Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM4340 | İntern: Aile Planlaması Hemşireliği Stajı | Seçmeli | 8 | 24,00 | 0 | 32 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM4340 | İntern: Aile Planlaması Hemşireliği Stajı | Seçmeli | 8 | 24,00 | 0 | 32 |
Bu programın amacı hemşirelik öğrencilerine Aile planlaması hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
-
Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi, Kadın ve erkek üreme sistemi fizyolojisi ve gebelik fizyolojisi, Türkiyede ve dünyada aile planlaması hizmetleri ve kontraseptif kullanımı, Başvuranın değerlendirilmesi, İletişim ve danışmanlık, Danışmanlık uygulamaları (rol-play), Hormonal yöntemler (Oral kontraseptifler, Mesygina, depo provera, implanon), Bariyer yöntemler ve danışmanlık, Cerrahi yöntemler ve danışmanlık, özel durumlarda yöntem kullanımı, Rahim içi araç(RİA) ve danışmanlık, RİA uygulama ve danışmanlık (maket uygulaması), Uygulama
"Görsel sunumlar, İnteraktif eğitim yöntemleri, rol- play, becerileri chek-list leri ve maketler üzerinde çalışma. "
Var
Türkçe
"Aile Planlaması Danışmanlığı, Katılımcı Kitabı, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, 2005 Aile planlaması danışmanlığı. Sağlık Bakanlığı AÇS ve AP Genel Müdürlüğü,Ankara, 2007 Aile Planlamasında Temel Bilgiler, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 2003 Ulusal AP Hizmet Rehberi I-II.T.C. Sağlık Bakanlığı AÇS ve AP Genel Müdürlüğü,Ankara, 2000. "
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | " Tanışma Dersle İlgili Beklentilerin Alınması " |
2 | Kadın ve erkek anatomi ve fizyolojisi / cinsel işlev fizyolojisi |
3 | "Türkiye’nin nüfus yapısı, Türkiye’de doğurganlık ve doğurganlık bilincini etkileyen faktörler? Türkiye’de Nüfus Politikaları. İlgili yasa ve yönetmelikler. " |
4 | " Aile planlaması hemşiresinin görevleri. Aile planlamasında danışmanlık ve iletişim. Aile planlaması kliniğine başvuran hastanın değerlendirilmesi. " |
5 | Hormonal kontraseptifler (Östrojen +progesteron içeren) KOK, Aylık iğneler |
6 | Hormonal kontraseptifler (Sadece Progesteron içeren) (3 aylık iğneler, deri altı implantlar) |
7 | " RİA ve danışmanlık Bariyer yöntemler ve danışmanlık " |
8 | Gönüllü cerrahi sterilizasyon ve danışmanlık |
9 | Ara Sınav |
10 | Bariyer Yöntemler ve Danışmanlık |
11 | Doğal ve geleneksel yöntemler ve danışmanlık |
12 | Kürtaj ve acil kontrasepsiyon |
13 | "Göçmen kadınlarda Aile Planlaması Danışmanlığı Erkeklere Özel Aile Planlaması Danışmanlığı " |
14 | " Diyabet Hastalarına Özel Aile Planlaması Danışmanlığı Kardiyo Vasküler Hastalığı Olan Hastalara Özel Aile Planlaması Danışmanlığı " |
15 | " Görme Engellilere Özel Aile Planlaması Danışmanlığı İşitme Engellilere Özel Aile Planlaması Danışmanlığı " |
16 | Dersin Değerlendirmesi |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 8 | 24 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 32 | 448 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |