Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği YDIO2004 İngilizce Dilbilim II Seçmeli 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere sinirdilbilim, ruhdilbilim, bilişsel dilbilim, bilişimsel dilbilim, toplumdilbilim, tarihsel dilbilim alanlarını tanıtmayı, öğrencileri bu alanlarla ilgili temel terim, kavram, analiz yöntemleri ve araştırmalar konusunda bilgilendirmeyi, dil ve dil kullanımına farklı bakış açıları oluşturmayı hedeflemektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Beyin ve dil, dilin biyolojik ve nörolojik temelleri, dil edinimi, bilişsel dilbilim ve dil işlemleme, bilişimsel dilbilim, bilgisayarlar ve dil işlemleme, toplumdilbilim, lehçeler, tarihsel dilbilim ve dil değişimi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı ve örnekler, sınıf içi tartışmalar, veri analizi, öğrenci sunumları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

An Introduction to Language, Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams, Thomson-Heinle: Boston, 2005.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencilerin, sinirdilbilim, ruhdilbilim, bilişsel dilbilim, bilişimsel dilbilim, toplumdilbilim ve tarihsel dilbilim alanlarına ait temel terim ve kavramları anlayabilmesi
  • Bu bilgiyi ilgili bir konuda araştırma yapmak için kullanabilmesi
  • Dil ve toplum, dil değişimi ve dil aileleri, dil ve beyin, dil bilgisi ve dil işlemleme arasındaki ilişkileri tanımlayabilmesi
  • Dil bilgisi ve dil kullanımını geniş bir açıdan değerlendirebilmesi
  • Dil bilgisi ve dil kullanımı ile ilgili edindikleri bakış açısını yabancı dil öğretimine uygulayabilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin konusu, hedefleriyle ilgili genel bilgilerin verilmesi.
2 Dil ve beyin ilişkisi, dil yetisinin nörolojik, biyolojik temelleri
3 Dil bozuklukları, dil yetisi ve diğer bilişsel sistemler
4 Dil ediniminin anahatları, çocuklarda sesbirim, biçimbirim edinimi, ses ve biçimbirim kurallarının edinimi
5 Çocuklarda sözdizim kurallarının, sözcük anlamlarının edinimi, anlam ve edimbilim kurallarının edinimi
6 Bilişsel dilbilime giriş, dil işlemlemesi
7 Bilişimsel dilbilim, bilgisayarların dil işlemlemesi, öğrenci sunumları
8 Ara Sınav Haftası
9 Toplum dilbilime giriş, dil ve toplum ilişkisi
10 Lehçe, aksan, karma ve kırma dillerin oluşumu, çok dillilik
11 Dil stilleri, kesitleri, dil ve cinsiyet, öğrenci sunumları
12 Tarihsel dilbilim, dil değişiminin anahatları
13 İngilizcenin tarih boyunca geçiridiği başlıca değişiklikler, Eski, Orta, Modern İngilizce
14 Dil aileleri, dil tipleri, öğrenci sunumları
15 Yazı sistemlerinin ortaya çıkışı, alfabeler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Ödev ve Hazırlığı 15 2 30
Sunum ve Hazırlığı 3 7 21
Araştırma ve Hazırlığı 5 1 5
Arasınav ve Hazırlığı 1 6 6
Final ve Hazırlığı 1 6 6

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5