Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mütercim-Tercümanlık ( İngilizce) - 2014 IMT1004 İngilizce Yazılı Anlatım II Zorunlu 2 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciyi akademik yazım kurallarıyla tanıştırmak ve fikirlerini organize bir şekilde ifade etme becerisi kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, sorun-sebep-sonuç-çözüm bağlantılı denemeleri ve tartışmalı konularla ilgili yorum yazmayı öğreneceklerdir. Bu türlerle ilgili tez cümlesi ve konu cümleciklerini uygulamalarla pekiştireceklerdir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrencilerden ders sırasında yazılacak olan kompozisyonlar hakkında ön hazırlık yapmaları (verilen konularda araştırma yapmaları), yazılarında yaptıkları hatalar ile ilgili alıştırmaları hazırlamaları beklenir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Writing Academic English. Alice Oshima ve Ann Hogue. Addison. 1991. USA: Wesley Publishing Company. ISBN 0-201-51409-5 2. Acive Skills for Reading (3&4). Neil J Anderson. 2009. USA:Heinle/Cengage Learning ISBN 978-1-4240-0211-5 3. TOEFL Strategies. Michael Luchuk. 2011. Kaplan Inc. 4. Our Book. Pamela Edis ve Carol Miller. 2001. İstanbul: Literatür Yayıncılık 5. Çeşitli çalışma materyali

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler akademik amaçlı yazma konusunda gerekli becerileri kazanır.
  • Öğrenciler araştırmaya dayalı deneme yazıları yazar.
  • Öğrenciler sebep-sonuç bağlantılı yazım kurallarını öğrenir.
  • Öğrenciler tartışmalı bir konunun lehinde ve aleyhinde araştırmaya dayalı yorumda bulunur.
  • Öğrenciler tez cümlesi, konu cümleciği ve sonuç cümleciği ile ilgili yazılı alıştırmalar yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sınavın değerlendirilmesi ve Birinci Dönemin örneklerle özeti
2 Sebep-sonuç bağlantılı yazım kuralları. Yazılı örneklerin incelenmesi. Bağlaç ve terminoloji çalışması
3 Verilen konu cümleciğine göre paragraf yazma (sebep/sonuç )
4 Paragrafları birleştirerek tez cümlesi yazma. Giriş paragrafı ekleme.
5 Sonuç paragrafı ve 4-5 paragraflık deneme yazımı
6 Daha önce araştırılmış bir konuda deneme yazımı
7 Yazıların değerlendirilmesi ve hataların incelenmesi. Sınava hazırlık.
8 Ara Sınav Haftası
9 Sınav değerlendirmesi
10 Sorun, sebepleri, sonuçları ve çözüm önerileri içeren örnek yazıların incelenmesi. Farklı formatlar üzerinde çalışma, sayısal verilerle bilgiyi destekleme.
11 Araştırma bazlı deneme yazımı.
12 Tartışmalı konular: Avantaj / dezavantaj
13 Tartışmalı konular: Avantaj / dezavantaj, kişisel fikrini savunma. Fikirleri tez ve konu cümlecikleriyle ifade etme. Sonuç cümleciği yazma.
14 Tartışmalı konulara tarafsız ve nesnel yaklaşım denemeleri
15 Önceden yazılmış denemelerin analizi ve sınav için hazırlık. Konu seçimi ve dönem tekrarı.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 30 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 20 80
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5