Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans GKS2021 İnsan İlişkileri ve İletişim Seçmeli 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrenciler kişilerarası ilişkiler ve iletişim olgusunun, insan yaşamındaki belirleyici rolünün önemini öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, video gösterimi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İnsan İlişkileri ve İletişim - Pegem Akademi Etkili İletişim - Haluk Yüksel Bedenin Dili - Acar Baltaş, Zuhal Baltaş İletişim Donanımları - Doğan Cüceloğlu Ders Notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • İnsanlar arası ilişkilerin tanımını ve sınıflandırılmasını öğrenir.
  • Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlamayı ve kendini açmayı öğrenir.
  • Etkili iletişim becerilerini kazanır.
  • Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkilerini kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İletişim nedir?
2 İlkokulda hangi yöntemler kullanılarak iletişim geliştirilir?
3 İletişim geliştirmede dramanın rolü.
4 İletişim geliştirmede müziğin rolü.
5 İletişim geliştirmede sanat eğitiminin rolü.
6 Öğrenci ve öğretmen arasında iletişim modeli.
7 Öğrenciler arasında iletişim kurma.
8 Ara Sınav Haftası
9 İletişimde sosyal çevre.
10 İletişimde geri bildirim.
11 İletişimde beden dili kullanımı.
12 Drama yöntemi kullanılarak uygulama çalışması.
13 İletişim geliştirme çalışmalarında uygulamanın önemi.
14 Orff öğretisinin iletişimde kullanımı.
15 Yaratıcı yazma ve drama çalışmalarıyla iletişim kurma.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 2 14 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5