Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | GS105 | Information Technologies | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | GS105 | Information Technologies | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile işletim sistemleri ilgili temel kavramları, bilgiişlemsel düşünce, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi yolu ile, bilgi aramak, uygun olanı bulabilmesi, biçimine uygun oalrak saklaması, düzenlemesi, raporlaştırarak ya da sunum yaparak açıklayabilmesi, paylaşarak işbirliği içerisinde çalışabilmesi, bulut teknolojileri ile web 2.0 gibi güncel tekneolojileri kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
-
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Gösterip yaptırma, Yaparak yaşayarak öğrenme,
Yok.
İngilizce
BİLGİSAYAR ÖĞRENİYORUM, Mehmet GÜLMEZ, Kodlab Yayınları, İstanbul, 2017. Dijital Çağda Öğretim Teknolojileri ile Türkçe Eğitimi, Ahmet BEZER, TTGV, İstanbul, 2017 Kavram Öğretiminde Web 2.0, Zeynep TATLI, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2017. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar Zeydin PALA, İstanbul, 2008. Bilgisayar Kullanımı ve Internet. M., Balay, N., Erses, Ekin Kitabevi, 2007. Bilgisayara Giriş. Editör U., Başboğaoğlu, Altun, İstanbul, 2005. Bilgisayara Giriş. H., Altun, İstanbul, 2007. Yeni Başlayanlar için Bilgisayar, O. Gürkan, Nirvana Yayınları, Ankara, 2007. Zeleny, M. (1987) “Management Support Systems: Towards Integrated Knowledge Management,” Human Systems Management, Cox, J. and Lambert, J. (2013). Step by Step Microsoft Word 2013, Microsoft Press. Milton, M. (2010). Head First Excel: A learner’s Guide to Spreadsheets. Cambridge, MA: O’Reilly Media. TÜBİTAK.(2013). Etkili Sunumlar İçin El Kitabı. Ankara. Çağıltay, K. (1997). Herkes İçin İnternet. Ankara: METU Press.
Yoktur.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; |
2 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; |
3 | Bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; |
4 | İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; |
5 | Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); |
6 | Kelime işlem programları; |
7 | Sunu programları; |
8 | -Ara Sınav Haftası- |
9 | Hesaplama/tablo/grafik programları; |
10 | Masaüstü yayıncılık; |
11 | Veri tabanı yönetim sistemleri; |
12 | Web tasarımı; |
13 | Eğitimde internet kullanımı; |
14 | İletişim ve işbirliği teknolojileri; |
15 | Güvenli internet kullanımı; |
16 | Bilişim etiği ve telif hakları; |
17 | -Yarı Yıl Sonu Sınavı- |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 16 | 3 | 48 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |