Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık ( İngilizce) - 2014 | IMT1004 | İngilizce Yazılı Anlatım II | Zorunlu | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Mütercim-Tercümanlık ( İngilizce) - 2014 | IMT1004 | İngilizce Yazılı Anlatım II | Zorunlu | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Öğrenciyi akademik yazım kurallarıyla tanıştırmak ve fikirlerini organize bir şekilde ifade etme becerisi kazandırmaktır.
-
Bu derste öğrenciler, sorun-sebep-sonuç-çözüm bağlantılı denemeleri ve tartışmalı konularla ilgili yorum yazmayı öğreneceklerdir. Bu türlerle ilgili tez cümlesi ve konu cümleciklerini uygulamalarla pekiştireceklerdir.
Öğrencilerden ders sırasında yazılacak olan kompozisyonlar hakkında ön hazırlık yapmaları (verilen konularda araştırma yapmaları), yazılarında yaptıkları hatalar ile ilgili alıştırmaları hazırlamaları beklenir.
Yok
Türkçe
1. Writing Academic English. Alice Oshima ve Ann Hogue. Addison. 1991. USA: Wesley Publishing Company. ISBN 0-201-51409-5 2. Acive Skills for Reading (3&4). Neil J Anderson. 2009. USA:Heinle/Cengage Learning ISBN 978-1-4240-0211-5 3. TOEFL Strategies. Michael Luchuk. 2011. Kaplan Inc. 4. Our Book. Pamela Edis ve Carol Miller. 2001. İstanbul: Literatür Yayıncılık 5. Çeşitli çalışma materyali
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sınavın değerlendirilmesi ve Birinci Dönemin örneklerle özeti |
2 | Sebep-sonuç bağlantılı yazım kuralları. Yazılı örneklerin incelenmesi. Bağlaç ve terminoloji çalışması |
3 | Verilen konu cümleciğine göre paragraf yazma (sebep/sonuç ) |
4 | Paragrafları birleştirerek tez cümlesi yazma. Giriş paragrafı ekleme. |
5 | Sonuç paragrafı ve 4-5 paragraflık deneme yazımı |
6 | Daha önce araştırılmış bir konuda deneme yazımı |
7 | Yazıların değerlendirilmesi ve hataların incelenmesi. Sınava hazırlık. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sınav değerlendirmesi |
10 | Sorun, sebepleri, sonuçları ve çözüm önerileri içeren örnek yazıların incelenmesi. Farklı formatlar üzerinde çalışma, sayısal verilerle bilgiyi destekleme. |
11 | Araştırma bazlı deneme yazımı. |
12 | Tartışmalı konular: Avantaj / dezavantaj |
13 | Tartışmalı konular: Avantaj / dezavantaj, kişisel fikrini savunma. Fikirleri tez ve konu cümlecikleriyle ifade etme. Sonuç cümleciği yazma. |
14 | Tartışmalı konulara tarafsız ve nesnel yaklaşım denemeleri |
15 | Önceden yazılmış denemelerin analizi ve sınav için hazırlık. Konu seçimi ve dönem tekrarı. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 20 | 80 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |