Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyal Bilgiler Öğretmeliği (İÖ) (Ana Müfredat) | ISB302 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Zorunlu | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyal Bilgiler Öğretmeliği (İÖ) (Ana Müfredat) | ISB302 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Zorunlu | 6 | 2,00 | 2 | 0 |
Bu dersin genel amacı, öğretmen adayının, iletişim becerilerini geliştirerek, onların sağlıklı insan ilişkileri ve iletişim yaşantıları kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
-
Dersin tanımı ve organizasyon İletişim türleri ve iletişim modelleri Ailede iletişim Okulda iletişim Örgüt içi iletişim Empati İletişim çatışmaları İletişim çatışmalarının nedenleri Etkin konuşma Etkin dinleme Beden dili Hak ve sorumluluklar Değer yargıları ve iletişimdeki rolü
Düz anlatım, Soru cevap, Tartışma
Yok
Türkçe
Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanımı ve organizasyon |
2 | İletişim türleri ve iletişim modelleri |
3 | Ailede iletişim |
4 | Okulda iletişim |
5 | Örgüt içi iletişim |
6 | Empati |
7 | İletişim çatışmaları |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Ara sınav |
10 | İletişim çatışmalarının nedenleri |
11 | Etkin konuşma |
12 | Etkin dinleme |
13 | Beden dili |
14 | Hak ve sorumluluklar |
15 | Değer yargıları ve iletişimdeki rolü |
16 | Değer yargıları ve iletişimdeki rolü |
17 | Ders çalışma haftası |
18 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |