Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO1004 | İngilizce İleri Okuma ve Yazma II | Zorunlu | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO1004 | İngilizce İleri Okuma ve Yazma II | Zorunlu | 2 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, öğrenim ve öğretim yöntemleri üzerine çeşitli metinler kullanılarak akademik kompozisyon ve tez yazma kuralları çerçevesinde öğrencilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmektir.
-
Eleştirel düşünme becerileri, tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapabilme ve satır aralarındaki anlamı kavrayabilme gibi ileri düzey okuma alt-becerileri; okuma metinlerindeki bilgiyi inceleme, birleştirme ve eleştirel bir yaklaşım getirerek cevap niteliğinde kompozisyonlar yazma; bütünsellik, tutarlılık ve düzen gibi öğeleri göz önünde bulundurarak karşılaştırmalı ve karşıtsal, sınıflandırma, süreç çözümleme, sebep-sonuç ve tartışma gibi çeşitli kompozisyon türlerinde metinlerin üretilmesi, kütüphane ve Internet taraması, atıfta bulunma, bibliyografya oluşturma becerileri geliştirilir. Ayrıca bu ders kapsamında gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak öğrencilere farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığını kazandırmaktır. Bilginin birleştirilmesi, problemin çözümlenmesi ve değerlendirme sonucu tepki verme gibi ileri düzey eleştirel düşünme becerileri de geliştirilecektir. Öğrenciler, geliştirmekte oldukları okuma alt-becerilerini yazacakları paragraflarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Ayrıca, açıklama, tanımlama ve anlatı paragrafları gibi değişik yazılı anlatım çeşitlerini inceleyip yazacaklardır. Bunlara ek olarak, özetleme, metin taslağı hazırlama ve bir düşünceyi başka sözcüklerle anlatma gibi paragraf yazma becerilerini geliştirme olanağını bulacaklardır. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır. Öğrencinin dönem ödevleri kapsamında kütüphanelerden araştırma yapması, ödevinde tez kurallarına uygun biçimde referans sunması öğretilir.
Dersin öğretim elemanı tarafından ders anlatımı, kısa hikayelerin kıyaslanması üzerine sınıf tartışmaları, okuma parçasının konusunun akademik yazmaya nasıl geçirilebiliceği üzerine sınıf tartışmaları, grup çalışması (yazma pratiği), bireysel çalışma (yazma pratiği) yaptırılır. Bu ders kapsamında gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak öğrencilere farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığını kazandırmaktır. Bilginin birleştirilmesi, problemin çözümlenmesi ve değerlendirme sonucu tepki verme gibi ileri düzey eleştirel düşünme becerileri de geliştirilecektir. Öğrenciler, geliştirmekte oldukları okuma alt-becerilerini yazacakları paragraflarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Ayrıca, açıklama, tanımlama ve anlatı paragrafları gibi değişik yazılı anlatım çeşitlerini inceleyip yazacaklardır. Bunlara ek olarak, özetleme, metin taslağı hazırlama ve bir düşünceyi başka sözcüklerle anlatma gibi paragraf yazma becerilerini geliştirme olanağını bulacaklardır. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır. Öğrencinin dönem ödevleri kapsamında kütüphanelerden araştırma yapması, ödevinde tez kurallarına uygun biçimde referans sunması öğretilir.
Yok
Türkçe
Oshima, A., & Hogue, A. (1999). Writing academic English (3rd Ed.). NY: Longman. Smalley L. R., & Hank M. R. (no date). Refining composition skills. NY: McMillan.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve amacının tanıtımı. |
2 | Metinler arası alıntı yapmanın kuralları ve özet çıkarma metodları. |
3 | Alıntı yapma, farklı kelimelerle metni kısaltarak yazma yöntemleri incelenir. |
4 | Tanımlama paragraf türü incelenir. |
5 | Kompozisyon yazma kuralları incelenir ve sınıf içinde uygulaması yapılır. |
6 | Makale örnekleri incelenir. |
7 | Makale örnekleri incelenir. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Bir konu veya tezi savunma kompozisyonu yazımı kuralları incelenir. |
10 | Öğrenilen kompozisyon türünün uygulaması ve kontrolu yapılır. |
11 | Tez ve araştırma metinleri yazma kuralları öğrenilir. |
12 | Tez yazma kuralları uygulamalı olarak gösterilir. |
13 | Edebiyat eleştirisi yazmanın kuralları verilir. |
14 | Uygulamalı olarak pekiştirilen edebiyat eleştirisi yazıları sınıf içinde öğrenciler tarafından kontrol ettirilir. |
15 | Otobiyografi yazmanın kuralları öğrenilir. |
16 | Tekrar |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 15 | 75 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |