Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İktisat Fakültesi - Maliye

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Maliye - 2013 OZE100 İşaret Dili Seçmeli 6 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret dili Türk işaret Dili sözlüğü,MEB Türk İşaret Dili, Birinci Seviye, Hasan Dikyuva-Ulrike Zeshan, İshara Press, 2008

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgi edinir.
  • TİD parmak alfabesini ve günlük yaşamda kullanılan işaretleri öğrenir.
  • Temel TİD dilbilgisi kavramlarını ve yapısını öğrenir.
  • TİD kullanarak işitme engelli bireylerle temel düzeyde iletişim kurar.
  • Öğrenci Türk işaret dilini okulda ve toplumda temel düzeyde kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratik TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratik İşitme Engellinin Özellikleri
2 Türk İşaret Dilinin Özellikleri
3 Harfler
4 Aile ve Akrabaları ile İlgili İşaretler
5 Kendisi ile İlgili İşaretler
6 Kendisi ile İlgili İşaretler
7 Meyveler
8 Ara Sınav Haftası
9 İçecekler
10 Giyecekler
11 Zıt Anlamlılar
12 Duygular
13 Renkler
14 Takvim, Günler, Aylar, Mevsimler,
15 Zaman Zarfları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 15 30
Ödev ve Hazırlığı 3 15 45
Atölye ve Hazırlığı 3 3 9

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5