Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE101 | İlkokulda Temel Matematik | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE101 | İlkokulda Temel Matematik | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
1. Sayılar öğrenme alanıyla ilgili temel kavramları ve işlemleri kavrayabilme. 2. Kavramlarla işlemler arasında ilişki kurabilme. 3. İşlemlerin kurallarını açıklayabilme. 4. Geometrinin temel kavramlarını kavrayabilme. 5. Ölçü birimlerini ve aralarındaki ilişkileri kavrayabilme.
-
Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi Sayı sistemleri (Mısır, Roma, Maya vb.) ve hiyerarşik modeli Değişik tabanlı sayılar (onluk, ikilik, dörtlük, beşlik, sekizlik ve onaltılık) ve tam sayılar Tam sayılarda ve 10’luk taban dışındaki sayılarda dört işlem Matematiksel modelleme Dört işlem içeren problem çözme ve kurma Bölünebilme, EKOK-EBOB Kesir ve kesirlerle dört işlem, Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları Kesir ve oran ilişkisi, Ondalık kesir sayıları ve ondalık kesirlerde işlemler, Geometrinin temel kavramları, temel geometrik şekiller ve özellikleri Eşlik, benzerlik, simetri, örüntü ve süslemeler, Açıların çizimi ve açıları ölçme Temel uzay geometrisi, geometrik cisimler ve açınımları Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri, Tablolar ve grafikler, Olasılık
Sunuş yoluyla öğretim, Soru-cevap, Gösterip yaptırma
Yok
Türkçe
Olkun, S. ve Yeşildere, S. (2010). Sınıf Öğretmeni Adayları İçin Temel Matematik 1, Ankara: Maya Akademi Olkun, S. ve Yeşildere, S. (2011). Sınıf Öğretmeni Adayları İçin Temel Matematik 2, Ankara: Maya Akademi. Musser, G.L., Peetrson, B.E. and Burger, W.F. (2013). Mathematics for elementary teachers: A comtemporary approach, 10 th Edition, Wiley.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi |
2 | Sayı sistemleri (Mısır, Roma, Maya vb.) ve hiyerarşik modeli |
3 | Değişik tabanlı sayılar (onluk, ikilik, dörtlük, beşlik, sekizlik ve onaltılık) ve tam sayılar |
4 | Tam sayılarda ve 10’luk taban dışındaki sayılarda dört işlem |
5 | Matematiksel modelleme |
6 | Dört işlem içeren problem çözme ve kurma |
7 | Bölünebilme, EKOK-EBOB |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kesir ve kesirlerle dört işlem, Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları |
10 | Kesir ve oran ilişkisi, Ondalık kesir sayıları ve ondalık kesirlerde işlemler |
11 | Geometrinin temel kavramları, temel geometrik şekiller ve özellikleri |
12 | Eşlik, benzerlik, simetri, örüntü ve süslemeler, Açıların çizimi ve açıları ölçme |
13 | Temel uzay geometrisi, geometrik cisimler ve açınımları |
14 | Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri, |
15 | Tablolar ve grafikler, Olasılık |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |