Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT3023 | İngilizce Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | EGT3023 | İngilizce Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 5 | 5,00 | 2 | 2 |
Bu ders İngilizce öğretirken Görev Odaklı öğrenme ve öğretme yolunu anlama ve uygulayabilme becerilerini öğretmen adaylarına kazandırmayı hedefler. Bu bağlamda İngilizce kullanımında dilbilgisi, kelime bilgisi, semantik ve pragmatik unsurların öğretiminin görev odaklı öğrenme çerçevesinde nasıl gerçekleştirilebileceği de ele alınır.
-
Görev odaklı dil öğretim yöntemi: Teoriler ve Uygulamalar Öğrenme ile ilgili görevler (aktiviteler) ve dil öğretimi müfredatı Görev odaklı dil öğretimi yöntemi: 1. ve 2. aşamalar Görev odaklı dil öğretimi yöntemi: 3. aşama ve ders örneklerinin incelenmesi Görev odaklı ders planı hazırlama ve sunma Sunumlar
Konu anlatımı, grup çalışması, bireysel çalışma, örnek aktivitelerin ve ders planlarının incelenip değerlendirilmesi, öğrenci sunumları, sınıf tartışması
Yok
Türkçe
Willis, D., Willis, J. (2007). Doing task-based teaching. Oxford: OUP. Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: OUP. Nunan, D. (1989). Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: CUP.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Akademik takvimin üzerinden geçilmesi ve ders içeriğinin tartışılması. |
2 | Görev odaklı dil öğretim yönteminin temelleri |
3 | Görev odaklı dil öğretim yönteminin aşamaları |
4 | Görev odaklı dil öğretim yönteminin yazılı ve sözlü metinlerden yola çıkarak uygulanması |
5 | Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: listeleme, sınıflandırma |
6 | Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: eşleştirme, karşılaştırma, problem çözme, hikaye anlatımı |
7 | Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: eşleştirme, karşılaştırma, problem çözme, hikaye anlatımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: eşleştirme, karşılaştırma, problem çözme, hikaye anlatımı |
10 | İngilizce kullanımının dilbilgisi, kelime bilgisi, semantik ve pragmatik boyutlarının Görev odaklı dil öğretim yöntemi çerçevesinde ele alınması |
11 | Görev odaklı ders planı hazırlama ve sunma |
12 | Sunumlar |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
15 | Sunumlar |
16 | Sunumlar |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 12 | 96 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |