Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO3007 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO3007 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Bu derste, öğretmen adaylarının başta okuma-yazmayı öğrenecek çocukların gelişim özellikleri olmak üzere ilkokuma-yazma öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerden mevcut yöntemin içeriği ve sürecinin tüm aşamalarını uygulamaya geçirebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
-
Bu derste, öğretmen adaylarının başta okuma-yazmayı öğrenecek çocukların gelişim özellikleri olmak üzere ilkokuma-yazma öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerden mevcut yöntemin içeriği ve sürecinin tüm aşamalarını uygulamaya geçirebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Sunum, Soru cevap
Yok
Türkçe
Ders Notları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Okuma-yazmanın insan yaşamındaki önemi ve günümüzde okuryazarlık |
2 | İlköğretim Programındaki Öğrenme Alanları |
3 | İşlevsel okuryazarlık |
4 | İlk okuma-yazma öğrenme sürecinde başarısızlığın kaynağındaki faktörler |
5 | İlk Okuma-yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemleri 1 |
6 | İlk Okuma-yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemleri 2 |
7 | Ses Temelli Cümle Yönteminin özellik ve ilkeleri |
8 | Sesi Hissetme ve Tanıma Aşaması |
9 | Hece ve Sözcük Oluşturma Aşaması |
10 | Cümle ve Metin Oluşturma Aşaması |
11 | Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme |
12 | Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme |
13 | Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme |
14 | Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme |
15 | Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme |
16 | Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme |
17 | Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 12 | 5 | 60 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |