Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM4380 | İntern: Yenidoğan Hemşireliği | Seçmeli | 8 | 4,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM4380 | İntern: Yenidoğan Hemşireliği | Seçmeli | 8 | 4,00 | 4 | 0 |
Öğrenciyi yenidoğan hemşireliği ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirmek, öğrencide yenidoğan sağlığını etkileyen faktörlere ve sağlıktan sapma durumlarına yönelik aile merkezli görüşlü yenidoğan hemşireliği anlayışı geliştirmektir.
-
Yenidoğan bebeğin bakımı ve sağlık problemleri
Soru cevap, düz anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası
Dersin uygulaması yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde yürütülmektedir.
Türkçe
1.Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) 2. Ovalı F, Dağoğlu T. Neonatoloji, 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2008) 3. Lissauer T, Fanaroff AA. Bir Bakışta Neonatoloji, Akademisye
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yenidoğana Giriş - Yenidoğan Döneminin Özelliği ve Önemi - Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu - Çağdaş YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumlulukları - Yenidoğanda Bakım Düzeyleri - Yenidoğan Ünitesi Ortamı |
2 | Yenidoğana Giriş (Devam) - Yenidoğan Döneminin Özelliği ve Önemi - Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu - Çağdaş YYBÜ Hemşiresinin Rolleri ve Sorumlulukları - Yenidoğanda Bakım Düzeyleri - Yenidoğan Ünitesi Ortamı |
3 | Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı ve İzlemi - Tarama Testleri |
4 | Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı ve İzlemi (Devam) - Tarama Testleri |
5 | Riskli Yenidoğanlar - Sınıflandırılması - Sorunları ve Bakımı - Isı Düzenlemesi - Transport - Solunum Sistemi (Apne, Ventilatördeki Bebek) - Kalp-Dolaşım (PDA) - GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Sistem (S |
6 | Riskli Yenidoğanlar (Devam) - Sınıflandırılması - Sorunları ve Bakımı - Isı Düzenlemesi - Transport - Solunum Sistemi (Apne, Ventilatördeki Bebek) - Kalp-Dolaşım (PDA) - GİS (Beslenme Tenikleri, TPN) - Enfeksiyon ve İmmün Si |
7 | Riskli Yenidoğanlar (Devam) _ Nörolojik Sistem (Konvülsiyon, IVH) _ Hematolojik Sistem _ Endokrin – Metabolizma (Hipoglisemi, Hipokalsemi) _ Genitoüriner Sistem _ Cilt Bakımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakım |
10 | Bireyselleştirilmiş Destekleyici Gelişimsel Bakım (Devam) |
11 | Yenidoğanda Ağrı ve Farmakolojik İlkeler |
12 | İlaç Uygulamaları |
13 | Yenidoğanda Etik |
14 | Anne (aile) Bebek Bağı |
15 | Taburculuk Planı ve Evde İzlemi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |