Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik - Lisans JRN416 Internet Journalism Zorunlu 8 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste yeni iletişim ortamlarının Gazetecilik üretim teknikleri ve Gazetecilik mesleği üzerindeki etkileri tartışılacaktır. Ayrıca her öğrenci bir blog sayfası tasarlayarak bu sayfa üzerinden haber sunumu yapacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders etkileşimli yayıncılık çerçevesinde ortaya çıkan internet gazeteciliği konusunda öğrencilere derinlemesine bilgi vermeye çalışacaktır. Öncelikle dünya internetistatistiklerinden ve penetrasyon oranlarından yola çıkılarak dünyada internet lullanma ve gazete okunma durumları irdelenecek sonrasında internetin ve teknolojinin gazeteciliğe yaptığı katkılar ve yol açtığı değişiklikler tartışılacaktır. Ayrıca her öğrencinin bir blog sayfası açması sağlanarak derste pratik olarak bloglarını geliştirmeleri ve kişisel yayıncılık alanında ilk adımlarını atmaları sağlanacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Etkileşimli eğitim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dilmen N. Emel, Bilişim Çağının Gelişim Sürecinde E‐Gazetecilik Olgusu ve Internet Gazeteleri ve Haber Portalları Üzerine Bir Araştırma, 2003 Foust James, Online Journalism: Principles and Practices of News for the Web, Paperback, 2008 Gezgin Suat, "Geleneksel Basın ve Internet Gazeteciliği",Internet Çağında Gazetecilik, Metis Yayınları,2002 Rosales Rey, The Elements of Online Journalism, Paperback, 2006 Ward Mike, Journalism Online, Focal Press, Oxford, 2002 Tunç Aslı, Atikkan Zeynep, Blogdan Al Haberi, YKY, 2011

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler internet hakkında bilgi sahibidir.
  • Öğrenciler geleneksel gazeteciliğin dönüşümünü bilir.
  • Öğrenciler etkileşim konusunda derinlemesine bilir.
  • Öğrenciler blog tasarımı yapabilir.
  • Öğrenciler geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliğinin olumlu ve olumsuz yanlarını bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin Genel tanıtımı
2 Bilişim Çağı'nın Gelişimi ve Yeni Dünya Düzeni
3 Tümleşik Medya
4 Çevrimiçi Gazeteciliğin Tarihi
5 Gazetecilik Üzerinde Internetin Etkileri
6 Çevrimiçi Gazetecilik Örnekleri
7 E-Gazeteciler
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Seminer 1
11 Yurttaş Gazetecilik
12 Çevrimiçi Yazım ve Hikaye Oluşumları
13 Bir Web Sitesi Yaratmak
14 Seminer 2
15 "Blogging" ve Çevrimiçi Gazetecilik arasındaki farklar
16 Genel Değerlendirme
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Seminer ve Hazırlığı 4 1 4
Arasınav ve Hazırlığı 5 1 5
Final ve Hazırlığı 7 1 7

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5