Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İngilizce Öğretmenliği YDIO2005 İngilizcenin Anadil Olarak Edinimi Zorunlu 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders dil edinimi alanına genel bir giriş görevi görmektedir. Dersin amacı, öğrencilere birinci dil edinimi alanındaki temel bulguları, kavramları ve modelleri tanıtmaktır. Derste cevaplandırılmaya çalışılan ana soru şudur: Çocuklar anadillerini nasıl öğrenirler? Dersin katılımcıları birinci dil ediniminde ele alınan temel konular, farklı dil alanlarında görülen gelişim şekilleri ve dil edinimini açıklayan teoriler hakkında bilgi edinirler.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders tanıtımı ve tanışma, Dil, tanımı, özellikleri ve dil hakkında bilinenler, Anadilimiz hakkında bildiklerimiz, Birinci dil edinimi teorileri, Dil edinimi aşamaları ve süreçleri, Dil ediniminde görülen özellikler, Yaş ve dil edinimi, Genel öğrenme teorileri ve süreçleri, Öğrenme stil ve stratejileri, Beyin ve dil, Dil kaybı, Konu tekrarları ve tartışma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching (4th ed.). New York: Longman. Clark, V., Eschholz, P. & Rosa, A. (1985). Language: introductory readings (4th ed.). New York: St. Martin’s Press. Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Essex: Longman. Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Essex: Pearson Education Limited. Lightbown, P. M. & Spada, N. (1999). How languages are learned. Oxford: OUP.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Birinci dil edinimiyle ilgili basit terim ve kavramları anlayıp tanımlayabilme
  • Birinci dil edinimindeki gelişim aşamalarını açıklayabilme
  • Birinci dil edinimi teorilerinin temel noktalarını anlatabilme
  • Farklı birinci dil edinimi teorilerini karşılaştırabilme
  • Birinci dil ediniminde rol oynayan değişik faktörleri belirtip açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, dersin amaçları, içeriği, konuları
2 Language: an introduction (Bolton Ch. 1)
3 Nine ideas about language (Daniels Ch. 2)
4 What a native speaker knows (Harmer Ch. 2), First language acquisition (Brown Ch. 2)
5 Learning a first language (Lightbown & Spada Ch. 1), Some views of language and language learning (Johnson Ch. 3)
6 The acquisition of language (Moskowitz Ch. 1), Developmental milestones in motor and language development (Lenneberg Ch. 2)
7 Acquisition: some characteristics (Johnson Ch. 5)
8 Ara Sınav Haftası
9 Learner language (Lightbown & Spada Ch. 4)
10 Age and acquisition (Brown Ch. 3)
11 Age and acquisition (devam)
12 Human learning (Brown Ch. 4)
13 Styles and strategies (Brown Ch. 5)
14 Türkçe'nin anadil olarak edinimi (Makaleler daha sonra belirlenecek)
15 Brain and language (Heny Ch. 1), The loss of language (Gardner Ch. 2)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 2 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 2 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 5 2 10
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5