Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT4038 | İngilizce Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 8 | 10,00 | 2 | 6 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT4038 | İngilizce Eğitiminde Öğretmenlik Uygulaması | Zorunlu | 8 | 10,00 | 2 | 6 |
Bu ders, öğretmen adayının a)fakültedeki eğitim yılları boyunca edinmiş olduğu kuramsal ve pratik bilgi ve becerilerinin farkına varmasını; b)bu bilgi ve becerileri ilköğrenim veya orta öğrenimdeki bir okul ortamında, öğrenciler, öğretmenler, yönetim ve çevreyi gözlemledikten sonra uygulamasını; c)bu uygulamalar üzerinden kendi mesleki bilgi, beceri, yönelim, potansiyel ve geleceğe ilişkin planlarını yansıtmacı bir biçimde gözden geçirmesini; d)bu deneyim ve yönelimleri sayesinde mesleğine ilişkin aidiyet duygusu, uygulama becerisi, mesleksel vizyon kazanabilmesini ve e)kendi mesleki gelişimini kendisinin başlatabilmesini amaçlar.
-
UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarında sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o oluşumlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları-yansıtma yapmaları; c)önce mikro (5-10) dakikalık, daha sonra tüm dersi kapsayan makro ders işleme uygulamaları yapmaları; d)daha sonra bu uygulamalar üzerinde düşünerek ve irdeleyerek dijital portfolyolarındaki günlüklerine onlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları; e)bazen kendilerinin bazen de staj okulundaki faküldeki staj arkadaşlarının derslerini -yönetimden izin alarak- kaydederek daha sonra seyretmeleri kendilerine ve arkadaşlarına geri dönüt vermeleri; f)staj okulundaki dersler için materyal desenlemeleri, uyarlamaları, geliştirmeleri, kullanmaları ve stajdaki diğer arkadaşlarıyla paylaşmaları; g) stajdaki uygulama deneyimleri hakkında notlar alarak fakültedeki derslere hazırlanmaları. FAKÜLTE DERSİ Fakültedeki derste, a)staj okullarında öğretmen adaylarının yaptığı uygulamaların fakültedeki derste anlatılması; b)hem kendilerinin hem de diğer öğretmen adaylarının bu uygulamalar üzerinde yansıtmacı bir biçimde fikir ve duygularını paylaşmaları; c)ders öğretim üyesinin her hafta okullardaki ders işleyiş, yöntem ve teknikleriyle ilgili konuları akademik materyaller üzerinden sunması ve öğretmen adayları ile birlikte bu konuları irdelemesi; d)her hafta bu akademik konulara ilişkin araştırma makalelerinin okunması ve ve tartışılması; e)öğretmen adaylarının staj okullarında işledikleri derslerde kullandıkları yöntem, teknik, strateji ve etkinliklerin tartışılması, f)staj derlerinde kullanabilecek yazılı ve dijital malzemelerin hep birlikte incelenmesi ve yaklaşım, içerik ve yöntem açısından incelenmesi; g)yeni yöntem, teknik, strateji ve etkinlik oluşturma çalışmalarının yapılması; g)gurup ve ikili tartışma çalışmalarının yapılması; h)bireysel irdeleme ve yansıtma çalışmalarının yapılması
UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarında sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o oluşumlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları-yansıtma yapmaları; c)önce mikro (5-10) dakikalık, daha sonra tüm dersi kapsayan makro ders işleme uygulamaları yapmaları; d)daha sonra bu uygulamalar üzerinde düşünerek ve irdeleyerek dijital portfolyolarındaki günlüklerine onlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları; e)bazen kendilerinin bazen de staj okulundaki faküldeki staj arkadaşlarının derslerini -yönetimden izin alarak- kaydederek daha sonra seyretmeleri kendilerine ve arkadaşlarına geri dönüt vermeleri; f)staj okulundaki dersler için materyal desenlemeleri, uyarlamaları, geliştirmeleri, kullanmaları ve stajdaki diğer arkadaşlarıyla paylaşmaları; g) stajdaki uygulama deneyimleri hakkında notlar alarak fakültedeki derslere hazırlanmaları. FAKÜLTE DERSİ Fakültedeki derste, a)staj okullarında öğretmen adaylarının yaptığı uygulamaların fakültedeki derste anlatılması; b)hem kendilerinin hem de diğer öğretmen adaylarının bu uygulamalar üzerinde yansıtmacı bir biçimde fikir ve duygularını paylaşmaları; c)ders öğretim üyesinin her hafta okullardaki ders işleyiş, yöntem ve teknikleriyle ilgili konuları akademik materyaller üzerinden sunması ve öğretmen adayları ile birlikte bu konuları irdelemesi; d)her hafta bu akademik konulara ilişkin araştırma makalelerinin okunması ve ve tartışılması; e)öğretmen adaylarının staj okullarında işledikleri derslerde kullandıkları yöntem, teknik, strateji ve etkinliklerin tartışılması, f)staj derlerinde kullanabilecek yazılı ve dijital malzemelerin hep birlikte incelenmesi ve yaklaşım, içerik ve yöntem açısından incelenmesi; g)yeni yöntem, teknik, strateji ve etkinlik oluşturma çalışmalarının yapılması; g)gurup ve ikili tartışma çalışmalarının yapılması; h)bireysel irdeleme ve yansıtma çalışmalarının yapılması
VAR
Türkçe
DERS ANA MALZEMESİ Wajnryb, R. (1996). Classroom Observation Tasks: A resource book for language teachers and trainers. Glasgow: CUP Supportive Readings: James, P. (2001). Teachers in Action. Tasks for in-service language teacher education and development. UK: CUP Richards, C. J. (2002) (9th ed.). Reflective teaching in second language classrooms. London: CUP DERSİN YARDIMCI MALZEMESİ Appel, J. (1995). Diary of a language teacher. UK: The Bath Press. Edge, J. and Mann, S. (2013). Innovations in pre-service education and training for English language teachers. London:British Council Books. Schwebel, L., Schwebel, D., Schwebel, L., and Schwebel, R. (2002). (4th ed.). The student teacher’s handbook. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Richards, C. J. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for language learning. London: CUP.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma ve organizasyon |
2 | Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama Uygulama okulları ve uygulama süreci hakkında oryantasyonDers: ders sürecini planlama |
3 | Ders: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlama Ders: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlamaDers: ders sürecini planlama |
4 | Ders: ders sürecinde açılışlar ve bitirişler |
5 | Ders: ders sürecinin aşamaları ve aşamalar arası geçişler |
6 | Ders: bir dil becerisi olarak ve ders içeriği olarak dilbilgisinin işlenişi |
7 | Ders: ders sürecinde aksamalar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğretmenin öğretme becerileri ve stratejileri; öğretmenin ders sürecindeki yönlendirmeleri |
10 | Ders sürecinde öğretmen tepkileri ve yanıtları; öğretim sürecinde yönerge verme |
11 | Ders sürecindeki hataları yönetme |
12 | Sınıf yönetimi: sınıf iletişiminin, iletişim kanallarının ve yapılarının düzenlenmesi; iletişim kurmada gurup ve ikili çalışma düzenlemeleri |
13 | Sınıf Yönetimi: öğretme ve öğrenme rolleri; öğretim ve öğrenme sürecinde zamanlama ve hız |
14 | Materyaller ve kaynaklar: araçlar, gereçler |
15 | Materyaller ve kaynaklar: kaynak olarak öğrenci |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 20 | 200 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |