Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği EGT4038 İngilizce Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması Zorunlu 8 10,00 2 6

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adayının a)fakültedeki eğitim yılları boyunca edinmiş olduğu kuramsal ve pratik bilgi ve becerilerinin farkına varmasını; b)bu bilgi ve becerileri ilköğrenim veya orta öğrenimdeki bir okul ortamında, öğrenciler, öğretmenler, yönetim ve çevreyi gözlemledikten sonra uygulamasını; c)bu uygulamalar üzerinden kendi mesleki bilgi, beceri, yönelim, potansiyel ve geleceğe ilişkin planlarını yansıtmacı bir biçimde gözden geçirmesini; d)bu deneyim ve yönelimleri sayesinde mesleğine ilişkin aidiyet duygusu, uygulama becerisi, mesleksel vizyon kazanabilmesini ve e)kendi mesleki gelişimini kendisinin başlatabilmesini amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarında sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o oluşumlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları-yansıtma yapmaları; c)önce mikro (5-10) dakikalık, daha sonra tüm dersi kapsayan makro ders işleme uygulamaları yapmaları; d)daha sonra bu uygulamalar üzerinde düşünerek ve irdeleyerek dijital portfolyolarındaki günlüklerine onlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları; e)bazen kendilerinin bazen de staj okulundaki faküldeki staj arkadaşlarının derslerini -yönetimden izin alarak- kaydederek daha sonra seyretmeleri kendilerine ve arkadaşlarına geri dönüt vermeleri; f)staj okulundaki dersler için materyal desenlemeleri, uyarlamaları, geliştirmeleri, kullanmaları ve stajdaki diğer arkadaşlarıyla paylaşmaları; g) stajdaki uygulama deneyimleri hakkında notlar alarak fakültedeki derslere hazırlanmaları. FAKÜLTE DERSİ Fakültedeki derste, a)staj okullarında öğretmen adaylarının yaptığı uygulamaların fakültedeki derste anlatılması; b)hem kendilerinin hem de diğer öğretmen adaylarının bu uygulamalar üzerinde yansıtmacı bir biçimde fikir ve duygularını paylaşmaları; c)ders öğretim üyesinin her hafta okullardaki ders işleyiş, yöntem ve teknikleriyle ilgili konuları akademik materyaller üzerinden sunması ve öğretmen adayları ile birlikte bu konuları irdelemesi; d)her hafta bu akademik konulara ilişkin araştırma makalelerinin okunması ve ve tartışılması; e)öğretmen adaylarının staj okullarında işledikleri derslerde kullandıkları yöntem, teknik, strateji ve etkinliklerin tartışılması, f)staj derlerinde kullanabilecek yazılı ve dijital malzemelerin hep birlikte incelenmesi ve yaklaşım, içerik ve yöntem açısından incelenmesi; g)yeni yöntem, teknik, strateji ve etkinlik oluşturma çalışmalarının yapılması; g)gurup ve ikili tartışma çalışmalarının yapılması; h)bireysel irdeleme ve yansıtma çalışmalarının yapılması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarında sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o oluşumlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları-yansıtma yapmaları; c)önce mikro (5-10) dakikalık, daha sonra tüm dersi kapsayan makro ders işleme uygulamaları yapmaları; d)daha sonra bu uygulamalar üzerinde düşünerek ve irdeleyerek dijital portfolyolarındaki günlüklerine onlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları; e)bazen kendilerinin bazen de staj okulundaki faküldeki staj arkadaşlarının derslerini -yönetimden izin alarak- kaydederek daha sonra seyretmeleri kendilerine ve arkadaşlarına geri dönüt vermeleri; f)staj okulundaki dersler için materyal desenlemeleri, uyarlamaları, geliştirmeleri, kullanmaları ve stajdaki diğer arkadaşlarıyla paylaşmaları; g) stajdaki uygulama deneyimleri hakkında notlar alarak fakültedeki derslere hazırlanmaları. FAKÜLTE DERSİ Fakültedeki derste, a)staj okullarında öğretmen adaylarının yaptığı uygulamaların fakültedeki derste anlatılması; b)hem kendilerinin hem de diğer öğretmen adaylarının bu uygulamalar üzerinde yansıtmacı bir biçimde fikir ve duygularını paylaşmaları; c)ders öğretim üyesinin her hafta okullardaki ders işleyiş, yöntem ve teknikleriyle ilgili konuları akademik materyaller üzerinden sunması ve öğretmen adayları ile birlikte bu konuları irdelemesi; d)her hafta bu akademik konulara ilişkin araştırma makalelerinin okunması ve ve tartışılması; e)öğretmen adaylarının staj okullarında işledikleri derslerde kullandıkları yöntem, teknik, strateji ve etkinliklerin tartışılması, f)staj derlerinde kullanabilecek yazılı ve dijital malzemelerin hep birlikte incelenmesi ve yaklaşım, içerik ve yöntem açısından incelenmesi; g)yeni yöntem, teknik, strateji ve etkinlik oluşturma çalışmalarının yapılması; g)gurup ve ikili tartışma çalışmalarının yapılması; h)bireysel irdeleme ve yansıtma çalışmalarının yapılması

Staj Durumu

VAR

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

DERS ANA MALZEMESİ Wajnryb, R. (1996). Classroom Observation Tasks: A resource book for language teachers and trainers. Glasgow: CUP Supportive Readings: James, P. (2001). Teachers in Action. Tasks for in-service language teacher education and development. UK: CUP Richards, C. J. (2002) (9th ed.). Reflective teaching in second language classrooms. London: CUP DERSİN YARDIMCI MALZEMESİ Appel, J. (1995). Diary of a language teacher. UK: The Bath Press. Edge, J. and Mann, S. (2013). Innovations in pre-service education and training for English language teachers. London:British Council Books. Schwebel, L., Schwebel, D., Schwebel, L., and Schwebel, R. (2002). (4th ed.). The student teacher’s handbook. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Richards, C. J. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for language learning. London: CUP.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları staj okullarındaki gözlemleri ve çalışmaları sayesinde okullarda uygulanan yabancı dil öğretim programını inceleyebilir ve değerlendirebilir.
  • Öğretmen adayları önce kısa süreler (mikro) daha sonra tüm bir dersin öğretim sürecini planlayabilir.
  • Öğretmen adayları, staj okullarındaki çalışmaları ve gözlemledikleri ve deneyimledikleri öğretim programı paralelinde materyal ve öğrenme ortamlarını düzenleyebilir.
  • Öğrenme adayları, staj okullarındaki öğretim ortamlarında, hazırladıkları planlar ve materyaller yardımıyla ders işleyebilir, bu işleyiş esnasında mesleğinin gerektirdiği öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini uygulayabilir.
  • Öğretmen adayları staj esnasında ve fakültede yaptıkları derslerdeki yansıtmalar yardımıyla kendi mesleki durum ve becerileri hakkında farkındalık geliştirebilir, mesleğine aidiyet duygusu kazanabilir, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma ve organizasyon
2 Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama
3 Ders: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlama Ders: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlama
4 Ders: ders sürecinde açılışlar ve bitirişler
5 Ders: ders sürecinin aşamaları ve aşamalar arası geçişler
6 Ders: bir dil becerisi olarak ve ders içeriği olarak dilbilgisinin işlenişi
7 Ders: ders sürecinde aksamalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğretmenin öğretme becerileri ve stratejileri; öğretmenin ders sürecindeki yönlendirmeleri
10 Ders sürecinde öğretmen tepkileri ve yanıtları; öğretim sürecinde yönerge verme
11 Ders sürecindeki hataları yönetme
12 Sınıf yönetimi: sınıf iletişiminin, iletişim kanallarının ve yapılarının düzenlenmesi; iletişim kurmada gurup ve ikili çalışma düzenlemeleri
13 Sınıf Yönetimi: öğretme ve öğrenme rolleri; öğretim ve öğrenme sürecinde zamanlama ve hız
14 Materyaller ve kaynaklar: araçlar, gereçler
15 Materyaller ve kaynaklar: kaynak olarak öğrenci
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 20 200
Proje ve Hazırlığı 1 5 5
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 5 5
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 5 5
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5