Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4072 | Intern: Çocuk Ruh Sağlığı Hemşireliği | Seçmeli | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4072 | Intern: Çocuk Ruh Sağlığı Hemşireliği | Seçmeli | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Çocuk ruh sağlığı kavramları, çocuğun ruhsal gelişimi ve değerlendirilmesi, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen bozukluklar, özelleşmiş tedaviler ve hemşirelik bakımı konusunda bilgi ve beceriler kazandırmak.
-
Çocuğun ruhsal durumunun değerlendirilmesi ve tanılama süreci, • Ana baba tutumları, • Çocuk ve aileye yaklaşımda terapötik-nonterapötik iletişim yöntemleri, • Çocuk psikiyatri hemşiresinin rolleri, sorumlulukları, görev alanları, • Psikoseksüel gelişim kuramı, • Psikososyal gelişim kuramı, • Bilişsel gelişim kuramı, • Çocuklukta uyum ve davranış bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, • Çocuklukta yaygın gelişimsel bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı, • Çocuklukta dikkat eksikliği ve • Çocuklukta iletişim bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, • Çocuklukta iletişim bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, Hiperaktivite bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı • Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri.
Sunum, tartışma, vaka sunumu
Var
Türkçe
Çocuk, Genç Ana-Babalar, Aysel Ekşi, Ankara,1990 Psikiyatri Hemşireliği Sertifika Konuları 2020, Ankara. Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Ertuğrul Köroğlu, Ankara, 1998. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Orhan Öztürk,Ankara, 1994. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretim (Yazar:Besti Üstün, Ebru Akgün, Neslihan Partlak İzmir,2005) Interpersonal Relationships, Elizabeth Arnold, Kathleen Underman Boggs, USA,1999. 6.Süreli yayınlar
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuğun ruhsal durumunun değerlendirilmesi ve tanılama süreci |
2 | Anne baba tutumları |
3 | Çocuk ve aileye yaklaşımda terapötik-nonterapötik iletişim yöntemleri |
4 | Çocuk psikiyatri hemşiresinin rolleri, sorumlulukları, görev alanları |
5 | Psikoseksüel gelişim kuramı |
6 | Psikososyal gelişim kuramı |
7 | Bilişsel gelişim kuramı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Çocuklukta Özel Eğitim Gerektiren Durumlar ve Bütüncül Bakım |
10 | Çocuklukta uyum ve davranış bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı |
11 | Çocuklukta yaygın gelişimsel bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı |
12 | Çocuklukta dikkat eksikliği ve Çocuklukta iletişim bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı |
13 | Hiperaktivite bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı |
14 | • Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri. Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri. |
15 | Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 18 | 252 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 24 | 336 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |