Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT4001 | İnternet Haberciliği | Zorunlu | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT4001 | İnternet Haberciliği | Zorunlu | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
İnternetin gelişimi ile birlikte gazetecilik alanında yaşanan dönüşümlerin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır. İnternet medyasının ortaya çıkışı ve teknolojideki gelişimler, haberin bütün aşamalarını etkilemektedir. İnternet haberciliği dersi ile haberi etkileyen bütün unsurların ele alınması ve yeni medya ortamında haber sunumunun etik ve hukuki sınırlarının aktarılması amaçlanmaktadır.
-
Medya ve sivil toplum kavramlarının anlam çerçevesi, modern toplumdaki konumları ve işlevleri, Batı ve Türkiye tecrübesinde medya ve sivil toplumun değişen tanım ve işlevleri ile tarihsel gelişimleri, bir mesleki alan olarak kurumsal iletişim ve STK’ların stratejik iletişim yönetimleri normatif medya kurumları da dikkate alınarak tartışılacaktır.
Dersde görsel materyallerle desteklenmiş anlatım kullanılmaktadır. Anlatım, tartışma, soru-yanıt ve dersle ilgili sunumlar.
-
Türkçe
Okan Yüksel, İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı, Sinemis Yayınları; John P. Pavlik, Yeni Medya ve Gazetecilik, Phoenix Yayınları; Yalçın Yılmaz, Türkiye'de Gazetecilik Mesleği, Nobel Yayınları; Bill Kovach ve Tom Rosenstial, Gazeteciliğin Esasları, ODTÜ Yayınları; Ed.Kenan Duman İnternet Haberciliği: Kuram Uygulama ve Eleştiri, Beta Yayyınları W. Russell Neuman, Dijital Fark: Gündelik hayatta Dijitalleşme ve Medya Etkileri Kuramı, TheKitap Hubert L.Dreyfus, İnternet Üzerine, Küre yayınları.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnternet yayıncılığı ve tarihsel gelişimi |
2 | İnternet haberciliği ile ilgili tanımlar ve kavramlar |
3 | Medya kuramları ve Yurttaş Gazeteciliği |
4 | İnternet medyası ve geleneksel medya karşılaştırması |
5 | İnternet gazeteciliğinin avantaj ve dezavantajlarının tartışılması |
6 | İnternet haberciliğinin gazetecilere etkileri ve okuyucu açısından değişimler |
7 | İnternet yayınlarında habercilik ve Haber Değerleri, Dijital Fikir Pazarı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Türkiye'de internet haberciliği kapsamında basında çalışma ilişkileri |
10 | İnternet yayıncılığında haberin yapısı ve haber türleri |
11 | İnternet gazetecilerinin haber kaynakları ve ilişkileri |
12 | Habercilikte uzmanlaşma ve bilgi-belgeye erişim |
13 | İnternet haberciliğinde etik tartışmalar ve temel yaklaşımlar |
14 | İnternet yayınlarında hukuka uygunluk ve internet haberlerinde kişilik hakları, |
15 | İnternet gazeteciliği haber yazım tekniklerinin açıklanması ve örneklendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |