Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme Enformatiği (Almanca) - Lisans - 2013 | MGT3035 | Innovationsmanagement | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme Enformatiği (Almanca) - Lisans - 2013 | MGT3035 | Innovationsmanagement | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Sert rekabetçi koşullar altında yeni ürünler, süreçler ve organizasyon çözümleri açık bir şekilde şirketin başarısını belirlemektedir. Yenilikler tüm piyasa katılımcıları, bilim adamları ve öğrenciler için yeni gereksinimler oluşturmaktadır. Burada kurumsal iç ve dış gelişmeler ele alınmakta ve detaylı bir şekilde işlenmektedir. Hangi sorunlar ve görevlerin çözüleceği, hangi inovasyon yönetimi araçlarının kullanılacağı değerlendirilecektir.
-
Inovasyon yönetimi konusu: işletmelerdeki değişiklikler yöneticilerde ve çalışanlarda inovasyona, inovasyon sürecine ve inovasyon yönetimine karşın yüksek bir anlayış gerektirmektedir. Burada bu konular ele alınmaktadır. İnovasyon stratejileri: inovasyonlar ilgili tüm tarafların stratejik düşünme ve hareket etmesini gerektirir. Bu sadece tutarlı bir Pazar yönelimi değil aynı zamanda en çok gelecek vaat eden teknolojiler ve çevre gereksinimleri ile ilgilidir. Burada çok önemli görevler ve yaklaşımlar aktarılmaktadır. İnovasyon için proje yönetimi: İnovasyonların hazırlanması ve uygulanması işletmelerde profesyonel proje yönetimini gerektirmektedir. Burada hangi problemlerin çözüleceği ve hangi yöntemlerin kullanılacağı hususunda sorular ortaya atılmaktadır. İnovasyon için değerlendirme ve ekonomik analizi: Başarılı inovasyon yönetimi inovasyon sürecinde yüksek seviyede değerlendirme ve karar verme süreci gerektirir. İnovasyonun başarısı inovasyon yapan şirketlerin yanı sıra müşteriler tarafından da yansıtılmaktadır. Bu ilişkiler bu dersin konusunu oluşturmaktadır. Yeni ürün ve süreçlerin imalat yapısı ve lansmanı: yeni ürün ve süreçler başarı ile üretime ve piyasaya sunulduğunda inovasyonlar ancak tamamlanmış olur. Örgütsel yenilik: İnovasyon odaklı örgütsel yapılar yeniliklerin oluşması ve işletmelerde uygulanması için zorunlu koşullardan biridir. İş ortamının İnovasyon faaliyeti üzerine etkileri: işletmelerde inovasyon faaliyeti altyapı, finansman sağlanması, teknoloji transferi, finansman olanakları ve bölgesel katılım gibi çevresel faktörlerden etkilenir.
-
-
Almanca
Brockhoff, Klaus, Produktinnovation. In: Handbuch Produktmanagement, Strategieentwicklung – Produktplanung – Organisation – Kontrolle. Sönke Albers, Andreas Herrmann. (Hrsg.) 2. überarb. u. erw. Aufl., Gabler Verlag, Wiesbaden, 2002, s. 25-54. Burghardt, Manfred; Projektmanagement. Leitfaden für die Planung, Überwachung und Steuerung von Entwicklungsprojekten. 5., überarb. u. erw. Aufl., Publicis MCD Verlag, Erlangen, 2000. Crawford, C. Merle; Neuprodukt-Management, Campus Verlag, Frankfurt a. M., New York, 1992. Hans Corsten (Hrsg.); Die Gestaltung von Innovationsprozessen, Erich Schmitt Verlag, Berlin, 1989. Hauschildt, Jürgen; Innovationsmanagement, 2. Aufl., Verlag Franz Vahlen, München, 1997. İnceler, Halime; “Küreselleşen Dünyada İşletmelerin Teknolojik ve ArGe Stratejileri”, Future Technologies, June, 1995. Pleschak, Franz; Sabisch, Helmut; Innovationsmanagement, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart, 1996. Stern, Thomas; Jaberg, Helmut; Erfolgreiches Innovationsmanagement: Erfolgsfaktoren – Grundmuster – Fallbeispiele, Gabler Verlag, Wiesbaden, 2003. Wolfrum, Bernd; Strategisches Technologiemanagement, 2. überarb. Aufl., Gabler Verlag, Wiesbaden, 1994.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Inovasyon yönetimi konusu |
2 | inovasyon süreci |
3 | inovasyon yönetimi |
4 | İnovasyon stratejileri |
5 | teknolojiler ve çevre gereksinimleri |
6 | İnovasyon için proje yönetimi |
7 | İnovasyonların hazırlanması ve uygulanması |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | işletmelerde profesyonel proje yönetimi |
10 | İnovasyon için değerlendirme ve ekonomik analizi |
11 | Başarılı inovasyon yönetimi |
12 | değerlendirme ve karar verme süreci |
13 | Yeni ürün ve süreçlerin imalat yapısı ve lansmanı |
14 | Örgütsel yenilik |
15 | İş ortamının İnovasyon faaliyeti üzerine etkileri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Arasınav ve Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |