Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO2004 | İngilizce Dilbilim II | Seçmeli | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO2004 | İngilizce Dilbilim II | Seçmeli | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu ders öğrencilere sinirdilbilim, ruhdilbilim, bilişsel dilbilim, bilişimsel dilbilim, toplumdilbilim, tarihsel dilbilim alanlarını tanıtmayı, öğrencileri bu alanlarla ilgili temel terim, kavram, analiz yöntemleri ve araştırmalar konusunda bilgilendirmeyi, dil ve dil kullanımına farklı bakış açıları oluşturmayı hedeflemektedir.
-
Beyin ve dil, dilin biyolojik ve nörolojik temelleri, dil edinimi, bilişsel dilbilim ve dil işlemleme, bilişimsel dilbilim, bilgisayarlar ve dil işlemleme, toplumdilbilim, lehçeler, tarihsel dilbilim ve dil değişimi.
Konu anlatımı ve örnekler, sınıf içi tartışmalar, veri analizi, öğrenci sunumları
Yok
Türkçe
An Introduction to Language, Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams, Thomson-Heinle: Boston, 2005.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin konusu, hedefleriyle ilgili genel bilgilerin verilmesi. |
2 | Dil ve beyin ilişkisi, dil yetisinin nörolojik, biyolojik temelleri |
3 | Dil bozuklukları, dil yetisi ve diğer bilişsel sistemler |
4 | Dil ediniminin anahatları, çocuklarda sesbirim, biçimbirim edinimi, ses ve biçimbirim kurallarının edinimi |
5 | Çocuklarda sözdizim kurallarının, sözcük anlamlarının edinimi, anlam ve edimbilim kurallarının edinimi |
6 | Bilişsel dilbilime giriş, dil işlemlemesi |
7 | Bilişimsel dilbilim, bilgisayarların dil işlemlemesi, öğrenci sunumları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Toplum dilbilime giriş, dil ve toplum ilişkisi |
10 | Lehçe, aksan, karma ve kırma dillerin oluşumu, çok dillilik |
11 | Dil stilleri, kesitleri, dil ve cinsiyet, öğrenci sunumları |
12 | Tarihsel dilbilim, dil değişiminin anahatları |
13 | İngilizcenin tarih boyunca geçiridiği başlıca değişiklikler, Eski, Orta, Modern İngilizce |
14 | Dil aileleri, dil tipleri, öğrenci sunumları |
15 | Yazı sistemlerinin ortaya çıkışı, alfabeler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 7 | 21 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |