Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO4003 | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama | Seçmeli | 7 | 5,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO4003 | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama | Seçmeli | 7 | 5,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı; dil öğretiminde sınıf içi değerlendirme yöntemleri ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi vermek ve İngilizce' nin öğrenilmesi veya öğretilmesi ile ilgili herhangi bir konu hakkında öğrencilerin alternatif değerlendirme yöntemlerini kullanarak nitel ve nicel veriler toplaması ve bu verilerin analizini yaparak sonuçlarını yazılı bir rapor haline getirmesini sağlamaktır.
-
İngilizce dil eğitiminde değerlendirme, Dil oğretiminde alternatif değerlendirme çesitleri, Nitel ve nicel veriler, Geçerlilik, Guvenirlik, Sınavsız değerlendirme yöntemleri - gözlem yöntemi, Anket ve görüşme teknikleri, Dil öğrenimi ile ilgili bir değerlendirme yapma – yarıyıl projesi, Dil gelişiminin değerlendirilmesinde dil gelişim dosyaları, Dil gelişiminin değerlendirilmesinde İletişimsel amaçlı günlük tutma, Proje olarak uygulanan değerlendirme sonuçlarının rapor halinde sunulması
Anlatım, öğrenci sunumları, grup çalışması, değerlendirme uygulamaları yapmak, değişik kaynakların taranması, sınıf tartışması
Yok
Türkçe
Genesee, F. ve Upshure, J. A. (1996) Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge: Cambridge University Press. Hughes, A. (2003) Testing for language teachers. (2nd edition) Cambridge: Cambridge University Press.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dil Değerlendirmesi konusuna giriş |
2 | Dil değerlendirme çalışmalarının kapsamı (girdi, öğretim planları, öğretim uygulamaları ve kazanımlar) |
3 | Değerlendirmenin amacı ve planlanması |
4 | Dil değerlendirme yaklaşımları: biçimlendirici (formative) ve yargılayıcı (summative) |
5 | Değerlendirme veri türleri (nitel ve nicel) |
6 | Geçerlilik |
7 | Güvenirlik |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Proje ile ilgili bilgilendirme ve örnek projeler |
10 | Gözlem tekniğinin kullanılması |
11 | Anket ve yüz yüze görüşme yöntemlerinin kullanılması |
12 | Derecelendirilmiş ölçeklerin analizi - İstatistik yöntemler |
13 | Günlük tutma |
14 | Dil gelişim dosyası |
15 | Proje teslimi ve sunumu |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Demo ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |