Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği YDIO1008 İngilizce Sözlü İletişim Becerileri II Zorunlu 2 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin kendi bireysel bileşenlerini hedefleyerek genel sözlü iletişimi derinleştirmek amacıyla YDİO 107'de incelenen konuları kapsamaktadır. Ders boyunca, öğrenciler sözlü iletişimin bu detaylarını, sınavlarda göstermeleri istenmeden önce sınıf içi etkinliklerle uygulayacaklardır. Bu nedenle, tüm derslere devam eden özenli öğrenciler sınava hazırlıklı olacaklardır; dahası, sınıf katılımı, notun önemli bir bölümünü temsil eder. Son dönemdeki konulara ek olarak, öğrenciler konuşma / dramatik bir pasaj yapacak ve yeni metinleri yeniden yorumlayacaklardır. Spesifik olarak, ders aşağıdaki bölümde açıklanan alanları vurgulayacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sözlü İletişim I' de ele alınan eserler üzerinde yapılan çalışmalar. Telaffuz: güçlü ve zayıf heceler. Bağlantılı konuşma ve bağlama araçları. Dramatik konuşma, anlaşmaya varma ve katılmama, fikir verme ve konuşma sırası bekleme üzerine pratik odaklanma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Dinleme ve tartışma, dramatik bir metnin performansı, sözlü anlatımla sözlü alıştırma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Teaching Pronunciation: A Course Book and Reference Guide. (2010) by Celce-Murcia, Brinton, and Goodwin Writing Research Papers: A Student guide for Use with Opposing Viewpoints. (1994) by Harnack, Andrew

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • B2 seviyesinde günlük İngilizce konuşmalarını anlama ve katılma becerisi
  • B2 seviyesine uygun makaleleri okuyabilme ve anlama becerisi
  • B2 seviyesine uygun sesli metni dinleme ve anlama becerisi
  • B2 seviyesinde akademik konular hakkında görüş bildirme becerisi
  • B2 seviyesinde akademik makaleleri açıklayabilme ve onlardan önemli temaları tartışabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse Giriş: Rol Canlandırma
2 Vurgulu - Vurgusuz heceler
3 Martin Luther King'in 'I have a dream! konuşmasında vurgulu ve vurgusuz hecelerin analizi
4 Bağlayıcılar: Vurgu, ritim, bağlantılı konuşmalarda düzenlemeler
5 Metinlerdeki bağlayıcıları analiz etme
6 Ted Konuşmaları üzerine tartışmalar
7 Aynı fikirde olup olmamanın formal ve formal olmayan çeşitleri ve alıştırmalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Fikir belirtmenin formal ve formal olmayan çeşitleri, konuşma sırası
10 Yorumlamaya giriş
11 Teatral metin okumaları (hazırlık/prova), sözlü yorumlama uygulamaları
12 Teatral metin okumaları (hazırlık/prova), sözlü yorumlama uygulamaları
13 Teatral metin performansları
14 Sözlü yorumlama uygulamaları
15 Mystic River'dan kesit izleme ve sözlü tartışma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 3 45
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 15 15

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi