Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Maliye - 2013 | IK2034 | İnsan Kaynakları | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Maliye - 2013 | IK2034 | İnsan Kaynakları | Seçmeli | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Dersin amacı; insan kaynakları yönetimi ile ilgili kavramlara dair bilgiyi vermek ve konuyla ilgili uygulamaları yapabilir şekilde öğrenmelerini sağlamak.
-
Bu ders kapsamında; insan kaynakları yönetimi boyutları, temel kavramlar, İKY idari kapsamı, İK altyapı unsurları, İK teknik kapsamı, İKP, Seçme ve İşe alma, Eğitim ve Geliştirme, Performans Yönetimi, İş Değerleme ve Ücret Yönetimi, Kariyer Yönetimi ve İKY Davranışsal kapsamı ele alınmaktadır.
Teorik Konu Anlatımı Uygulamalı Anlatım Soru-Cevap Araştırma Öğrenci Merkezli Anlatım ve Proje sunumu
-
Türkçe
Şadi Can SARUHAN, Müge Leyla YILDIZ (2014). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları. Ataay ve diğerleri (2015). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İKY dersinin kapsamı nedir? Beklentilerimiz nedir? Ders planının açıklanması, İşletmelerde İKY'nin yeri, İKY ile ilgili temel kavramlar |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimine Kavramsal Bakış |
3 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişimi (İK Kuşakları, İKY Tarihçesi) İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişimi (İK Kuşakları, İKY Tarihçesi) İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişimi (İK Kuşakları, İKY Tarihçesi) |
4 | İKY Altyapısı Hazırlama (İş analizi, İş Gerekleri ve Yetkinlikler, İş Tanımları, İş Etüdü, İş Dizaynı) |
5 | İKY Planlaması (İKY Planlama Süreci, İKY Envanteri, İKY Analiz yöntemleri, İK Talebinin Belirlenmesi, İK Arzının Belirlenmesi) |
6 | İşgören Temini (Aday Bilgi Havuzu Oluşturma, Aday Seçim Süreci, Seçim Sürecinde Kullanılan Yöntemler ve Uygulama Örnekleri) |
7 | İşgören Temini 2 (Aday Seçim Sürecinde Kullanılan Yöntemler ve Uygulama Örnekleri, İş Görüşmeleri ve Hataları, İş Teklifi) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Eğitim ve Geliştirme (Eğitim İlkeleri, Sürekli Eğitim, Eğitim Süreci, Eğitim Yöntemleri, Eğitim Değerlendirme, Öğrenen Örgütler) |
10 | Performans Yönetimi (Performans Farklılıkları, Performans Yönetimi, Performans Değerleme, Performans Değerleme Yöntemleri) |
11 | Performans Değerleme Süreci, Performans Değerlemede Geçerlilik ve Güvenilirlik, Değerleme Hataları ve Önleme Yöntemleri |
12 | İş Değerlemesi (Amaçları, İlkeleri, Hazırlık Süreci, Yöntemleri) |
13 | Ücret Yönetimi (Ücret ile ilgili temel kavramlar, İlkeleri, Ücret Yönetimi, Ücret Politakaları, Ücret Araştırmaları, Ücret Eğrisi, Ücret Sistemleri) |
14 | Kariyer Yönetimi (Temel Kavramlar, Kariyer Planlama, Kariyer Geliştirme, Kariyer Gelişim Aşamaları, Kariyer Yönetimi) ve İnsan Kaynağının Davranışsal Kapsamı |
15 | İnsan Kaynağının Davranışsal Kapsamı (örgütsel stres, örgütsel sinisizim vb.) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Araştırma ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |