Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | GKS2021 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Seçmeli | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | GKS2021 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Seçmeli | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu ders ile öğrenciler kişilerarası ilişkiler ve iletişim olgusunun, insan yaşamındaki belirleyici rolünün önemini öğrenir.
-
İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, video gösterimi
Yok
Türkçe
İnsan İlişkileri ve İletişim - Pegem Akademi Etkili İletişim - Haluk Yüksel Bedenin Dili - Acar Baltaş, Zuhal Baltaş İletişim Donanımları - Doğan Cüceloğlu Ders Notları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İletişim nedir? |
2 | İlkokulda hangi yöntemler kullanılarak iletişim geliştirilir? |
3 | İletişim geliştirmede dramanın rolü. |
4 | İletişim geliştirmede müziğin rolü. |
5 | İletişim geliştirmede sanat eğitiminin rolü. |
6 | Öğrenci ve öğretmen arasında iletişim modeli. |
7 | Öğrenciler arasında iletişim kurma. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İletişimde sosyal çevre. |
10 | İletişimde geri bildirim. |
11 | İletişimde beden dili kullanımı. |
12 | Drama yöntemi kullanılarak uygulama çalışması. |
13 | İletişim geliştirme çalışmalarında uygulamanın önemi. |
14 | Orff öğretisinin iletişimde kullanımı. |
15 | Yaratıcı yazma ve drama çalışmalarıyla iletişim kurma. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |