Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği YDIO4003 İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama Seçmeli 7 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; dil öğretiminde sınıf içi değerlendirme yöntemleri ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi vermek ve İngilizce' nin öğrenilmesi veya öğretilmesi ile ilgili herhangi bir konu hakkında öğrencilerin alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanarak nitel ve nicel veriler toplaması ve bu verilerin analizini yaparak sonuçlarını yazılı bir rapor haline getirmesini sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İngilizce dil eğitiminde değerlendirme, Dil oğretiminde alternatif değerlendirme çesitleri, Nitel ve nicel veriler, Geçerlilik, Guvenirlik, Sınavsız değerlendirme yöntemleri - gözlem yöntemi, Anket ve görüşme teknikleri, Dil öğrenimi ile ilgili bir değerlendirme yapma – yarıyıl projesi, Dil gelişiminin değerlendirilmesinde dil gelişim dosyaları, Dil gelişiminin değerlendirilmesinde İletişimsel amaçlı günlük tutma, Proje olarak uygulanan değerlendirme sonuçlarının rapor halinde sunulması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, öğrenci sunumları, grup çalışması, değerlendirme uygulamaları yapmak, değişik kaynakların taranması, sınıf tartışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Genesee, F. ve Upshure, J. A. (1996) Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge: Cambridge University Press. Hughes, A. (2003) Testing for language teachers. (2nd edition) Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Değerlendirme ile ilgili temel kavramları anlayacak
  • Alternatif değerlendirme tekniklerini karşılaştıracak
  • Nitel ve nicel verileri ayırt edecek
  • Dil öğrenme veya öğretimi ile ilgili bir konuda veri toplayacak ve analizini yapacak
  • Değerlendirilen bir konu hakkında yazılı rapor hazırlayacak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dil Değerlendirmesi konusuna giriş
2 Dil değerlendirme çalışmalarının kapsamı (girdi, öğretim planları, öğretim uygulamaları ve kazanımlar)
3 Değerlendirmenin amacı ve planlanması
4 Dil değerlendirme yaklaşımları: biçimlendirici (formative) ve yargılayıcı (summative)
5 Değerlendirme veri türleri (nitel ve nicel)
6 Geçerlilik
7 Güvenirlik
8 Ara Sınav Haftası
9 Proje ile ilgili bilgilendirme ve örnek projeler
10 Gözlem tekniğinin kullanılması
11 Anket ve yüz yüze görüşme yöntemlerinin kullanılması
12 Derecelendirilmiş ölçeklerin analizi - İstatistik yöntemler
13 Günlük tutma
14 Dil gelişim dosyası
15 Proje teslimi ve sunumu
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 2 24
Proje ve Hazırlığı 1 22 22
Ödev ve Hazırlığı 4 5 20
Sunum ve Hazırlığı 1 7 7
Demo ve Hazırlığı 1 2 2
Araştırma ve Hazırlığı 2 6 12
Rapor ve Hazırlığı 2 8 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 12 12

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5