Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - İlköğretim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 SNF7026 İlkokulda Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciye ölçme ve değerlendirme süreci ile ilgili temel kavramları öğretmek. Klasik test ve alternatif test teorileri hakkında bilgi kazandırmak. Geleneksel ve alternatif yaklaşımlara dayalı ölçme araçları ve bunların geliştirilmesi hakkında bilgi kazandırmak. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve not verme süreci hakkında bilgi kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma, ödev, sunum

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ATILGAN, Hakan. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı yayıncılık, Ankara,2009 BAHAR, Mehmet ve Arkadaşları. Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, Öğretmen El Kitabı. PegemAkademi, Ankara,2008. TURGUT, Fuat; BAYKUL Yaşar. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. PegemAkademi, Ankara, 2010. TEKİNDAL, Satılmış (Ed.). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. PegemAkademi, Ankara, 2008. ERKAN, Serdar; GÖMLEKSİZ, Müfit. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel, Ankara, 2008. TEKİNDAL, Satılmış. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel, Ankara, 2009. ÖZÇELİK, Durmuş Ali. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. PegemAkademi, Ankara, 2010.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ölçme ve değerlendirmede alternatif yaklaşımları açıklar.
  • Kazanımlara uygun sorulardan oluşan bir ölçme aracı geliştirir.
  • Öğrenciyi değerlendirme sürecinde dikkat edilecek hususları açıklar.
  • Öğrencinin düzeyine uygun not verir.
  • Öğrenciyi değerlendirmesi için gereken ölçme araçlarını bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ölçme ve değerlendirme temel kavramları
2 Klasik test teorisi
3 Klasik test teorisi
4 Alternatif test teorisi
5 Alternatif test teorisi
6 Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
7 Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
10 Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
11 Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
12 Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
13 Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
14 Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
15 Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5