Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 PRP3001 Integrated Marketing Communication Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ve bütünleşik pazarlama iletişiminin pazarlama karmasındaki yerini aktarmaya çalışan bir giriş dersidir. Derste bütünleşik pazarlama iletişimi karmasındaki reklam ve diğer araçların işletmenin pazar bölümlendirme ve hedeflemeye dayalı başarılı pazarlama kampanyaları geliştirilmesindeki rolü vurgulanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamındaki konular pazarlama iletişimi karmasındaki bileşenlerden, işlevlerinden, bütünleşik bir pazarlama iletişimi programı planlaması ve uygulamasından oluşmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf içi yüzyüze eğitim, sunumlar, quiz

Staj Durumu

NONE

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Belch, George E. and Michael A. Belch (2000), Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 5th Ed. Boston: Irwin McGraw-Hill.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler farklı iletişim araçlarını anlayacak ve bütünleşik pazarlama iletişiminde nasıl biraraya getirilebileceklerini öğrenecektir.
  • Öğrenciler pazarlama iletişimi programı için uygun pazarlama araçlarını seçmeyi öğrenecektir.
  • Öğrenciler bütünleşik pazarlama iletişimi programı geliştirmek için gerekli vasıfları edinmiş olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Introduction
2 Introduction to IMC- Overview
3 Managing the Communications MIx
4 How Advertising Works
5 Creative Strategy
6 Creative Strategy II
7 Media Planning
8 Ara Sınav Haftası
9 Sales Promotions
10 Sales Promotions II
11 Direct Marketing
12 Public Relations
13 Evaluating Marketing Communications
14 Contemporary Approaches
15 General Review
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 3 21 63
Arasınav ve Hazırlığı 1 21 21
Final ve Hazırlığı 1 32 32

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5