Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO1006 | İlkokulda Temel Fen Bilimleri | Zorunlu | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO1006 | İlkokulda Temel Fen Bilimleri | Zorunlu | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına temel fen kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması ve temel fen kavramlarının Türkiye'de ilkokul fen bilimleri müfredatında yer alan kazanımlar ile ilişkisinin ortaya konmasıdır. Ayrıca temel fen kavramlarının gündelik yaşam deneyimleriyle bağlantısının kurulması yoluyla derinlemesine öğrenme amaçlanmaktadır.
-
Fen bilimleri temel kavramları, ilkokul fen bilimleri müfredatı
Anlatım; sunum; tartışma; işbirlikli öğrenme
Yok
Türkçe
Ayvacı, H. Ş. (2019, Ed). İlkokulda Temel Fen Bilimleri. Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri müfredatı ve ders kitapları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı |
2 | Doğa ve Fen bilimlerinin konusu |
3 | Doğa ve Fen bilimlerinin ilkeleri |
4 | Fen bilimleriyle ilgili temel kavramlar |
5 | Fen bilimleriyle ilgili paradigmalar |
6 | Fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri |
7 | Fen bilimlerinin tarihi gelişimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İlkokulda fen bilimleri öğretiminin amaçları |
10 | İlkokul programında yerilen fizik konularına ilişkin genel bilgiler ve özellikleri |
11 | İlkokul programında yer alan fizik konularının günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları |
12 | İlkokul programında yer alan kimya konularına ilişkin genel bilgiler ve özellikleri |
13 | İlkokul programında yer alan kimya konularının günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları |
14 | İlkokul programında yer alan biyoloji konularına ilişkin genel bilgiler ve özellikleri |
15 | İlkokul programında yer alan biyoloji konularının günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |