Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBGK167 | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBGK167 | İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Dersin Amacı Dersin amacı, insan haklarının ulusal ve uluslararası düzeyde korunmasına ilişkin mekanizmaların işleyişini, hak ve özgürlüklerin korunmasında ortaya çıkan temel ilkeleri, spor alanında verilen mahkeme kararları ve güncel sorunlar çerçevesinde irdelemektir.
-
İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi; insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insan hakkı olarak eğitim; okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve demokrasi eğitimi; demokratik okul ve sınıf ortamı.
Teorik ve Uygulamalı şekilde konuların işlenmesi
-
Türkçe
1. Marcel Gauchet, “La Révolution des droits de l’homme", Gallimard, Paris, 1989. 2. Jean-Louis Harouel, “Les Droits de l'homme contre le peuple”, Desclée de Brouwer, 2016. 3. Bakır Çağlar, “İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Hukukunda Türkiye”, Türkiye Bilimler Akademisi, İstanbul, 2002. 4. Durmuş Tezcan, M. Ruhan Erdem, Oğuz Sancaktar, R. Murat Önok, "İnsan Hakları El Kitabı", Seçkin Yayınevi, Ankara, 2009. 5. Kemal Başlar, "İnsan Hakları Ders Notları", 2012-2015. 6. Sefa Reisoğlu, "Uluslararası Boyutlarıyla İnsan Hakları", Beta Yayınevi, İstanbul, 2001. 7. Naz Çavuşoğlu, “İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi: Kararların Uygulanması”, Su Yayınları, İstanbul, 2003. 8. Naz Çavuşoğlu, “Azınlık Hakları”, Bilim Yayınları, 1999. 9. Feyyaz Gölcüklü, Şeref Gözübüyük, “Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması", Turhan Kitabevi, Ankara, 2007. 10. Dinah Shelton (ed.), “The Oxford Handbook of International Human Rights Law”, OUP, Oxford, 2013.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnsan Hakları Kavramı ve Tarihsel Gelişimi |
2 | Demokrasi Anlayışları, İlkeleri, Yaklaşımları ve İnsan Hakları |
3 | Aile ve Demokrasi Eğitimi |
4 | Okulöncesi ile İlkokul Eğitim Programı ve Demokrasi Eğitimi |
5 | Orta Öğretimde Demokrasi Eğitimi |
6 | Yükseköğretim ve Demokrasi Eğitimi |
7 | İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması |
8 | Vize Sınavı |
9 | İnsan Haklarının Uluslararası Düzeyde Korunması |
10 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) Kararlarının İç Hukukta Uygulanması |
11 | İnsan Hakları-Anayasa İlişkisi ve 1982 Anayasası’nın İnsan Haklarına Bakış Açısı |
12 | Yaşam Hakkı ve İşkence Yasağı |
13 | Kişi Özgürlüğü ve Güvenliği |
14 | Adil Yargılanma Hakkı |
15 | AİHM Örnek Davaları |
16 | AİHM Örnek Davaları |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Teorik Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |