Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal IE4087 Introduction to Total Quality Management Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı Endüstri Mühendisliği öğrencilerini mühendislik kariyerlerinde kullanabilecekleri Toplam Kalite Yönetimi temel kavram, ilke, araç ve yöntemleriyle tanıştırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kaliteye Giriş Toplam Kalite Yönetiminin Temelleri ve Ilkeleri Kalite Yönetimine Toplam Kalite Yaklaşımı: Organizasyonel Etkinlik Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati, Müşterinin Elde Tutulması Çalışanların Yetkelendirilmesi Liderlik ve Değişim Ekip Oluşturma ve Ekip Çalışması Etkin İletişim; Eğitim ve Öğretim İstatistiksel Süreç Kontrolüne Giriş ve Süreç Yeterlilik Analizi Nicel Kontrol Grafikleri ve Süreç Yeterliliği Nitel Kontrol Grafikleri Kalite Kontrolü ve Kalite İyileştirmede Kullanılan Diğer Araç ve Yöntemler İleri Kalite Konularının Kısa Özeti

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders Notları, Powerpoint Sunumları, Alıştırmalar, Vaka Çalışmaları, Proje

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Goetsch, D.L. and Davis, S. Quality Management for Organizational Excellence Introduction to Total Quality, Seventh Edition, Pearson, Boston, 2013. 2. Montgomery, D.C. Statistical Quality Control: A Modern Introduction, Sixth Edition, IS Version, John Wiley & Sons, Inc., 2009. 3. Montgomery, D.C., Jennings, C.L. and Pfund, M.E. Managing, Controlling, and Improving Quality, John Wiley & Sons, Inc., 2011. 4. Summers, D.C.S. Quality Management Creating and Sustaining Organizational Effectiveness, Second Edition, Pearson, New Jersey, 2009. 5. Summers, D.C.S. Quality, Fifth Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2010.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • TKY felsefesini, girişimlerini, araç ve tekniklerini anlamak ve organizasyonel sorunların analiz ve çözüm süreçlerinde kullanmak;
  • Sürekli iyileştirme, müşteri memnuniyeti, süreç iyileştirme ve tüm organizasyonun kalite yönetimine katılımı konularında bilgi sahibi olmak;
  • Kalite yönetiminde ve kalite iyileştirmede gerekli organizasyonel bileşenlerin sentezlenmesi, liderlik ve takım çalışması konularını kavramak;
  • Kalitenin iyileştirilmesi, üretkenlinliğin arttırılması ve maliyetlerin düşürülmesinde İstatistiksel Süreç Kontrolünün kullanımını öğrenmek;
  • Ürün ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde belirli nicel ve nitel tekniklerin doğru kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Introduction to Quality (1.1, 2.1, 3.1, 5.1, 5.2)
2 Total Quality Management Basics and Principles (1.1, 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 5.3)
3 The Total Quality Approach to Quality Management @ Achieving Organizational Effectiveness (1.1, 4.2, 4.3)
4 Customer Satisfaction, Retention, and Loyalty (1.7, 4.4)
5 Employee Empowerment (1.8, 4.7)
6 Leadership and Change (1.9, 4.5, 4.7)
7 Team Building & Teamwork (1.10)
8 Midterm Exam
9 Effective Communication & Education and Training (1.11 & 1.12)
10 An Introduction to Statistical Process Control & Capability Analysis (2.5, 3.3, 1.18)
11 Control Charts for Variables & Process Capability (2.6, 3.5, 5.5 & 2.8, 3.5, 5.6)
12 Control Charts for Attributes (2.7, 3.6, 5.9)
13 Other Tools and Techniques for Quality Control and Improvement (1.15, 2.3, 3.3, 4.13)
14 A Brief Summary of Advanced Topics in Quality (5.11, 4.12, 1.17, 1.19, 1.21)
15 Project Presentations
16 Final Exam Study
17 Final Exam

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 1 30 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5