Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | IE4087 | Introduction to Total Quality Management | Zorunlu | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) -Anadal | IE4087 | Introduction to Total Quality Management | Zorunlu | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı Endüstri Mühendisliği öğrencilerini mühendislik kariyerlerinde kullanabilecekleri Toplam Kalite Yönetimi temel kavram, ilke, araç ve yöntemleriyle tanıştırmaktır.
-
Kaliteye Giriş Toplam Kalite Yönetiminin Temelleri ve Ilkeleri Kalite Yönetimine Toplam Kalite Yaklaşımı: Organizasyonel Etkinlik Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati, Müşterinin Elde Tutulması Çalışanların Yetkelendirilmesi Liderlik ve Değişim Ekip Oluşturma ve Ekip Çalışması Etkin İletişim; Eğitim ve Öğretim İstatistiksel Süreç Kontrolüne Giriş ve Süreç Yeterlilik Analizi Nicel Kontrol Grafikleri ve Süreç Yeterliliği Nitel Kontrol Grafikleri Kalite Kontrolü ve Kalite İyileştirmede Kullanılan Diğer Araç ve Yöntemler İleri Kalite Konularının Kısa Özeti
Ders Notları, Powerpoint Sunumları, Alıştırmalar, Vaka Çalışmaları, Proje
Yok
İngilizce
1. Goetsch, D.L. and Davis, S. Quality Management for Organizational Excellence Introduction to Total Quality, Seventh Edition, Pearson, Boston, 2013. 2. Montgomery, D.C. Statistical Quality Control: A Modern Introduction, Sixth Edition, IS Version, John Wiley & Sons, Inc., 2009. 3. Montgomery, D.C., Jennings, C.L. and Pfund, M.E. Managing, Controlling, and Improving Quality, John Wiley & Sons, Inc., 2011. 4. Summers, D.C.S. Quality Management Creating and Sustaining Organizational Effectiveness, Second Edition, Pearson, New Jersey, 2009. 5. Summers, D.C.S. Quality, Fifth Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2010.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Introduction to Quality (1.1, 2.1, 3.1, 5.1, 5.2) |
2 | Total Quality Management Basics and Principles (1.1, 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 5.3) |
3 | The Total Quality Approach to Quality Management @ Achieving Organizational Effectiveness (1.1, 4.2, 4.3) |
4 | Customer Satisfaction, Retention, and Loyalty (1.7, 4.4) |
5 | Employee Empowerment (1.8, 4.7) |
6 | Leadership and Change (1.9, 4.5, 4.7) |
7 | Team Building & Teamwork (1.10) |
8 | Midterm Exam |
9 | Effective Communication & Education and Training (1.11 & 1.12) |
10 | An Introduction to Statistical Process Control & Capability Analysis (2.5, 3.3, 1.18) |
11 | Control Charts for Variables & Process Capability (2.6, 3.5, 5.5 & 2.8, 3.5, 5.6) |
12 | Control Charts for Attributes (2.7, 3.6, 5.9) |
13 | Other Tools and Techniques for Quality Control and Improvement (1.15, 2.3, 3.3, 4.13) |
14 | A Brief Summary of Advanced Topics in Quality (5.11, 4.12, 1.17, 1.19, 1.21) |
15 | Project Presentations |
16 | Final Exam Study |
17 | Final Exam |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |