Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İşletme - İnsan Kaynakları Yönetimi | IK4001 | İnsan Kaynakları Planlama ve Temin Süreçleri | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - İşletme - İnsan Kaynakları Yönetimi | IK4001 | İnsan Kaynakları Planlama ve Temin Süreçleri | Seçmeli | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) kapsamında yer alan temel fonksiyonların mikro ve makro düzeylerde (işletmeler bazında ve küresel perspektiften) incelenmesidir. Dersin teması, işletmelerdeki insan kaynağının etkili ve verimli biçimde yöne
-
Bu ders insan kaynakları yönetiminin teknik kapsamında yer alan üç temel fonksiyonuna odaklanmaktadır. İş analizi, tüm diğer İK fonksiyonlarının temelidir, bu nedenle her şeyden önce, öğrenciler iş analizinin ne olduğu, ne zaman iş analizi yapılacağı, iş
Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, uygulama projesi ve simülasyon.
Zorunlu değil
Türkçe
Şadi Can Saruhan, Müge Leyla Yıldız - İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları Türker Baş - İşveren Markası Michael Armstrong - Armstrong'un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
http://www.volkanturker.com.tr
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Genel Giriş, İnsan Kaynakları Planlama ve Temin Süreçlerinin Kapsamı ve Önemi |
2 | İş Analizi, İş Tanımları ve Yetkinlikler: Temel Kavramlar |
3 | İş Tanımını Oluşturan Temel Bileşenler |
4 | İş Analizinde Kullanılan Teknikler |
5 | İş Analizi Süreci |
6 | İş Analizi Uygulaması |
7 | İnsan Kaynakları Planlaması: Tanımı ve Önemi, Amaç ve Kapsamı, İK Planlamasını Etkileyen Faktörler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması Yaklaşımı |
10 | İnsan Kaynakları Planlaması Yapılmadığında Karşılaşılacak Problemler |
11 | İnsan Kaynakları Planlaması Sürecinin Bileşenleri |
12 | İşveren Markası ve Çalışan Değer Önermesinin İK Planlama ve Temin Süreçleri Açısından Önemi |
13 | Personel Bulma, Seçme ve İşe Alma: Tanımı, İnsan Kaynağı gereksinmesinin tespiti, İç ve Dış Kaynaklar |
14 | Personel Bulma, Seçme ve İşe Alma: Seçme Süreci; Testler, İş Görüşmeleri (Mülakatlar) |
15 | Personel Bulma, Seçme ve İşe Alma: İşe Alma ve İşe Alıştırma (Oryantasyon) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 14 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 1 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Teorik Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 14 | 0 |