Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 OZE100 İşaret Dili Zorunlu 6 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgi edinir.
  • TİD parmak alfabesini ve günlük yaşamda kullanılan işaretleri öğrenir.
  • Temel TİD dilbilgisi kavramlarını ve yapısını öğrenir.
  • TİD kullanarak işitme engelli bireylerle temel düzeyde iletişim kurar.
  • Öğrenci Türk işaret dilini okulda ve toplumda temel düzeyde kullanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratikTİD parmak alfabe işaretleri ve TİD tarihçe, pratikİşitme Engellinin Özellikleri
2 Türk İşaret Dilinin Özellikleri ve Günlük Hayatta Sıkça Kullanılan Kelimeler
3 Aile ve Akrabaları ile İlgili İşaretler
4 Okul ve Eğitim
5 Takvim, Günler, Aylar, Mevsimler
6 Renkler ve Sayılar
7 Ara Sınav Haftası
8 Yiyecek ve İçecekler
9 Giyecekler ve Takılar
10 Duygular ve Zıt Anlamlılar
11 Fiiller ve Zaman Zarfları
12 İller ve Ülkeler
13 Meslekler ve Eşyalar
14 Genel Tekrar Haftası
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 15 60
Ödev ve Hazırlığı 3 15 45
Atölye ve Hazırlığı 3 3 9

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5