Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | GK158 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | GK158 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders ile öğrenciler kişilerarası ilişkiler ve iletişim olgusunun, insan yaşamındaki belirleyici rolünün önemini öğrenir.
-
İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Düz anlatım, tartışma.
Yok
Türkçe
Kaya, A. (2010). İnsan İlişkileri ve İletişim. (Ankara: Pegem Akademi).
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması. |
2 | İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler). |
3 | Kişiler arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar). |
4 | Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri). |
5 | Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri). |
6 | İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler. |
7 | İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma. |
10 | İletişim ve iletişim hataları. |
11 | Etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler. |
12 | Etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler. |
13 | Çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları. |
14 | Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri. |
15 | Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |