Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7026 | İlkokulda Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
SNF-Tezli Yüksek Lisans-2013 | SNF7026 | İlkokulda Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Öğrenciye ölçme ve değerlendirme süreci ile ilgili temel kavramları öğretmek. Klasik test ve alternatif test teorileri hakkında bilgi kazandırmak. Geleneksel ve alternatif yaklaşımlara dayalı ölçme araçları ve bunların geliştirilmesi hakkında bilgi kazandırmak. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve not verme süreci hakkında bilgi kazandırmak.
-
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, ödev, sunum
yok
Türkçe
ATILGAN, Hakan. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Anı yayıncılık, Ankara,2009 BAHAR, Mehmet ve Arkadaşları. Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme, Öğretmen El Kitabı. PegemAkademi, Ankara,2008. TURGUT, Fuat; BAYKUL Yaşar. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. PegemAkademi, Ankara, 2010. TEKİNDAL, Satılmış (Ed.). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. PegemAkademi, Ankara, 2008. ERKAN, Serdar; GÖMLEKSİZ, Müfit. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nobel, Ankara, 2008. TEKİNDAL, Satılmış. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel, Ankara, 2009. ÖZÇELİK, Durmuş Ali. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. PegemAkademi, Ankara, 2010.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme temel kavramları |
2 | Klasik test teorisi |
3 | Klasik test teorisi |
4 | Alternatif test teorisi |
5 | Alternatif test teorisi |
6 | Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
7 | Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
10 | Geleneksel yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
11 | Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
12 | Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
13 | Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
14 | Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
15 | Alternatif yaklaşıma dayalı araçların geliştirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |