Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sosyal Bilgiler Öğretmeliği (İÖ) (Ana Müfredat) ISB302 İnsan İlişkileri ve İletişim Zorunlu 6 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, öğretmen adayının, iletişim becerilerini geliştirerek, onların sağlıklı insan ilişkileri ve iletişim yaşantıları kazanmalarına katkıda bulunmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin tanımı ve organizasyon İletişim türleri ve iletişim modelleri Ailede iletişim Okulda iletişim Örgüt içi iletişim Empati İletişim çatışmaları İletişim çatışmalarının nedenleri Etkin konuşma Etkin dinleme Beden dili Hak ve sorumluluklar Değer yargıları ve iletişimdeki rolü

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, Soru cevap, Tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. 1991. Eric, Berne, Tansaksiyonel Analize Giriş. Ankara:1998. Ustün, Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati Anakara: Sistem Yayıncılık, 2001.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İletişim konusunda temel kavramları, iletişim modeli ve iletişim unsurlarını ve insan ilişkilerini tanımlar.
  • Duygular ve iletişimdeki rolü, aile içi iletişim, öğretmen-veli iletişimi, öğretmen-öğretmen iletişimi, öğretmen-çocuk iletişiminin önemini kavrar.
  • Olumlu letişim becerilerinin önemini (empati) kavrar ve uygular.
  • Kişilerarası iletişimde gönderici ve alıcıdan kaynaklanan sorunların bilgisini edinir.
  • Değer yargılarının iletişimdeki rolünü kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanımı ve organizasyon
2 İletişim türleri ve iletişim modelleri
3 Ailede iletişim
4 Okulda iletişim
5 Örgüt içi iletişim
6 Empati
7 İletişim çatışmaları
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 İletişim çatışmalarının nedenleri
11 Etkin konuşma
12 Etkin dinleme
13 Beden dili
14 Hak ve sorumluluklar
15 Değer yargıları ve iletişimdeki rolü
16 Değer yargıları ve iletişimdeki rolü
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5