 | Değer geliştirme yaklaşımı |
6 | Bütüncül yaklaşım |
7 | Değerler eğitimi dersinin içeriği |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi |
10 | Programlarda değerler |
11 | Ailede değerler eğitimi |
12 | Ailede değerler eğitimi |
13 | Değerler eğitimi alanında okullarda yapılabilecek bilimsel çalışmalar |
14 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi |
15 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |