Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 BLM2003 İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Görsellik Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İnsan-bilgisayar etkileşimi (HCI), bilgisayar teknolojisinin tasarımına ve insanlar (kullanıcılar) ve bilgisayarlar arasındaki etkileşime odaklanan çok disiplinli bir çalışma alanıdır. Bilgisayar bilimleri, psikoloji, ergonomi, sosyoloji, grafik tasarım ve eğitim alanlarının ortasındadır. “Kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun bilgi teknolojisi geliştirme” konusuna odaklanır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İnsan Bilgisayar Etkileşimi (HCI), HCI modelleri ve teorileri, insan algısı ve bilişsel sürecin boyutları, kullanıcı arayüz tasarımı, görev analizi, prototip oluşturma, değerlendirme, kullanılabilirlik, bilginin görselleştirmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, görsel materyal, uygulama yaptırma ve ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1-Donald Norman. The Design of Everyday Things or The Psychology of Everyday Things. Basic Books, 1988, 2002. 2-Ben Shneiderman. Designing the User Interface. Addison-Wesley, 1997, 2004. 3-Ben Shneiderman and Catherine Plaisant, Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, Addison-Wesley, Reading, Mass. 4-Jennifer Preece, Yvonne Rogers, and Helen Sharp. Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. John Wiley & Sons, 2002.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • İnsan-bilgisayar etkileşiminin (HCI) temellerini öğrenir
  • Etkileşimli bir bilgisayar sisteminin doğasını anlar
  • HCI tasarımı ile ilgili sosyal, psikolojik ve etik konuları kavrar
  • Etkileşimli sistem geliştirmede HCI uygulamalarının önemini öğrenir
  • Bilgiyi görselleştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 HCI'nin temelleri
2 HCI'nin tarihi
3 Kullanıcıyı anlama
4 Kullanıcı merkezli tasarım
5 Kullanıcı deneyimi
6 Etkileşim
7 HCI araştırma teknikleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Kullanıcı arayüzleri
10 Yardımcı, erişilebilir ve çok modlu arayüzler
11 Kullanılabilirlik ve değerlendirme
12 Ulaşılabilir bilgisayar teknolojileri ve HCI
13 Bilginin görselleştirilmesi
14 HCI'nin geleceği
15 Dönem projesi sunumları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 12 24
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5