Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği EGT3023 İngilizce Öğretim Yöntemleri II Zorunlu 5 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders İngilizce öğretirken Görev Odaklı öğrenme ve öğretme yolunu anlama ve uygulayabilme becerilerini öğretmen adaylarına kazandırmayı hedefler. Bu bağlamda İngilizce kullanımında dilbilgisi, kelime bilgisi, semantik ve pragmatik unsurların öğretiminin görev odaklı öğrenme çerçevesinde nasıl gerçekleştirilebileceği de ele alınır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Görev odaklı dil öğretim yöntemi: Teoriler ve Uygulamalar Öğrenme ile ilgili görevler (aktiviteler) ve dil öğretimi müfredatı Görev odaklı dil öğretimi yöntemi: 1. ve 2. aşamalar Görev odaklı dil öğretimi yöntemi: 3. aşama ve ders örneklerinin incelenmesi Görev odaklı ders planı hazırlama ve sunma Sunumlar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konu anlatımı, grup çalışması, bireysel çalışma, örnek aktivitelerin ve ders planlarının incelenip değerlendirilmesi, öğrenci sunumları, sınıf tartışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Willis, D., Willis, J. (2007). Doing task-based teaching. Oxford: OUP. Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: OUP. Nunan, D. (1989). Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: CUP.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları görev odaklı dil öğretimi yönteminin dayandığı teorileri anlayabileceklerdir.
  • Bir metinden yola çıkarak iletişime dayalı, görev-odaklı aktiviteler geliştirebileceklerdir.
  • Seçili konu başlıklarından yola çıkarak iletişime dayalı, görev-odaklı aktiviteler geliştirebileceklerdir.
  • Öğretecekleri konu ve öğrencilerinin İngilizce seviyesi, ilgi alanları, zihinsel olgunlukları gibi temel faktörleri göz önünde bulundurarak etkili ders planlaması yapabileceklerdir.
  • İzledikleri ders örneklerini profesyonel bir biçimde eleştirebilecekler ve gereken durumlarda izlenen dersi geliştirmek için öneriler sunabileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Akademik takvimin üzerinden geçilmesi ve ders içeriğinin tartışılması.
2 Görev odaklı dil öğretim yönteminin temelleri
3 Görev odaklı dil öğretim yönteminin aşamaları
4 Görev odaklı dil öğretim yönteminin yazılı ve sözlü metinlerden yola çıkarak uygulanması
5 Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: listeleme, sınıflandırma
6 Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: eşleştirme, karşılaştırma, problem çözme, hikaye anlatımı
7 Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: eşleştirme, karşılaştırma, problem çözme, hikaye anlatımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Görev odaklı dil öğretim yönteminin konudan yola çıkarak uygulanması: eşleştirme, karşılaştırma, problem çözme, hikaye anlatımı
10 İngilizce kullanımının dilbilgisi, kelime bilgisi, semantik ve pragmatik boyutlarının Görev odaklı dil öğretim yöntemi çerçevesinde ele alınması
11 Görev odaklı ders planı hazırlama ve sunma
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Sunumlar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 12 96
Proje ve Hazırlığı 1 4 4
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 2 2
Araştırma ve Hazırlığı 1 6 6
Rapor ve Hazırlığı 1 2 2
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5