Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği GS105 Information Technologies Zorunlu 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile işletim sistemleri ilgili temel kavramları, bilgiişlemsel düşünce, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi yolu ile, bilgi aramak, uygun olanı bulabilmesi, biçimine uygun oalrak saklaması, düzenlemesi, raporlaştırarak ya da sunum yaparak açıklayabilmesi, paylaşarak işbirliği içerisinde çalışabilmesi, bulut teknolojileri ile web 2.0 gibi güncel tekneolojileri kullanabilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Gösterip yaptırma, Yaparak yaşayarak öğrenme,

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

BİLGİSAYAR ÖĞRENİYORUM, Mehmet GÜLMEZ, Kodlab Yayınları, İstanbul, 2017. Dijital Çağda Öğretim Teknolojileri ile Türkçe Eğitimi, Ahmet BEZER, TTGV, İstanbul, 2017 Kavram Öğretiminde Web 2.0, Zeynep TATLI, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2017. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar Zeydin PALA, İstanbul, 2008. Bilgisayar Kullanımı ve Internet. M., Balay, N., Erses, Ekin Kitabevi, 2007. Bilgisayara Giriş. Editör U., Başboğaoğlu, Altun, İstanbul, 2005. Bilgisayara Giriş. H., Altun, İstanbul, 2007. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar, O. Gürkan, Nirvana Yayınları, Ankara, 2007. Zeleny, M. (1987) “Management Support Systems: Towards Integrated Knowledge Management,” Human Systems Management, Cox, J. and Lambert, J. (2013). Step by Step Microsoft Word 2013, Microsoft Press. Milton, M. (2010). Head First Excel: A learner’s Guide to Spreadsheets. Cambridge, MA: O’Reilly Media. TÜBİTAK.(2013). Etkili Sunumlar İçin El Kitabı. Ankara. Çağıltay, K. (1997). Herkes İçin İnternet. Ankara: METU Press.

Dersin Web Sayfası

Yoktur.

Öğrenme Çıktıları

  • Bilişim temel kavram ve bileşenlerini tanır. Problem çözme ve algoritmik düşünme becerileri kazanır.
  • Alanına uygun olarak sayısal içerik araştırır, bulur saklar ve paylaşır.
  • Bilgiyi kullanım alanına uygun biçimde düzenleyerek, rapor, sunum, tablo, grafik, şekil vb. sunabilir.
  • Sayısal içeriklerini web üzerinden yayınlar, bilgi ve dosyalarını paylaşır, içerikleri kullanarak sunum yapabilir,
  • Bilişim teknolojilerini kullanarak internet üzerinden senkron ve asenkron iletişim kurabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme;
2 Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları;
3 Bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;
4 İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;
5 Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);
6 Kelime işlem programları;
7 Sunu programları;
8 -Ara Sınav Haftası-
9 Hesaplama/tablo/grafik programları;
10 Masaüstü yayıncılık;
11 Veri tabanı yönetim sistemleri;
12 Web tasarımı;
13 Eğitimde internet kullanımı;
14 İletişim ve işbirliği teknolojileri;
15 Güvenli internet kullanımı;
16 Bilişim etiği ve telif hakları;
17 -Yarı Yıl Sonu Sınavı-

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 3 48
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 16 3 48
Rapor ve Hazırlığı 1 8 8
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 6 6
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5