Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE101 İlkokulda Temel Matematik Zorunlu 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1. Sayılar öğrenme alanıyla ilgili temel kavramları ve işlemleri kavrayabilme. 2. Kavramlarla işlemler arasında ilişki kurabilme. 3. İşlemlerin kurallarını açıklayabilme. 4. Geometrinin temel kavramlarını kavrayabilme. 5. Ölçü birimlerini ve aralarındaki ilişkileri kavrayabilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi Sayı sistemleri (Mısır, Roma, Maya vb.) ve hiyerarşik modeli Değişik tabanlı sayılar (onluk, ikilik, dörtlük, beşlik, sekizlik ve onaltılık) ve tam sayılar Tam sayılarda ve 10’luk taban dışındaki sayılarda dört işlem Matematiksel modelleme Dört işlem içeren problem çözme ve kurma Bölünebilme, EKOK-EBOB Kesir ve kesirlerle dört işlem, Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları Kesir ve oran ilişkisi, Ondalık kesir sayıları ve ondalık kesirlerde işlemler, Geometrinin temel kavramları, temel geometrik şekiller ve özellikleri Eşlik, benzerlik, simetri, örüntü ve süslemeler, Açıların çizimi ve açıları ölçme Temel uzay geometrisi, geometrik cisimler ve açınımları Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri, Tablolar ve grafikler, Olasılık

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretim, Soru-cevap, Gösterip yaptırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Olkun, S. ve Yeşildere, S. (2010). Sınıf Öğretmeni Adayları İçin Temel Matematik 1, Ankara: Maya Akademi Olkun, S. ve Yeşildere, S. (2011). Sınıf Öğretmeni Adayları İçin Temel Matematik 2, Ankara: Maya Akademi. Musser, G.L., Peetrson, B.E. and Burger, W.F. (2013). Mathematics for elementary teachers: A comtemporary approach, 10 th Edition, Wiley.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sayılar konusunda geçen temel kavramları doğru kullanabilir.
  • Kullandığı işlemleri somutlaştırarak açıklayabilir.
  • İlişkili kavram ve işlemleri fark edebilir.
  • Geometrik kavramları tanımlar, aralarındaki ilişkiyi fark edebilir.
  • Temel ölçü birimleriyle ölçme yapabilir. Temel ölçü birimleriyle ölçme yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Sayı sistemleri (Mısır, Roma, Maya vb.) ve hiyerarşik modeli
3 Değişik tabanlı sayılar (onluk, ikilik, dörtlük, beşlik, sekizlik ve onaltılık) ve tam sayılar
4 Tam sayılarda ve 10’luk taban dışındaki sayılarda dört işlem
5 Matematiksel modelleme
6 Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
7 Bölünebilme, EKOK-EBOB
8 Ara Sınav Haftası
9 Kesir ve kesirlerle dört işlem, Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları
10 Kesir ve oran ilişkisi, Ondalık kesir sayıları ve ondalık kesirlerde işlemler
11 Geometrinin temel kavramları, temel geometrik şekiller ve özellikleri
12 Eşlik, benzerlik, simetri, örüntü ve süslemeler, Açıların çizimi ve açıları ölçme
13 Temel uzay geometrisi, geometrik cisimler ve açınımları
14 Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri,
15 Tablolar ve grafikler, Olasılık
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 2 20 40
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 20 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5