Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO2005 | İngilizcenin Anadil Olarak Edinimi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İngilizce Öğretmenliği | YDIO2005 | İngilizcenin Anadil Olarak Edinimi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu ders dil edinimi alanına genel bir giriş görevi görmektedir. Dersin amacı, öğrencilere birinci dil edinimi alanındaki temel bulguları, kavramları ve modelleri tanıtmaktır. Derste cevaplandırılmaya çalışılan ana soru şudur: Çocuklar anadillerini nasıl öğrenirler? Dersin katılımcıları birinci dil ediniminde ele alınan temel konular, farklı dil alanlarında görülen gelişim şekilleri ve dil edinimini açıklayan teoriler hakkında bilgi edinirler.
-
Ders tanıtımı ve tanışma, Dil, tanımı, özellikleri ve dil hakkında bilinenler, Anadilimiz hakkında bildiklerimiz, Birinci dil edinimi teorileri, Dil edinimi aşamaları ve süreçleri, Dil ediniminde görülen özellikler, Yaş ve dil edinimi, Genel öğrenme teorileri ve süreçleri, Öğrenme stil ve stratejileri, Beyin ve dil, Dil kaybı, Konu tekrarları ve tartışma.
Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma
Yok
Türkçe
Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching (4th ed.). New York: Longman. Clark, V., Eschholz, P. & Rosa, A. (1985). Language: introductory readings (4th ed.). New York: St. Martin’s Press. Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Essex: Longman. Johnson, K. (2001). An introduction to foreign language learning and teaching. Essex: Pearson Education Limited. Lightbown, P. M. & Spada, N. (1999). How languages are learned. Oxford: OUP.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, dersin amaçları, içeriği, konuları |
2 | Language: an introduction (Bolton Ch. 1) |
3 | Nine ideas about language (Daniels Ch. 2) |
4 | What a native speaker knows (Harmer Ch. 2), First language acquisition (Brown Ch. 2) |
5 | Learning a first language (Lightbown & Spada Ch. 1), Some views of language and language learning (Johnson Ch. 3) |
6 | The acquisition of language (Moskowitz Ch. 1), Developmental milestones in motor and language development (Lenneberg Ch. 2) |
7 | Acquisition: some characteristics (Johnson Ch. 5) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Learner language (Lightbown & Spada Ch. 4) |
10 | Age and acquisition (Brown Ch. 3) |
11 | Age and acquisition (devam) |
12 | Human learning (Brown Ch. 4) |
13 | Styles and strategies (Brown Ch. 5) |
14 | Türkçe'nin anadil olarak edinimi (Makaleler daha sonra belirlenecek) |
15 | Brain and language (Heny Ch. 1), The loss of language (Gardner Ch. 2) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |