Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT4035 | İngilizce Eğitiminde Okul Deneyimi | Zorunlu | 7 | 7,00 | 1 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT4035 | İngilizce Eğitiminde Okul Deneyimi | Zorunlu | 7 | 7,00 | 1 | 4 |
Bu ders, öğretmen adayının a)fakültedeki üç yıl boyunca öğrendiği, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan yaklaşımlar, yöntemler, teknikler ve etkinliklerin staj okullarındaki ders ortamındaki uygulamalarının detaylı bir şekilde incelemesini ve gözden geçirme yoluyla pekiştirmesini; b)bu bilgi ve becerileri ilkokul, orta okul veya liselerden seçilmiş bir staj okulu ortamında; öğrenciler, öğretmenler, yönetim ve çevreyi gözlemleyerek yorumlamasını; c)bu gözlemler üzerinden kendi mesleki bilgi, beceri, yönelim, potansiyel ve geleceğe ilişkin planlarını yansıtmacı bir biçimde gözden geçirmesini; d)bu gözlem ve deneyimler sayesinde mesleğine ilişkin aidiyet duygusu, uygulama becerisi, mesleksel vizyon kazanabilmesini ve e)kendi mesleki gelişimini kendisinin başlatabilmesini amaçlar.
-
Dördüncü sınıftaki öğretmen adaylarının, daha önceki üç yıl boyunca fakültelerinde edindikleri bilgi ve deneyimin ışığında; staj okulları olarak belirlenmiş olan ilkokul, ortaokul ve liselerde öğrenci, öğretmen, yönetici ve ders ortamlarını gözlemleyerek kuramsal bilgi ve uygulamalardan oluşan bir sentez oluşturmaları; bu çalışmalar sırasında, staj okulundaki yabancı dil öğretmeninin ve bir öğrencinin bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için neler yaptığını, dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme; çok kısa zaman dilimlerini (5-10 dakika) içeren sürelerde, öğretmen adaylarının kısa ders işleme denemeleri yapmaları; bir okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme; tüm okul deneyimi çalışmalarını yansıtan ve içeren bir portfolyo hazırlama. UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarındaki sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o oluşumlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları-yansıtma yapmaları; c)daha sonra bu gözlemler ve uygulamalar üzerinde düşünerek ve irdeleyerek dijital portfolyolarındaki günlüklerine onlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları; d)staj okulundaki dersler için materyal desenlemeleri, uyarlamaları, geliştirmeleri, kullanmaları ve staj okulundaki daki öğretmenler ve diğer arkadaşlarıyla paylaşmaları; e) stajdaki gözlemleri ve uygulama deneyimleri hakkında notlar alarak fakültedeki derslere hazırlanmaları; f)dönem sonuna doğru mikro (5-10) dakikalık ders işleme uygulamaları yapmaları; FAKÜLTE DERSİ Fakültedeki derste, a)staj okullarında öğretmen adaylarının yaptığı gözlem, edindikleri deneyim ve yaptıkları kısa uygulamaların fakültedeki derste anlatılması; b)hem kendilerinin hem de diğer öğretmen adaylarının bu gözlemler, deneyimler ve kısa uygulamalar üzerinde yansıtmacı bir biçimde fikir ve duygularını paylaşmaları; c)ders öğretim üyesinin her hafta okullardaki ders işleyiş, yöntem ve teknikleriyle ilgili konuları akademik materyaller üzerinden sunması ve öğretmen adayları ile birlikte bu konuları irdelemesi; d)her hafta bu akademik konulara ilişkin araştırma makalelerinin okunması ve ve tartışılması; e)öğretmen adaylarının staj okullarında işledikleri derslerde kullandıkları yöntem, teknik, strateji ve etkinliklerin tartışılması, f)staj derlerinde kullanabilecek yazılı ve dijital malzemelerin hep birlikte incelenmesi ve yaklaşım, içerik ve yöntem açısından incelenmesi; g)yeni yöntem, teknik, strateji ve etkinlik oluşturma çalışmalarının yapılması; g)gurup ve ikili tartışma çalışmalarının yapılması; h)bireysel irdeleme ve yansıtma çalışmalarının yapılması
UYGULAMA Öğretmen adaylarının; a)staj okullarında sınıf ortamında ders gözlemleri yapması; b)yaptıkları gözlemler sırasında tanık oldukları işleyişi, olayları, yöntemleri, teknikleri ve süreci anlamaya çalışarak dijital portfolyolarındaki günlüklerine o oluşumlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları-yansıtma yapmaları; c)dönem sonuna doğru mikro (5-10) dakikalık, ders işleme uygulamaları yapmaları; d)daha sonra bu uygulamalar üzerinde düşünerek ve irdeleyerek dijital portfolyolarındaki günlüklerine onlara ilişkin analizlerini, düşüncelerini, duygularını yazmaları; e)staj okulundaki dersler için materyal desenlemeleri, uyarlamaları, geliştirmeleri, kullanmaları ve stajdaki diğer arkadaşlarıyla paylaşmaları; g) stajdaki gözlem ve kısa ders deneyimleri hakkında notlar alarak fakültedeki derslere hazırlanmaları. FAKÜLTE DERSİ Fakültedeki derste, a)staj okullarında öğretmen adaylarının yaptığı gözlemlerin içeriğinin fakültedeki derste anlatılması; b)hem gözlemi yapan öğrencilerin kendilerinin hem de diğer öğretmen adaylarının bu uygulamalar üzerinde yansıtmacı bir biçimde fikir ve duygularını paylaşmaları; c)ders öğretim üyesinin her hafta okullardaki ders işleyiş, yöntem ve teknikleriyle ilgili konuları akademik materyaller üzerinden sunması ve öğretmen adayları ile birlikte bu konuları irdelemesi; d)her hafta bu akademik konulara ilişkin araştırma makalelerinin okunması ve ve tartışılması; e)öğretmen adaylarının staj okullarında gözlemlerde izledikleri derslerde kullandıkları yöntem, teknik, strateji ve etkinliklerin tartışılması, f)staj derslerinde kullanabilecek yazılı ve dijital malzemelerin hep birlikte yaklaşım, içerik ve yöntem açısından incelenmesi; g)yeni yöntem, teknik, strateji ve etkinlik oluşturma çalışmalarının yapılması; g)gurup ve ikili tartışma çalışmalarının yapılması; h)bireysel irdeleme ve yansıtma çalışmalarının yapılması
Staj Var
Türkçe
DERSİN TEMEL ÇALIŞMA KAYNAKLARI Wajnryb, R. (1996). Classroom Observation Tasks: A resource book for language teachers and trainers. Glasgow: CUP Supportive Readings: James, P. (2001). Teachers in Action. Tasks for in-service language teacher education and development. UK: CUP Richards, C. J. (2002) (9th ed.). Reflective teaching in second language classrooms. London: CUP ÖNERİLEN OKUMA KAYNAKLARI Appel, J. (1995). Diary of a language teacher. UK: The Bath Press. Edge, J. and Mann, S. (2013). Innovations in pre-service education and training for English language teachers. London:British Council Books. Schwebel, L., Schwebel, D., Schwebel, L., and Schwebel, R. (2002). (4th ed.). The student teacher’s handbook. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. Richards, C. J. (2005). Professional development for language teachers: Strategies for language learning. London: CUP.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Staj programının genel tanıtımı ve oryantasyon |
2 | Stajyerlerin okullarına dağıtımı için görevlendirmelerin dağıtılması ve açıklamaların yapılması |
3 | Okul deneyimi dersi ve staj terminolojisinin çalışılması |
4 | Bir etkinlik olarak gözlem |
5 | Bir etkinlik olarak gözlem |
6 | Öğrenci (1.3): Uygulamacı olarak öğrenci; Öğrenci (1.4): Öğrenci seviyesi |
7 | Öğrenci (1.4): Öğrenci seviyesi; Öğrenci (1.5): Kültürel bir varlık olarak öğrenci |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğrenci (1.5): Kültürel bir varlık olarak öğrenci; Dil:(2.1): Öğretmenin üst-dil |
10 | Dil:(2.1): Öğretmenin üst-dil; Dil (2.2): Soruların dili |
11 | Dil (2.2): Soruların dili; Dil (2.3): Yanlış düzeltme ve geri-dönüt dili |
12 | Dil (2.3): Yanlış düzeltme ve geri-dönüt dili; Dil (2.4): Dil yankıları |
13 | Dil (2.4): Dil yankıları; Dil (2.5): Anlam uzlaşımı açısından dil |
14 | Dil (2.5): Anlam uzlaşımı açısından dil; Öğrenme (3.1): Öğrenme ortamı |
15 | Öğrenme (3.1): Öğrenme ortamı; Öğrenme (3.2): Öğrenme kontrolü |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 12 | 12 | 144 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |