Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme Enformatiği (Almanca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme Enformatiği (Almanca) - Lisans - 2013 MGT3035 Innovationsmanagement Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sert rekabetçi koşullar altında yeni ürünler, süreçler ve organizasyon çözümleri açık bir şekilde şirketin başarısını belirlemektedir. Yenilikler tüm piyasa katılımcıları, bilim adamları ve öğrenciler için yeni gereksinimler oluşturmaktadır. Burada kurumsal iç ve dış gelişmeler ele alınmakta ve detaylı bir şekilde işlenmektedir. Hangi sorunlar ve görevlerin çözüleceği, hangi inovasyon yönetimi araçlarının kullanılacağı değerlendirilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Inovasyon yönetimi konusu: işletmelerdeki değişiklikler yöneticilerde ve çalışanlarda inovasyona, inovasyon sürecine ve inovasyon yönetimine karşın yüksek bir anlayış gerektirmektedir. Burada bu konular ele alınmaktadır. İnovasyon stratejileri: inovasyonlar ilgili tüm tarafların stratejik düşünme ve hareket etmesini gerektirir. Bu sadece tutarlı bir Pazar yönelimi değil aynı zamanda en çok gelecek vaat eden teknolojiler ve çevre gereksinimleri ile ilgilidir. Burada çok önemli görevler ve yaklaşımlar aktarılmaktadır. İnovasyon için proje yönetimi: İnovasyonların hazırlanması ve uygulanması işletmelerde profesyonel proje yönetimini gerektirmektedir. Burada hangi problemlerin çözüleceği ve hangi yöntemlerin kullanılacağı hususunda sorular ortaya atılmaktadır. İnovasyon için değerlendirme ve ekonomik analizi: Başarılı inovasyon yönetimi inovasyon sürecinde yüksek seviyede değerlendirme ve karar verme süreci gerektirir. İnovasyonun başarısı inovasyon yapan şirketlerin yanı sıra müşteriler tarafından da yansıtılmaktadır. Bu ilişkiler bu dersin konusunu oluşturmaktadır. Yeni ürün ve süreçlerin imalat yapısı ve lansmanı: yeni ürün ve süreçler başarı ile üretime ve piyasaya sunulduğunda inovasyonlar ancak tamamlanmış olur. Örgütsel yenilik: İnovasyon odaklı örgütsel yapılar yeniliklerin oluşması ve işletmelerde uygulanması için zorunlu koşullardan biridir. İş ortamının İnovasyon faaliyeti üzerine etkileri: işletmelerde inovasyon faaliyeti altyapı, finansman sağlanması, teknoloji transferi, finansman olanakları ve bölgesel katılım gibi çevresel faktörlerden etkilenir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brockhoff, Klaus, Produktinnovation. In: Handbuch Produktmanagement, Strategieentwicklung – Produktplanung – Organisation – Kontrolle. Sönke Albers, Andreas Herrmann. (Hrsg.) 2. überarb. u. erw. Aufl., Gabler Verlag, Wiesbaden, 2002, s. 25-54. Burghardt, Manfred; Projektmanagement. Leitfaden für die Planung, Überwachung und Steuerung von Entwicklungsprojekten. 5., überarb. u. erw. Aufl., Publicis MCD Verlag, Erlangen, 2000. Crawford, C. Merle; Neuprodukt-Management, Campus Verlag, Frankfurt a. M., New York, 1992. Hans Corsten (Hrsg.); Die Gestaltung von Innovationsprozessen, Erich Schmitt Verlag, Berlin, 1989. Hauschildt, Jürgen; Innovationsmanagement, 2. Aufl., Verlag Franz Vahlen, München, 1997. İnceler, Halime; “Küreselleşen Dünyada İşletmelerin Teknolojik ve ArGe Stratejileri”, Future Technologies, June, 1995. Pleschak, Franz; Sabisch, Helmut; Innovationsmanagement, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart, 1996. Stern, Thomas; Jaberg, Helmut; Erfolgreiches Innovationsmanagement: Erfolgsfaktoren – Grundmuster – Fallbeispiele, Gabler Verlag, Wiesbaden, 2003. Wolfrum, Bernd; Strategisches Technologiemanagement, 2. überarb. Aufl., Gabler Verlag, Wiesbaden, 1994.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İnovasyon, icat ve yenilik kavramlarını tanımlar.
  • Sektörel inovasyon kaynaklarını örneklerle açıklar.
  • İnovasyon türlerini açıklar.
  • İnovasyon stratejilerini açıklar.
  • İnovasyon stratejilerinin herbirini çok boyutlu olarak tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Inovasyon yönetimi konusu
2 inovasyon süreci
3 inovasyon yönetimi
4 İnovasyon stratejileri
5 teknolojiler ve çevre gereksinimleri
6 İnovasyon için proje yönetimi
7 İnovasyonların hazırlanması ve uygulanması
8 Ara Sınav Haftası
9 işletmelerde profesyonel proje yönetimi
10 İnovasyon için değerlendirme ve ekonomik analizi
11 Başarılı inovasyon yönetimi
12 değerlendirme ve karar verme süreci
13 Yeni ürün ve süreçlerin imalat yapısı ve lansmanı
14 Örgütsel yenilik
15 İş ortamının İnovasyon faaliyeti üzerine etkileri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Arasınav ve Hazırlığı 4 3 12
Final ve Hazırlığı 6 3 18

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5