Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Maliye - 2013 | OZE100 | İşaret Dili | Seçmeli | 6 | 5,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Maliye - 2013 | OZE100 | İşaret Dili | Seçmeli | 6 | 5,00 | 2 | 0 |
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
-
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
Yok
Türkçe
Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret dili Türk işaret Dili sözlüğü,MEB Türk İşaret Dili, Birinci Seviye, Hasan Dikyuva-Ulrike Zeshan, İshara Press, 2008
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratik TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratik İşitme Engellinin Özellikleri |
2 | Türk İşaret Dilinin Özellikleri |
3 | Harfler |
4 | Aile ve Akrabaları ile İlgili İşaretler |
5 | Kendisi ile İlgili İşaretler |
6 | Kendisi ile İlgili İşaretler |
7 | Meyveler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İçecekler |
10 | Giyecekler |
11 | Zıt Anlamlılar |
12 | Duygular |
13 | Renkler |
14 | Takvim, Günler, Aylar, Mevsimler, |
15 | Zaman Zarfları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Atölye ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |