Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBGK167 İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin Amacı Dersin amacı, insan haklarının ulusal ve uluslararası düzeyde korunmasına ilişkin mekanizmaların işleyişini, hak ve özgürlüklerin korunmasında ortaya çıkan temel ilkeleri, spor alanında verilen mahkeme kararları ve güncel sorunlar çerçevesinde irdelemektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi; insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insan hakkı olarak eğitim; okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve demokrasi eğitimi; demokratik okul ve sınıf ortamı.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik ve Uygulamalı şekilde konuların işlenmesi

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Marcel Gauchet, “La Révolution des droits de l’homme", Gallimard, Paris, 1989. 2. Jean-Louis Harouel, “Les Droits de l'homme contre le peuple”, Desclée de Brouwer, 2016. 3. Bakır Çağlar, “İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Hukukunda Türkiye”, Türkiye Bilimler Akademisi, İstanbul, 2002. 4. Durmuş Tezcan, M. Ruhan Erdem, Oğuz Sancaktar, R. Murat Önok, "İnsan Hakları El Kitabı", Seçkin Yayınevi, Ankara, 2009. 5. Kemal Başlar, "İnsan Hakları Ders Notları", 2012-2015. 6. Sefa Reisoğlu, "Uluslararası Boyutlarıyla İnsan Hakları", Beta Yayınevi, İstanbul, 2001. 7. Naz Çavuşoğlu, “İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi: Kararların Uygulanması”, Su Yayınları, İstanbul, 2003. 8. Naz Çavuşoğlu, “Azınlık Hakları”, Bilim Yayınları, 1999. 9. Feyyaz Gölcüklü, Şeref Gözübüyük, “Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması", Turhan Kitabevi, Ankara, 2007. 10. Dinah Shelton (ed.), “The Oxford Handbook of International Human Rights Law”, OUP, Oxford, 2013.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır.
  • Anayasal haklarını kullanır.
  • Demokrasi ve insan haklarının önemini analiz eder.
  • Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanında kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası haklarını kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İnsan Hakları Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
2 Demokrasi Anlayışları, İlkeleri, Yaklaşımları ve İnsan Hakları
3 Aile ve Demokrasi Eğitimi
4 Okulöncesi ile İlkokul Eğitim Programı ve Demokrasi Eğitimi
5 Orta Öğretimde Demokrasi Eğitimi
6 Yükseköğretim ve Demokrasi Eğitimi
7 İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması
8 Vize Sınavı
9 İnsan Haklarının Uluslararası Düzeyde Korunması
10 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) Kararlarının İç Hukukta Uygulanması
11 İnsan Hakları-Anayasa İlişkisi ve 1982 Anayasası’nın İnsan Haklarına Bakış Açısı
12 Yaşam Hakkı ve İşkence Yasağı
13 Kişi Özgürlüğü ve Güvenliği
14 Adil Yargılanma Hakkı
15 AİHM Örnek Davaları
16 AİHM Örnek Davaları
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 1 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 5 1 5
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 15 2 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5