Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans SO3007 İlkokuma ve Yazma Öğretimi Zorunlu 5 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste, öğretmen adaylarının başta okuma-yazmayı öğrenecek çocukların gelişim özellikleri olmak üzere ilkokuma-yazma öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerden mevcut yöntemin içeriği ve sürecinin tüm aşamalarını uygulamaya geçirebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste, öğretmen adaylarının başta okuma-yazmayı öğrenecek çocukların gelişim özellikleri olmak üzere ilkokuma-yazma öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerden mevcut yöntemin içeriği ve sürecinin tüm aşamalarını uygulamaya geçirebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, Soru cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Okuma-yazma öğrenme çağındaki çocukların gelişim özelliklerine dair bilgisi;
  • Okuma-yazma öğretim yönteminin aşamalarını bilmesi;
  • İlkokuma-yazmaya hazırlık çalışmaları bilgisi ve hazırlık amaçlı çalışmalar geliştirebilme;
  • Sesbilgisel farkındalığın okuma becerilerinin gelişimi açısından önemini bilebilme ve bu becerinin desteklenmesi için etkinlikler geliştirebilme ;
  • İlkokuma-yazma öğretiminde yaşanan güçlükleri bilebilme;

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okuma-yazmanın insan yaşamındaki önemi ve günümüzde okuryazarlık
2 İlköğretim Programındaki Öğrenme Alanları
3 İşlevsel okuryazarlık
4 İlk okuma-yazma öğrenme sürecinde başarısızlığın kaynağındaki faktörler
5 İlk Okuma-yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemleri 1
6 İlk Okuma-yazma öğretiminde geçmişten günümüze uygulamada olan yöntemleri 2
7 Ses Temelli Cümle Yönteminin özellik ve ilkeleri
8 Sesi Hissetme ve Tanıma Aşaması
9 Hece ve Sözcük Oluşturma Aşaması
10 Cümle ve Metin Oluşturma Aşaması
11 Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
12 Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
13 Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
14 Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
15 Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
16 Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
17 Yöntemin aşamalarına uygun etkinlikler hazırlama ve değerlendirme

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 12 5 60
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 1 1
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5