Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı - Lisans | KMT4051 | İş Etiği ve Davranış Bilimleri | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı - Lisans | KMT4051 | İş Etiği ve Davranış Bilimleri | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Bireysel ve bireyler arası ideal ve etik davranış biçimlerini kavratmak.
-
Bireysel ve Bireylerarası ideal ve etik davranış bilimlerini kavratmak, Etik ve ahlak kavramı, Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi, davranış düzlemi, statü ve rol davranışlar, stress, saldırganlık, öfke kontrolü, önyargılar kalıp tutum ve davranışlar birey ve çevre ilişkisi, reklam ve pazarlama stratejilerinde etik davranış modelleri öğretilmekte, böylece öğrencilerin iş hayatına davranış modeli ve iş ahlakı ölçeğinde hazırlanmaktadır.
-
Türkçe
• Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Rana Özen Kutanis, Sakarya Kitabevi, 2006. • Davranış Bilimleri Terimleri, Ali Seyyar, Beta Basım Yayınları, İstanbul, 2013. • Davranış Bilimleri, Feyzullah Eroğlu, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2013.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Davranış Bilimleri ile ilgili temel Kavramlar. Etik ve Ahlak kavramının açılımı |
2 | Davranışların temel nedeni olarak ihtiyaçlar: Maslow’un ihtiyaçlar Piramidi |
3 | Davranış Düzlemi, Statü ve rol davranışlar |
4 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek |
5 | Kişilik, Benlik, Özgüven,Stres, Saldırganlık ve Öfke Kontrolü, Panik Davranış |
6 | Stres, Saldırganlık ve Öfke Kontrolü, Panik Davranış |
7 | Önyargılar ve Kalıp Tutumlar, Tutum ve Davranış ilişkisi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Birey ve Çevre İlişkisi, Bireyin Sosyalleşmesi. Sosyal Sorumluluk |
10 | Reklam ve Pazarlama Stratejilerinde etik davranış modelleri |
11 | Öğrenme Öğrenmenin mahiyeti ve tanımı, öğrenmenin aşamaları, öğrenme kuramları, öğrenme ilkeleri, davranışsal öğrenme kuramlarının örgütlerde uygulanması. |
12 | Güdümlenme, Algılamanın tanımı, oluşum süreci ve organizasyonunu. Etkileyen faktörler, Algıyı Etkileyen Faktörler |
13 | Algılamada bireysellik ve algı hataları Algının Davranışlar üzerine etkisi |
14 | İletişim, Kişilerarası ve Gruplar arası Uyum |
15 | Liderlik ve Sınıf Yönetimi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |