Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği YDIO1003 İngilizce İleri Okuma ve Yazma I Zorunlu 1 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin kendilerini yabancı bir dilde yazılı olarak başarıyla ifade edebilmeleri için okuma ve yazma yetileri arasında geçiş yapabilmelerine ve üniversite öğrencisi olarak akademik çalışma ve koşullara hazırlanmalarına odaklanmaktadır. Bu ders, öğrencilerin iyi yazılmış bir kompozisyonun önemini öğrenme ve anlamalarını amaçlamaktadır. Bu ders, ayrıca, öğrencilere öğrendikleri bilgiyi uygulamaya dökmeleri için, derste işlenen okuma parçalarını temel alarak akıcı ve bütünlüklü akademik kompozisyonlar yazmalarına olanak tanımayı amaçlamaktadır. Son olarak, bu ders öğrencilerin eş- ve öz-değerlendirme teknikleri yoluyla değerlendirme yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak öğrencilere farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığını kazandırmaktır. Bilginin birleştirilmesi, problemin çözümlenmesi ve değerlendirme sonucu tepki verme gibi ileri düzey eleştirel düşünme becerileri de geliştirilecektir. Öğrenciler, geliştirmekte oldukları okuma alt-becerilerini yazacakları paragraflarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Ayrıca, açıklama, tanımlama ve anlatı paragrafları gibi değişik yazılı anlatım çeşitlerini inceleyip yazacaklardır. Bunlara ek olarak, özetleme, metin taslağı hazırlama ve bir düşünceyi başka sözcüklerle anlatma gibi paragraf yazma becerilerini geliştirme olanağını bulacaklardır. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır. Öğrencinin dönem ödevleri kapsamında kütüphanelerden araştırma yapması, ödevinde tez kurallarına uygun biçimde referans sunması öğretilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dersin öğretim elemanı tarafından ders anlatımı, kısa hikayelerin kıyaslanması üzerine sınıf tartışmaları, okuma parçasının konusunun akademik yazmaya nasıl geçirilebiliceği üzerine sınıf tartışmaları, grup çalışması (yazma pratiği), bireysel çalışma (yazma pratiği). Örnek metinler incelenerek belirli yazma biçimleri sistemli bir biçimde anlatılır. Bunlardan yola çıkılarak öğrenciye önce taslak olarak daha sonra da asıl kompozisyonları yazdırılır. Bu aşamada zaman zaman arkadaşlarıyla biirbirlerinin çalışmalarını kontrol ederek kendi hatalarına objektif başık açısı sağlanır. Kompozisyon yazma dışında tez ve özgeçmiş yazma kuralları verilir. Tez yazma kuralları kapsamında özellikle doğru referans gösterme üzerinde durulur ve kendi hazırlayacakları bir çalışmada uygulaması yaptırılır. kütüphane veya çeşitli kaynaklardan bilgi temini edilir ve araştırılan konu sentez edilerek bir tez halinde kurallara uygun olarak sunulur.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hoshima, A. and Hogue A. (1998). Writing Academic English. England. Longman. Edis P. and Miller. C. (1999). Our Book. Academic Redaings For University Students. İstanbul: Literatur yayıncılık. Stuart, J. (1990). Split Cherry Tree. USA.Kentucky: Jessie Stuart Foundation. Hurst, J. (1988). The Scarlet Ibis. USA. Minnesota: Creative Education Publishing.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler bir tez cümlesini, bir konu cümlesini ve bir sonuç cümlesini ayırt edebilecekler,
  • - değişik akademik yazma çeşitlerini karşılaştırabilecekler,
  • - okuma parçalarından çıkardıkları bilgiyi yazmaya geçirebilecekler ve
  • - kendi akademik yazma parçalarını yaratabileceklerdir.
  • Akıcı ve bütünlüğü olan yazma için bağlaçların doğru kullanılması sağlanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Paragraf yazma
3 Sonuç cümlesi
4 Paragraf yazma
5 Uyum, bütünlük
6 Kronolojik sıralama
7 Okuma: The necklace
8 Ara Sınav Haftası
9 Komposizyon yazma
10 Okuma
11 Komposizyon yazma
12 Okuma
13 Okuma
14 Yazma
15 Akran geribildirimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 9 9 81
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5